  • 31. Data: 2002-01-04 16:57:07
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman k." <r...@w...pl> napisał w
    wiadomości
    news:005f01c1953d$86280d40$0102010a@dom...
    > Wiem, że ten temat był już poruszany. Chciałem
    jednak zapytać, czy ktoś z
    > Was aktualnie próbował opłacić abonament RTV z
    konta w e-banku.

    A na przykład ja. Wczoraj złozyłem takie zlecenie
    po tym jak zrezygnowqałem z usług POK BP.

    > Dzisiaj
    > odwiedziłem trzy poczty i na żadnej z nich nie
    potrafiono mi powiedzieć, na
    > jakie konto płyną te pieniądze, i kto właściwie
    jest właścicielem tego
    > konta.

    Ehh powinni to wiedzieć....na konto Rejonowego
    Urzędu Poczty. Możesz nawet w internecie znależć
    jak jest w twoim mieście, rejonie np. wpisz w
    wyszukiwarce takie hasło "rejonowy urząd poczty"
    +nazwa twojego miasta. Dzwonisz tam, do kartoteki
    radiofonicznej, i prosisz pania o podanie nr konta
    bo chcesz dokonywać opłaty przelewem. Miasto,
    ulica i numerulicy to włąśnie tego urzędu. Do 20
    stycznia 2002 r możesz zrobić opłatę za cały rok
    to wtedy zniżka - 158,60 zł, musisz też podać swój
    numer książeczki i uwage że abonament jestza
    okres/miesiąc.... cały rok (dobrze jest też dodać
    swoje dane, adres (jak sie zmieści)

    Poza tym jest info w
    http://www.faq4pbb.prv.pl/
    poz. 32

    Sark

  • 32. Data: 2002-01-04 19:05:29
    Temat: Re: [BZWBK] BRAWA!!!
    Od: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>

    Grzesiu, podziwiam Twoją lojalność wobec sam-wiesz-czego ;-)))

    Woo-cash

    --

    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash
    l...@b...gnet.pl

  • 33. Data: 2002-01-04 19:10:56
    Od: r...@w...pl (Roman k.)

    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > Urzędu Poczty. Możesz nawet w internecie znależć
    > jak jest w twoim mieście, rejonie np. wpisz w
    > wyszukiwarce takie hasło "rejonowy urząd poczty"

    Dzięki. Mam już adres. Spróbuję tam w poniedziałek zadzwonić.
    A swoją ścieżką to ciekawe, co miesiąc opłacam rozmaite rachunki i
    abonamenty i nie znalazłem żadnego!! , w którym nie byłoby jednoznacznie
    napisane na czyją rzecz następuje wpłata; wraz z adresem i telefonem
    kontaktowym. Tylko abonament za RTV jest "domyślny". Można by pomyśleć, że
    to jakaś spółka córka na Bermudach ;-)

  • 34. Data: 2002-01-05 13:02:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 3 Jan 2002 23:03:26 +0100, "Szymon Juraszczyk"
    <s...@j...com> wrote:

    > T Token to akurat jedyna rzecz u
    >nich, dzięki której konta nie zamknąłem w cholerę pół roku temu. Szkoda
    >tylko, że okazał się mało użyteczny - zjawisko 'fata morgana' przy
    >przelewach źle wpływa na zdrowie.

    Kurcze skad u wielu ludzi takie przywiazanie do tokenow ? Zeby sie
    tak meczyc i uzywac konta w banku gdzie najbardziej podstawowa funkcja
    (przelew) nie dziala jak powinna tylko dla poczucia bezpieczenstwa
    (IMHO dosc zludnego) jakie daje ten kawalek elektroniki ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 35. Data: 2002-01-05 23:40:09
    Od: "Szymon Juraszczyk" <s...@j...com>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > (przelew) nie dziala jak powinna tylko dla poczucia bezpieczenstwa
    > (IMHO dosc zludnego) jakie daje ten kawalek elektroniki ?

    Choćby po to, że w mBanku nikt nie wpadł na to, że dla zdefiniowanych
    przelewów na obce konta także przydałoby się potwierdzanie przelewów
    (wystarczyłaby jedna dodatkowa flaga w definicji przelewu - 'Potwierdzaj
    przelewy'). Dziękuję jak mi np. w pracy ktoś na kompie wysnifuje z
    klawiatury hasło i dla zabawy prześle całą kasę na konto Zakładu
    Energetycznego, Telefonii Lokalnej czy innej firmy, gdzie płacę rachunki.
    Akurat w BZWBK, mimo całej swej fuszerki, pomyśleli o tym i gdy zadeklaruje
    się limit transakcji bez tokena na 0, trzeba potwierdzać każdy przelew,
    oprócz przelewów na konta własne. I tak wychodzi szybciej niż wklepanie
    wszystkich danych (nawet cut&paste) do przelewu jednorazowego w mBanku, w
    każdym razie warte zapłacenia 50 gr. za przelew.

    Co do katowania, to z płatnością rachunków pierwszy raz się przejechałem u
    nich i po tym incydencie wcale nie zamierzam więcej wykonywać przelewów z
    tegoż lichego konta (do czasu, aż wreszcie polepią swoje systemy do kupy) -
    wolę się więcej naklepać ale za to nie zastać wyłączonego telefonu albo
    prądu pewnego pięknego dnia.

    Co do poczucia bezpieczeństwa, jak komuś naopowiadają bajek, że hasła
    jednorazowe to super nowoczesny i bezpieczny wynalazek (nb. liczący sobie
    ponad 20 lat...), to i kpi z bardziej zaawansowanych osiągnięć techniki. A
    ja jednak myślę, że dożyję dnia, w którym transakcje autoryzować będę kartą
    chipową.

    Pozdrawiam,
    --
    Szymon Juraszczyk

  • 36. Data: 2002-01-06 00:06:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 6 Jan 2002 00:40:09 +0100, "Szymon Juraszczyk"
    <s...@j...com> wrote:

> [...]
    >przelewów na obce konta także przydałoby się potwierdzanie przelewów
    >(wystarczyłaby jedna dodatkowa flaga w definicji przelewu - 'Potwierdzaj

    W zasadzie to juz nie wina braku tokena w mBanku ale samej konstrukcji
    interfejsu :-)

    > Co do poczucia bezpieczeństwa, jak komuś naopowiadają bajek, że hasła
    >jednorazowe to super nowoczesny i bezpieczny wynalazek (nb. liczący sobie
    >ponad 20 lat...), to i kpi z bardziej zaawansowanych osiągnięć techniki.

    Nie twierdze, ze TANy sa lepsze, nie ulega watpliwosci, ze token jest
    nowoczesniejszy. Ale zwykle TANy sa wystarczajace.

  • 37. Data: 2002-01-06 01:51:30
    Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Szymon Juraszczyk"
    <s...@j...com> napisał w wiadomości

    > Akurat w BZWBK, mimo całej swej fuszerki,
    pomyśleli o tym i gdy zadeklaruje
    > się limit transakcji bez tokena na 0, trzeba
    potwierdzać każdy przelew,
    > oprócz przelewów na konta własne.

    Jak rozumiem mówisz o Koncie 24 (bez tokena ale z
    dostępem do internetu) i realizacji przelewów na
    rachunki zdefiniowane wcześniej w oddziałe. To jak
    w praktyce wyglada takie potwierdzanie przelewu,
    dzwonia do ciebie ?

    > Co do poczucia bezpieczeństwa, jak komuś
    naopowiadają bajek, że hasła
    > jednorazowe to super nowoczesny i bezpieczny
> [...]

    Tutaj li tylko o oszczędnośc kasy chodzi, po
    prostu jest taniej.

    Sark

  • 38. Data: 2002-01-06 13:32:15
    Od: "Szymon Juraszczyk" <s...@j...com>

    "Sark" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > rachunki zdefiniowane wcześniej w oddziałe. To jak
    > w praktyce wyglada takie potwierdzanie przelewu,

    Przecież dyskusja dotyczyła właśnie tokena :-P

    P.S.
    Gdy masz token, deklarujesz 2 limity - jeden dla operacji bez tokena,
    drugi - dla operacji z tokenem. Ustalenie pierwszego na zero wymusza
    stosowanie tokena do każdego przelewu (za wyjątkiem przelewów na konta
    własne, nie podlegających ztcw. tymże limitom).

    Szymon Juraszczyk, s...@j...com

  • 39. Data: 2002-01-06 14:53:11
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    <s...@j...com> napisał w wiadomości

    > Gdy masz token, deklarujesz 2 limity - jeden dla
    operacji bez tokena,

    Zgadza sie, mam tak także w umowie :-))

    > drugi - dla operacji z tokenem. Ustalenie
    pierwszego na zero wymusza
    > stosowanie tokena do każdego przelewu (za
    wyjątkiem przelewów na konta
    > własne, nie podlegających ztcw. tymże limitom).

    Chyba rzeczywiście działa to tylko dla zero
    złotych.
    Ja mam ten pierwszy limit (dzienny limit przelewów
    na rzchunki obce dla transakcji nie zabezp. tok. w
    tym trans. w sklep.intern.) ustalony na 100 zł a
    mimo to przy przelewach (np. zapłata za telefon) w
    granicach 50-90 zł wymusza uzycie tokena (zawsze
    zadaje tokenowi pytanie i w okienku oczekuje
    odpowiedzi).

    Sark

  • 40. Data: 2002-01-11 11:42:31
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    A czemu nie powiesz głośno , że większość informatyków BZ daje
    przysłowiowej du... nie stosując się do procedur i instrukcji ? Nie wspomnę
    jeszcze o braku podstawowej wiedzy na temat działania oprogramowania
    dotyczącego BZ24 ?
    Dziwne, że tylko u Ciebie zdarzają się tak częste "wpadki". Ciekawe, że
    codzienne takich problemów nie masz. A kiedy się pojawiają ? - Wtedy gdy
    bawicie się we wszechwiedzących administratorów sieci nie zastanawiając się
    wogóle czy robicie dobrze , czy nie. Oprogramowanie jest dograne, ale
    zakłada, że będzie wykorzystywane przez MYŚLĄCYCH ludzi ( a których jest
    coraz mniej ). Niestety czasami trzeba ruszyć głowa, ale widzę, że nie
    każdemu się chce. Częściej ruszają przeciwną stroną ciała.

    Problemy w byłym WBK zawsze będą mniejsze. Wcześniejsza usługa WBK24 było
    tworzona od podstaw pod kątem ich własnych systemów księgowych. A WY co ?
    Proponowaliście klientom usługi elektroniczne nie wiedząc jak to wszystko
    działa i korzystając z ich gotowego produktu. Szanse wyrównają się gdy BZ i
    WBK ujednolicą system. Wtedy też okaże się, na ile firmy będą zadowolone z
    nowych usług typu np. MinBank24 :-).

    P.S. Po konwersji na ICBS będziesz miał możliwość sprawdzenia tego od
    strony oddziału tylko przez pierwsze 3 miesiące. Później możesz się
    zatrudnić ponownie jako OSDWM ( tzn. operator szmatki do wycierania
    monitorów ).

    --
    Bye

    Max