  • 21. Data: 2003-06-11 06:53:34
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@p...fm>, Tomasz Staszewski wrote:

    > Jak nie, jak tak:
    >
    > §32 regulaminu
    > [...]
    > 4. Nadwyżka na rachunku karty spowodowana wpłatą przekraczającą saldo
    > całkowitego zadłużenia zostaje zaliczona na poczet zadłużenia z tytułu
    > przyszłych transakcji. Kwota nadwyżki nie podlega oprocentowaniu. Kwota
    > nadwyżki przekraczająca wartość określoną w Tabeli Opłat i Prowizji
    > zostaje zwrócona Posiadaczowi rachunku karty w przypadku rozwiązania umowy.

    No i gdzie tu mowa o zwiększeniu limitu?

    O limicie mówi paragraf 22: "Wysokość limitu kredytowego przyznanego
    do rachunku karty określa Umowa". I dalej w p.24, że można złożyć
    wniosek o zmianę wysokości limitu i wydaje mi się, że wynika z tego,
    że jednak można zrobić to przez telefon. Idę dzwonić.

    > Czyli wpłacasz - masz nadpłatę - schodzą zaległe operacje - spłacają się
    > automagicznie z nadpłaty. Gdzi problem?

    Problem w tym, że limit nadal pozostaje ten sam. Za jego przekroczenie
    pobierana jest opłata 10% przekroczonej sumy, a gdy przekroczy się
    limit o 50%, karta jest blokowana. Wcześniejsza wpłata wiszącej kwoty
    sprawi jedynie, że uda mi się natychmiast spłacić przekroczony limit,
    do czego zobowiązuje mnie regulamin.

    Renata

  • 22. Data: 2003-06-11 06:55:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc6fts$pu1$1@atlantis.news.tpi.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    > Do końca. Możesz reklamować w ciągu dwóch miesięcy od umieszczenia
    > transakcji na wyciągu.

    Ale tej transakcji NIE MA na wyciągu.

    > To spłać od razu.

    Nie zwiększy mi to limitu. A w całej sprawie chodzi jedynie o potrzebę
    posiadania odpowiednio dużego limitu.

    > RAcję ma bank, a Ty po prostu spłać zadłużenie na karcie już.

    NIE MA zadłużenia na karcie.

    Renata

  • 23. Data: 2003-06-11 06:57:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc6fvd$pu1$2@atlantis.news.tpi.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    > A Paweł Paroń jest powszechnie szanowany na p.r.w.

    A nie chodzi tu o Adama Płaszczycę?

    Renata

  • 24. Data: 2003-06-11 07:30:48
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    > Niestety w Lukasie nie da się zwiększyć limitu na KK "zdalnie".

    Wybaczcie ale nie rozumiem po co w tej sytuacji zwiekszac limit !!!
    Przeciez limit na karcie to zwykly dopuszczalny limit zadluzenia.

    Wplata na rachunek karty nie zwieksza tego limitu zwieksza jednak srodki do
    dyspozycji.
    Jesli wiec autorka pytania ma obecnie saldo zerowe ( i tym samym caly
    dostepny limit do wykorzystania ) tak jak radzili poprzednicy niech wplaci
    na jej rachunek 2 k PLN (tylko zalozenie, ze tyle kosztowaly bilety) i caly
    dostepny limit zadluzenia bedzie miala za granica do dyspozycji, zakladajac
    nawet ze za 2 dni bank rozliczy transakcje i obciazy karte....
    dx

  • 25. Data: 2003-06-11 07:58:46
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Tzn. jak to wygląda w praktyce? Bo mi powiedziano na infolinii, że
    > trzeba iść do placówki i być może nawet 2 razy.
    > Poza tym nie wiem jakie są szanse na zwiększenie i o ile, bilety
    > wyczerpały prawie cały limit.

    Najwyraźniej pracownicy infolinii lubią sobie troche pofantazjować. Ja
    zwiększałem limit kredytowy w analogicznej sytuacji jak Twoja. Zbliżyłem się
    już do kwoty limitu, a właśnie wyjeżdżałem w dłuższą delegację.
    Zabierz ze sobą zaświadczenie o zarobkach, bo podobno trzeba. Na moje akurat
    doradczyni nawet nie spojrzała. Cała operacja wyglądała tak, że dziewczyna
    weszła w system, wpisała nowa kwotę limitu i system to łyknął. A potem tak
    jak kolega juz wcześniej napisał - wydruk aneksu i do domu.

    > Uważam, że postępowanie banku jest nie w porządku, chciałabym się też
    > dowiedzieć czy jest zgodne z prawem/regulaminem. Czy faktycznie ni z
    > tego ni z owego, w niewiadomym momencie, mogą obciążyć mnie transakcją
    > sprzed kilku miesięcy.

    Trudno tu winic bank. Gdyby mieli potwierdzenie tej transakcji, to pewnie by
    ją zaksięgowali. Z niektórymi płatnościami tak jest. A jesli gdzieś za
    granicą zapłacisz w żelazku, to wręcz standard. W tym przypadku rządzi
    regulamin VISA. Nie wiem jaki czas dopuszczają na obciążenie konta. Zdarzyło
    mi się że za wakacyjną wycieczkę zakupiona kartą w Chorwacji zapłaciłem
    dopiero w grudniu, czy nawet biorąc pod uwage grace period po nowym roku. W
    przypadku gdy ma sie wystarczający limit kredytowy, to jest ekstra sprawa, bo
    można rozłożyc koszty wakacji na parę miesięcy :^)

    Jesli nie uda Ci sie zwiększyc limitu, a transakcja nie pojawi sie na wyciągu
    zanim wyjedziesz, tak jak kilka osób pisało wcześniej, spłać ją wcześniej
    (przedpłać) i po sprawie.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 26. Data: 2003-06-11 08:03:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc6m3t$415$1@poczta.fkz.com.pl>, dx wrote:

> [...]
    > dostepny limit do wykorzystania ) tak jak radzili poprzednicy niech wplaci
    > na jej rachunek 2 k PLN (tylko zalozenie, ze tyle kosztowaly bilety)

    2k tyle że dolarów:)

    >i caly
    > dostepny limit zadluzenia bedzie miala za granica do dyspozycji, zakladajac
    > nawet ze za 2 dni bank rozliczy transakcje i obciazy karte....

    Ale zakładając, że bank mnie obciąży akurat w tym okresie
    rozliczeniowym, podczas którego będę na wakacjach z limitu zostanie mi
    kilkaset złotych.

    Renata

  • 27. Data: 2003-06-11 08:04:25
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Wybaczcie ale nie rozumiem po co w tej sytuacji zwiekszac limit !!!
    > Przeciez limit na karcie to zwykly dopuszczalny limit zadluzenia.

    Zwiększając limit nie trzeba będzie przedpłacać transakcji za bilety. Nawet
    zakładając pesymistycznie że obciążenie za nie wpadnie na wyciąg równolegle z
    wydatkami wakacyjnymi, to byc może Renata wyrobi się w limicie i tym samym
    nie oberwie kary za jego przekroczenie. Oczywiście wszytko zależy od tego
    jaki limit dostanie i ile wyda na wakacjach :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 28. Data: 2003-06-11 08:14:12
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > 2k tyle że dolarów:)

    Jesli dolarów, to mamy problem :^) Max limit na VC Lukasa to 10 000 PLN, więc
    zakładając że dostaniesz maksymalny limit za dużo i tak nie zostanie.

    Tomek

  • 29. Data: 2003-06-11 08:21:13
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Przelanie pieniędzy nie zwiększa limitu.
    >
    > Renata
    Nie wiem jak w Lukasie, ale w PKO BP SA zwiększa

  • 30. Data: 2003-06-11 08:34:53
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    > 2k tyle że dolarów:)

    podalem tylko przyklad, jakie to ma znaczenie, niech bedzie i 12 k GB funtow
    za 2 przeloty Concordem

    > Ale zakładając, że bank mnie obciąży akurat w tym okresie
    > rozliczeniowym, podczas którego będę na wakacjach z limitu zostanie mi
    > kilkaset złotych.
    >
    > Renata

    Rozumiem, ze dla niektorych 8 k PLN lezacych na nieoprocentowanycm rachunku
    karty moze byc bolesne ale tak czy siak i tak ta kwota zostaniesz obciazona,
    zakladam wiec, ze jestes na to przygotowana...

    pozdrawiam, dx