  • 51. Data: 2003-06-11 18:06:38
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:
    pl,

    > Dokładnie o to chodzi. Żeby nie przekroczyć limitu.

    No widzisz!

    > Nie mam limitu 17k, tylko taki jak przyznano mi w Umowie (czyli
    > przykładowe 9k). Tak stoi w regulaminie (paragraf 22) i tak mówią w
    > infolinii.

    Oczywiście, że nie masz limitu 17kPLN, masz *DO* limitu 17kPLN, bo limit
    *zadłużenia* masz 9kPLN i ponad to masz do wydania 8kPLN swoich pieniędzy na
    plusie!!!

    > Regulamin jest tutaj:
    Znam dobrze ten regulamin.

    > Jeśli potrafisz znaleźć tam punkt na potwierdzenie swoich słów, to
    > bardzo poproszę.

    Wybacz, ale są jakieś granice wysiłku, aby pomóc komuś, kto nie chce sobie
    dać pomóc. Nie będę analizował regulaminu by wyważać otwarte drzwi.

    Ja Ci mówię z własnej praktyki, że to tak działa (zresztą pierwszą poradę,
    aby tak zrobić otrzymałem od pracownika Lukas Banku) i mówi Ci to jeszcze
    dtx z jego praktyki, a ponadto bardzo szczegółowo fucik na bardzo podobnym
    przykładzie do mojego.

    > Ja wiem, że praktyka może być inna, że mogą nie
    > chcieć się czepiać, jeśli pieniądze zostały spłacone na czas, a wręcz
    > nawet przed terminem, tyle że jeśli to możliwe wolałabym tego nie
    > sprawdzać na własnej skórze.

    Sorry, ale nie rozumiem.

    > Przekro mi, że chyba Cię rozczarowuję. Dla pocieszenia dodam, że też
    > nie chce mi się w kółko pisać tego samego i jak grochem o ścianę.

    Dlaczego zatem na próbę nie spłacisz 10zł i zadzwoń do serwisu KK i
    odsłuchaj, czy zmieniły Ci się dostępne środki, czy nie.

    --
    Robert

  • 52. Data: 2003-06-11 18:11:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Oczywiście, że nie. Chodzi o to czy to ja mam ponosić wszelkie
    > negatywne konsekwencje tak późnego rozliczenia transakcji.

    Nie, ponosisz same pozytywne - negatywne ponosi kto inny na szczęście :)

    > Jestem. Pisałam o tym, ale wciąż mam nowe dowody na to, że niewiele
    > kto czyta do końca/dokładnie/ze zrozumieniem to co piszę

    Zastanów się, czy nie jest odwrotnie.

    > mówiąc, to mam już dość i mam prośbę o nie powiększanie wątku
    > rzeczami, kt. już tu zostały napisane. Naprawdę nie chce mi się już
    > nic prostować i wyjaśniać po raz 20-ty.

    Jesli tak wszystko swietnie wiesz, jak dziala KK Lukasa, to po co sie
    radzisz na grupie?

    --
    Robert

  • 53. Data: 2003-06-11 19:16:23
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc7r3h$sfo$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:

    > Oczywiście, że nie masz limitu 17kPLN, masz *DO* limitu 17kPLN, bo limit
    > *zadłużenia* masz 9kPLN i ponad to masz do wydania 8kPLN swoich pieniędzy na
    > plusie!!!

    Trzy różne osoby z infolinii twierdzą co innego. Tzn. że przesłanie
    własnych pieniędzy nic mi nie da. Jeśli obciążą mnie bilety, do
    wydania mam już tylko kilkaset zł i wszystko co wydam ponadto będzie
    przekroczeniem limitu.

    > Wybacz, ale są jakieś granice wysiłku, aby pomóc komuś, kto nie chce sobie
    > dać pomóc. Nie będę analizował regulaminu by wyważać otwarte drzwi.

    Wystarczy numer paragrafu.

> [...]
    > dtx z jego praktyki, a ponadto bardzo szczegółowo fucik na bardzo podobnym

    Oczywiście jeśli nie znajdę innego rozwiązania to po prostu wpłacę
    wcześniej tę kwotę i będę liczyła na to, że jest tak jak mówisz. Do
    tego zabiorę płaskie karty i trochę gotówki. Na szczęście od karty
    Lukasa nie zależy moje życie. Mam ją, żeby to życie ułatwiała, a tym
    czasem okazuje się, że moje własne pieniądze bank życie mi uprzykrza.

    > Dlaczego zatem na próbę nie spłacisz 10zł i zadzwoń do serwisu KK i
    > odsłuchaj, czy zmieniły Ci się dostępne środki, czy nie.

    Już to zrobiłam, czekam na skutki.

    Renata

  • 54. Data: 2003-06-11 19:45:36
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Trzy różne osoby z infolinii twierdzą co innego.

    Infolinia niestety niewiele wie o funkcjonowaniu KK.

    > Wystarczy numer paragrafu.

    No dobra. Par. 2, zwroc uwage na roznice miedzy tymi dwoma pojeciami, ktore
    sa mylaco podobne:

    Limit kredytowy - określona przez Bank dopuszczalna kwota, na jaką Posiadacz
    rachunku karty może się zadłużyć. Limit jest ustalany indywidualnie dla
    każdego Posiadacza rachunku karty.

    Limit dostępny - limit kredytowy, pomniejszany o kwoty rozliczonych przez
    Bank
    transakcji, aktualnych opłat i prowizji oraz odsetek naliczonych
    od kwot dokonanych transakcji, a powiększany o dokonywane
    spłaty.

    Dalej, par. 27 pkt. 3. i wspomniany juz 32 pkt. 4.

> [...]
    > Lukasa nie zależy moje życie. Mam ją, żeby to życie ułatwiała, a tym
    > czasem okazuje się, że moje własne pieniądze bank życie mi uprzykrza.

    Uprzykrza Ci, jesli Twoja interpretacja jest prawdziwa. Jesli nie, to nie
    uprzykrza.

    > Już to zrobiłam, czekam na skutki.

    OK, sluszny krok.

    --
    Robert

  • 55. Data: 2003-06-11 20:04:24
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc80t4$1nl$...@t...icpnet.pl,
    Robert <s...@o...pl>:

    > Dalej, par. 27 pkt. 3. i wspomniany juz 32 pkt. 4.
    .. i 32 pkt. 3 oczywiscie

    --
    Robert

  • 56. Data: 2003-06-11 23:01:09
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > Nie wiem, jak jest w Citi, tu mowimy o Lukasie. W Lukasie jest tak, ze jak
    > wplacasz, zwieksza sie saldo.

    A czy ja twierdziłem, że w Citi nie zwiększa ?

    Pewnego dnia omylkowo posiadacz drugiej karty
    > do rachunku wyplacic 1500 zl z bankomatu. Nastepnego dnia "splacilem" te
    > pomylke przelewem i obeszlo sie bez odsetek (choc byla spora prowizja od
    > wyplaty).

    A czegóż ma dowodzić ten przykład ?
    Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś pisał na tej grupie o takim przypadku jaki
    opisałeś, być może Ty. Padło wówczas stwierdzenie, że autorowi nie udało się
    ustalić dlaczego bank tak potraktował tą wpłatę. Nikt tego pózniej nie
    potwierdził, ani temu nie zaprzeczył. Być może ten bezodsetkowy kredyt
    gotówkowy działa, tak jak kiedyś w Citku działała (wiem, wiem "tu mówimy o
    Lukasie") spłata całkowitego zadłużenia tuż przed wygenerowaniem kolejnego
    wyciagu - ale już nie działa.
    To o czym piszesz świadczy raczej o tym, że dokonana wpłata nie tyle
    powiększyła saldo dostępnych środków, co spowodowała utrzymanie limitu
    kredytowego na poziomie sprzed wypłaty gotówki. Zapytasz a jaka to różnica
    skoro saldo dostępnych środków = dostępny limit kredytowy ? Zasadnicza;
    zwykle w przypadku polskich KK jest tak, że wypłata gotówki powoduje
    rozpoczęcie naliczania odsetek, a wpłata powiększa saldo dostępnch środków.
    A Tobie odsetek nie naliczyli, więc operacja ta została potraktowana w
    odmienny sposób (tak jak rozliczenie transakcji). Tak więc przykład który
    podajesz jest na tyle nietypowy, że nie warto go używać na uzasadnienie
    tezy , że "w Lukasie jest tak, ze jak wplacasz, zwieksza sie saldo"

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 57. Data: 2003-06-12 03:23:41
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc8cef$ruo$...@a...news.tpi.pl,
    valet <v...@w...pl>:

> [...]
    > przypadku jaki opisałeś, być może Ty. Padło wówczas stwierdzenie, że
    > autorowi nie udało się ustalić dlaczego bank tak potraktował tą

    Tak, to ja. Nie probowal ustalic.

    > To o czym piszesz świadczy raczej o tym, że dokonana wpłata nie tyle
    > powiększyła saldo dostępnych środków

    nie tyle --> nie tylko

    > co spowodowała utrzymanie limitu
    > kredytowego na poziomie sprzed wypłaty gotówki.
    Jesli juz to limitu dostępnego, nie limitu kredytowego, ktory jest kwota
    stala (patrz cytowane wyzej definicje pojec z regulaminu KK Lukasa).

    > Zasadnicza; zwykle w przypadku polskich KK jest tak, że wypłata
    > gotówki powoduje rozpoczęcie naliczania odsetek, a wpłata powiększa
    > saldo dostępnch środków.
    Wiem, dlatego mnie zdziwilo, ze nie ma odsetek, natomiast nie zdziwilo, ze
    powiekszylo sie saldo :)

    > transakcji). Tak więc przykład który podajesz jest na tyle nietypowy,
    > że nie warto go używać na uzasadnienie tezy , że "w Lukasie jest tak,
    > ze jak wplacasz, zwieksza sie saldo"

    Moze nie warto, choc te teze on tez wspiera, przy czym wspiera tez teze
    mocniejsza. Nie uzylbym go, gdyby przyklad normalny uzyty przeze mnie
    wczesniej, ktory tylko te teze uzasadnia, odniosl zamierzony skutek ;)

    --
    Robert

  • 58. Data: 2003-06-12 07:34:36
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    > mocniejsza. Nie uzylbym go, gdyby przyklad normalny uzyty przeze mnie
    > wczesniej, ktory tylko te teze uzasadnia, odniosl zamierzony skutek ;)

    Czy nie prościej przeczytać regulamin.
    W regulaminie mojej KK (PKO BP) jest napisane, że wpłata na rachunek
    karty powoduje automatyczne zwiększenie limitu o wpłacone środki.
    Ponadto przetestowałem, że wpłaty są księgowane na bieżąco, a nie raz w
    miesiącu. A więc wpłata na rachunek karty rozwiązuje poruszone tu
    problemy

  • 59. Data: 2003-06-12 07:56:41
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc9afh$4he$...@p...warman.nask.pl,
    Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>:

    > Czy nie prościej przeczytać regulamin.

    Przeczytac prosciej, ale nie tak prosto go jednoznacznie zinterpretowac,
    inaczej nie byloby roznicy zdan.

    > W regulaminie mojej KK (PKO BP) jest napisane, że wpłata na rachunek
    > karty powoduje automatyczne zwiększenie limitu o wpłacone środki.

    W regulaminie KK Lukasa jest to sformulowane mniej jednoznacznie.

    > Ponadto przetestowałem, że wpłaty są księgowane na bieżąco, a nie raz
    > w miesiącu.

    I to jest IMHO pewniejsze od regulaminu. Moje i dx doswiadczenia z KK Lukasa
    tez daja taki wynik, ale Renata jest bardzo nieufna.

    > A więc wpłata na rachunek karty rozwiązuje poruszone tu
    > problemy

    Tez tak uwazam, ale patrz wyzej.

    --
    Robert

  • 60. Data: 2003-06-13 01:05:22
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > nie tyle --> nie tylko

    > Jesli juz to limitu dostępnego, nie limitu kredytowego, ktory jest kwota
    > stala (patrz cytowane wyzej definicje pojec z regulaminu KK Lukasa).

    Racja. Nieściśle się wyraziłem, powinienem napisać: "dostępnego limitu
    kredytowego"

    ?

    Nie uzylbym go, gdyby przyklad normalny uzyty przeze mnie
    > wczesniej, ktory tylko te teze uzasadnia, odniosl zamierzony skutek ;)

    :D

    Pozdrawiam
    Piotrek