  • 101. Data: 2015-09-06 18:23:27
    Temat: Re: CHF cd
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-05 o 21:32, witek pisze:
    > Po za tym tych domow nikt nie chciał kupować wiec powoli zaczynały dla
    > banków być palącym problemem.
    > A potem zaczęła się panika bo wszyscy chciali pozbyć się akcji banków,
    > które powoli przestawały mieć cokolwiek na plusie, po za setkami domów.
    > I dalej już poleciało.

    Dzięki za wykład.
    To by oznaczało że polskie banki ;-) dużo lepiej zadbały o swoje
    interesy niż w USA. Może były mądrzejsze a może dobrze sobie wylobbowały
    zapisy prawne przenoszące całość ryzyka na klienta.
    Czy w Polsce można wziąć kredyt na warunkach jak w stanach w opcji C?
    Czy prawo na to pozwala?

  • 103. Data: 2015-09-06 18:31:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > bank nie jest instytucją zaufania publicznego tylko firmą, ktorej
    > zadaniem jest zarabianie kasy.

    Dzis juz coraz wiecej ludzi wie, ze to zwykli złodzieje, ktorym trzeba
    patrzeć na ręce bo jak obrócisz wzrok to ci kasę z portfela wyciągną.
    Ale był potrzebny czas, żebyśmy sie tego nauczyli a lekcja była
    niewątpliwie droga.
    Szkoda, że placimy ładnych pare procent pewnej insytucji ktora powinna nas
    od złodziei bronic, ale niestety nie tylko nie dała rady, ale tez wmawiała
    nam ze banki to insytucje przyjazne ludziom.

    http://igrp.com.pl/component/k2/39-komendium-przedsi
    ebiorcy/348-bank-
    instytucja-zaufania-publicznego/348-bank-instytucja-
    zaufania-publicznego

    > Jak się bierze kredyt to trzeba sobie policzyc czy cie na niego stac
    > czy nie.

    Trudno napisać coś głupszego w kontekscie kredytu (czy to jest kredyt w
    rozumieniu polskiego prawa?) gdzie wzieło się 200 tysiecy, spłaca sie pare
    lat i ma sie do spłaty 300 tysiecy kapitału...

  • 102. Data: 2015-09-06 18:31:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, realnosc chyba podobna jak w 2007 mozna oceniac ryzyko dwukrotnego
    > wzrostu kursu franka w pol roku :-)

    Weź nie zartuj. W pol roku to moze i rzeczywiście mało kto podejrzewał.
    Chociaz jak ktos wiedział, ze ten kurs utrzymywany jest sztucznie przez
    Szwajcarów to pewnie nawet to mogł podejrzewac.
    Ale ze bedzie rosł to juz inna kwestai.
    Dodatkowo mało prawdodpobne, zeby spadał...
    Ja tam sie bankom nie dziwie - to był no brainer. Ale zeby teraz bronic ze
    wykorzystali niewiedze...

    > No, w 2009 sie okazalo ze mozna zarobic i na ubezpieczeniu spadku
    > wartosci nieruchomosci, w 2008 nie proponowali :-)

    Ja az tak dokładnie niuansów kiedy co proponowali to nie znam.
    Wiem co mi proponowano, wiem jaka była i jest nadal wiedza ludzi w zakresie
    rynku finansowego - na tym opieram swoje wnioski.

    Bodaj niejaki kogutek, wymadrzajacy sie jacy to frankowcy głupi, jeszcze
    pol roku temu nie rozumiał na czym polegają kredyty we frankach...

    > Wcisnela ... sam prosil, sam mogl wybrac PLN - przeciez jestes
    > najlepszym przykladem.

    Wcisneła.
    To ze iles osób nie skorzystało z róznych powodów nie oznacza, ze reszcie
    tego rozwiazania nie wcisnieto, zreszta kłamiac przy tym i oszukujac
    klineów.

    > Ale ... franek obecnie po 3.9, to jest niecale 2x od najnizszego kursu
    > - to co on - nic nie splacil ?
    > Chyba, ze gadales jak byl po 4.50

    No masz racje. 300 tysiecy mu zostało. Coś się wczesniej nie dogadalismy -
    wiadomo jak sie ze znajomymi o kasie gada.
    Nadal jednak wniosek pozostaje jednak ten sam.

    > Ale roznica na starcie byla spora.

    Róznica w czym?

    > A tu zlotowka sie umacnia :-)
    >
    > Pogadaj z tym znajomym, porownajcie raty np co 3 miesiace ...

    Zaraz sie dowiem ze jednak frankowcy wygrali los na loterii...
    Smiesznie...

  • 104. Data: 2015-09-06 19:55:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > interesy niż w USA.
    > Może były mądrzejsze a może dobrze sobie wylobbowały
    > zapisy prawne przenoszące całość ryzyka na klienta.

    Tam nie ma tylu cwaniaków kombinującym jak koń pod górę.
    Nie ma również tak kulawego prawa jak w Polsce zmuszającego wszystkich
    do okopywania się z każdej strony bo inaczej zostaną wyruchane bez wazeliny.

    > Czy w Polsce można wziąć kredyt na warunkach jak w stanach w opcji C?
    nie

    > Czy prawo na to pozwala?

    pewnie nie.

  • 105. Data: 2015-09-06 19:57:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

    > I to trzeba zmienić

    to nie wina bankow, ze rzad jest do dupy.

    > Upadłość konsumencka + rzetelne stosowanie prawa i karanie za
    > podszywanie produktów spekulacyjnych pod kredyty hipoteczne z całą
    > surowością.

    niestety polska jaka jest kazdy widzi i dopoki mentalnosc ludzi sie nie
    zmieni (a nie zmieni sie) tak dlugo bedziemy traktowani jak dzicz ze
    wschodu.

  • 106. Data: 2015-09-06 20:51:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > Trudno napisać coś głupszego w kontekscie kredytu (czy to jest kredyt w
    > rozumieniu polskiego prawa?) gdzie wzieło się 200 tysiecy, spłaca sie pare
    > lat i ma sie do spłaty 300 tysiecy kapitału...

    czy te 300 tys wzieło się niezgodnie z zapisami umowy?

  • 107. Data: 2015-09-06 21:11:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 września 2015 20:51:44 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > czy te 300 tys wzieło się niezgodnie z zapisami umowy?
    Myslę że te kwestie w ciągu kilku lat wyjaśnią sądy. Niezależnie od tego co politycy
    wytworzą.
    Na mój nos z tej właśnie strony banksterzy kopa dostaną.

  • 108. Data: 2015-09-06 23:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > czy te 300 tys wzieło się niezgodnie z zapisami umowy?

    To zalezy. Czy rozmowa z knsultantem, jego apewnienia prognozy itp to jest
    czesc umowy?
    Oczywiscie nie pytam jak jest zgodnie z prawem, bo tu sie moge domyslać
    przynajmniej na pierwszy rzut oka.
    Ale z punktu widzenia uczciwosci banku?

    Bo jezeli przyjmiemy ze rozmawiam ze specjalista od kredytów zeby poznać
    zasady, wybrac najlepsza oferte, dowiedziec sie niuansów, zadac pytania i
    otrzymac odpowiedzi a potem tenze specjalista przygotowuje wynik naszych
    rozmów i negocjacji na papierze to tak: kwota jest niezgodna z umowa.

    Ale do tego trzebaby troche innego poczucia sprawiedliwości niz: podpisał
    pan to co pan ma pretensje ze konsultant kłamał... Przeciez wiadomo, ze
    kłamał bo ma płaconą prowizje od sprzedanego kredytu a nie od bycia
    uczciwym człowiekiem.
    Ot takie szmatławe poczucie bycia człowiekiem.

  • 109. Data: 2015-09-07 13:38:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Myslę że te kwestie w ciągu kilku lat wyjaśnią sądy. Niezależnie od
    >tego co politycy wytworzą.
    >Na mój nos z tej właśnie strony banksterzy kopa dostaną.

    No coz, sady po pierwsze dzialaja u nas w ramach ustaw, a przynajmniej
    powinni.
    Wiec jak politycy ustala jakies tam zasady przewalutowania, to sie
    troche manewr i klientom i sadom zawezi.

    A po drugie - zbyt ambitne wyroki zostana oprotestowane i zanim sie SN
    wypowie, to troche lat minie.
    A jak sie wypowie, to moze np odmowic podjecia uchwaly :-)

    J.

  • 110. Data: 2015-09-07 18:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No coz, sady po pierwsze dzialaja u nas w ramach ustaw, a przynajmniej
    > powinni.
    > Wiec jak politycy ustala jakies tam zasady przewalutowania, to sie
    > troche manewr i klientom i sadom zawezi.

    Kwestie ustawy dotyczacej przewalutowania maja sie nijak do tego, czy np.
    kredyt jest kredytem etc.
    Bo przewalutowanie dotyczy sytuacji teraz a pozyczkobiorcy podnosza kwestie
    ktore wydarzyły się w momencie podpisywania umowy.

    > A po drugie - zbyt ambitne wyroki zostana oprotestowane i zanim sie SN
    > wypowie, to troche lat minie.
    > A jak sie wypowie, to moze np odmowic podjecia uchwaly :-)

    A to jest oczywiscie inna sprawa - oszust umie wykorzystac kruczki prawne
    miedzy innymi przeciagajac postepowanie ile sie da.