  • 31. Data: 2003-06-11 09:39:25
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc6ps3$700$1@poczta.fkz.com.pl>, dx wrote:

    > podalem tylko przyklad, jakie to ma znaczenie, niech bedzie i 12 k GB funtow
    > za 2 przeloty Concordem

    Ma znaczenie, bo właśnie się dowiedziałam, że limit mogę zwiększyć
    tylko do 10k zł.

    > Rozumiem, ze dla niektorych 8 k PLN lezacych na nieoprocentowanycm rachunku
    > karty moze byc bolesne ale tak czy siak i tak ta kwota zostaniesz obciazona,
    > zakladam wiec, ze jestes na to przygotowana...

    Mam wrażenie, że nikt nie czyta do końca tego co piszę, albo nie
    rozumie tego, co piszę.
    Nie chodzi o jak najpóźniejsze spłacenie obciążenia, a wręcz
    przeciwnie chcę je spłacić jak najszybciej. A powód? Jeszcze raz:
    Obciążenie rachunku transakcją w okresie rozliczeniowym podczas
    którego będę na wakacjach i karta będzie mi mocno potrzebna ograniczy
    mój limit do marnych kilkuset złotych. Za przekroczenie limitu są
    opłaty lub nawet blokada karty.

    Renata

  • 32. Data: 2003-06-11 10:58:31
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    > Ma znaczenie, bo właśnie się dowiedziałam, że limit mogę zwiększyć
    > tylko do 10k zł.
    > Renata

    Wybacz, ale limit nie ma tu nic do rzeczy, limit zadluzenia czyli kwota, do
    jakiej korzystasz z nie swoich pieniazkow, czyli banku. Skoro chcesz splacic
    jak najszybciej - to wplac te 8 k PLN na rachunek karty, wowczas dostepne
    srodki = Twoje 8k PLN + limit zadluzenia. Jakie wiec pareste zlotych ci
    zostanie ? Zostanie Ci caly limit do wykorzystania...
    dx

  • 33. Data: 2003-06-11 11:07:14
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik dx napisał:

> [...]
    > srodki = Twoje 8k PLN + limit zadluzenia. Jakie wiec pareste zlotych ci
    > zostanie ? Zostanie Ci caly limit do wykorzystania...

    Moze zacznij dokladniej czytac, to co pisza inni? Z tego co pare osob
    pisalo w tym watku wynika, ze wplata na konto karty w Lukasie
    _nie_powieksza_ puli dostepnych srodkow. W innych bankach moze jest
    inaczej. Ale np. w Millenium jest tak jak w Lukasie. Jak chcialem
    wczesniej splacic zadluzenie (oprocentowane), to mi na bankolini
    powiedzieli, ze to niemozliwe i mam czekac az mi sami z konta sciagna
    (co robia okolo 19 dnia miesiaca). Nie wnikalem w to dalej, bo mi to
    troche wisialo.

    Bartol

  • 34. Data: 2003-06-11 11:21:07
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc72g0$ggh$...@n...news.tpi.pl,
    Bartol Partol <b...@p...c>:

    > Moze zacznij dokladniej czytac, to co pisza inni?

    Ale jacy inni? ;)

    > Z tego co pare osob
    > pisalo w tym watku wynika, ze wplata na konto karty w Lukasie
    > _nie_powieksza_ puli dostepnych srodkow.

    Znacznie wiecej osob twierdzilo, ze wlasnie powieksza. Tomasz nawet
    zacytowal punkt regulaminu, ktory wydaje sie to potwierdzac.

    > W innych bankach moze jest
    > inaczej. Ale np. w Millenium jest tak jak w Lukasie.
    Nie jest tak. W Millenium tak jest, a w Lukasie tak nie jest.
    Osobiscie przelalem pewnego dnia dodatkowa sume na rachunek KK Lukasa i
    automat w LLinii podawal dostepne srodki wyzsze (niz limit na umowie
    zreszta). I transakcje na wysoka kwote (w oczekiwaniu ktorej doladowalem
    rachunek) KK przeprowadzilem bez problemow.

    W Millenium, ale nie w Lukasie.

    --
    Robert

  • 35. Data: 2003-06-11 11:34:42
    Od: "dx" <d...@o...pl>

> [...]
    > powiedzieli, ze to niemozliwe i mam czekac az mi sami z konta sciagna
    > (co robia okolo 19 dnia miesiaca). Nie wnikalem w to dalej, bo mi to

    A moze tak sam upewnilbys sie jak jest w rzeczywistosci?
    Sam mam karte KK Lukasa i juz dwukrotnie tworzylem przed wyjazdem saldo
    dodatnie na niej i bez najmniejszych problemow mialem do dyspozycji caly
    limit powiekszony o wspomniane saldo dodatnie. Polecam rozmowe z kompetentna
    Lukas Linka, moze bedzie trudno taka znalezc ale to juz Twoj problem.
    A co do wczesniejszej splaty zadluzenia to juz inna bajka i nie wrzucaj tych
    2 rzeczy do jednego wora.

  • 36. Data: 2003-06-11 11:39:51
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Ale jacy inni? ;)

    Wypowiadajacy sie w tym watku, jesli masz jakies watpliwosci.

    > Znacznie wiecej osob twierdzilo, ze wlasnie powieksza. Tomasz nawet
    > zacytowal punkt regulaminu, ktory wydaje sie to potwierdzac.

    IMHO ten punkt mowil o splacie zadluzenia (w domysle wtedy gdy bank tego
    zada), a nie mowil nic o limicie.

> [...]
    > zreszta). I transakcje na wysoka kwote (w oczekiwaniu ktorej doladowalem
    > rachunek) KK przeprowadzilem bez problemow.

    Jesli jestes tego pewien, to widocznie masz maly dar przekonywania, bo
    osoby najbardziej zainteresowanej (nie mnie) chyba nie przekonales.

    > W Millenium, ale nie w Lukasie.

    No wlasnie. Z tego co napisalem wynikalo jednoznacznie, ze chodzi o
    Millenium. Jakies problemy? ;-)

    Nie mam i nie planuje miec konta w Lukasie, a swoja wypowiedz oparlem na
    postach z tego watku, w ktorych jedni twierdza, ze sie da, a osoba
    najbardziej zainteresowana (nie ja) i pare innych twierdzi, ze sie nie
    da. Ciekawe nie? No z mojej strony EOT, bo zainteresowanie tym watkiem w
    calosci wyczerpalem. :-)

    Bartol

  • 37. Data: 2003-06-11 11:41:05
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert ma tam KK i operację, o której autorka wątku pisze, że się jej nie da
    przeprowadzić z r e a l i z o w a ł. Więc nie rozumiem, dlaczego upierasz
    się, że nie ma racji? I dlaczego snujesz porównania z Millenium?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 38. Data: 2003-06-11 12:35:32
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Glenn napisał:
    > Robert ma tam KK i operację, o której autorka wątku pisze, że się jej nie da
    > przeprowadzić z r e a l i z o w a ł. Więc nie rozumiem, dlaczego upierasz
    > się, że nie ma racji? I dlaczego snujesz porównania z Millenium?

    Ok, ok. Tylko dlaczego osoba inicjujaca ten watek ciagle twierdzila cos
    innego? Moze miala inne informacje? Moze funkcjonalnosc banku zalezy od
    oddzialu/pracownika/konsultanta/kierunku wiatru/samopoczucia krowy w
    Swornych Gaciach? Nie podwazam tego co Robert pisze, zastanowilo mnie
    to, ze dwie strony twierdza swoje i zadna nie chce ustapic (co w sumie
    jest zupelnie normalne, a nie powinno).

    Z drugiej strony. Moglo byc tak, ze Robert wplacil kase, ale zanim
    sprawdzil jaki ma limit przyszlo obciazenie i limit sie odnowil zgodnie
    z planem. Moglo, to znaczy, ze nie musialo, gdyby ktos mial jakies
    watpliwosci. I tyle. Moze Robert napisal, ze bylo inaczej nie pamietam.

    A tak w ogole to sprawe uwazam za zamknieta (dla mnie).

    Co do Millenium, to uzylem go ot tak sobie na poparcie pewnej tezy. Nie
    raklamuje tego banku, bo nie ma czego. ;-)

    Bartol

  • 39. Data: 2003-06-11 12:43:13
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc77lm$dmj$1@nemesis.news.tpi.pl>, Bartol Partol wrote:

    > Ok, ok. Tylko dlaczego osoba inicjujaca ten watek ciagle twierdzila cos
    > innego? Moze miala inne informacje?

    Informacje z regulaminu (przytaczałam fragment) i z infolinii od 3
    różnych osób. Nie testowałam w praktyce. Być może regulamin sobie, a
    praktyka sobie. W praktyce testowałam jedynie wcześniejsze przelewanie
    pieniędzy do Lukasa (jeszcze przed otrzymaniem wyciągu) właśnie zawsze
    przed wakacjami, gdy wiedziałam, że w momencie, gdy przyjdzie wyciąg
    mnie nie będzie w domu. Dzwoniłam, sprawdzałam saldo i
    ewentualnie niezaksięgowane slipy ze sklepów i wysyłałam odpowiednią
    kwotę. Wcześniejsza spłata oczywiście działa, nigdzie nie jest jednak
    powiedziane (poza tą grupą oczywiście:)), że powiększa ona limit.

    Renata

  • 40. Data: 2003-06-11 12:46:18
    Od: "valet" <v...@w...pl>

> [...]
    > którego będę na wakacjach i karta będzie mi mocno potrzebna ograniczy
    > mój limit do marnych kilkuset złotych. Za przekroczenie limitu są

    Rozumiem Cię doskonale. Pytanie jest zasadnicze: czy wcześniejsza wpłata
    kwoty spodziewanego obciążenia na rachunek KK VC Lukasa (przed
    wygenerowaniem wyciągu) spowoduje automatyczne rozliczenie transakcji kiedy
    tylko ona "spłynie", tak aby limit dostępnych środków nie został
    pomniejszony w w/w transakcję. Czy Tak ? IMHO nie. Autorytatywnie Twój
    dylemat może rozstrzygnąć tylko Lukas. Zadzwoń na ichnią infolinię, zaloguj
    się do serwisu karcianego, połącz sie z operatorem, a następnie poproś ze
    "specjalistą" - oni wiedzą trochę wiecej niż Ci "normalni". Powodzenia.

    Pozdrawiam
    Piotrek