  • 1. Data: 2002-01-03 17:49:36
    Temat: Bezpieczenstwo lokowanych pieniedzy w mBanku
    Od: "Stiwi" <s...@s...pl>

    Zamierza(m)lem zalozyc konto w mBanku, gdzie chcialem trzymac
    wszystkie swoje oszczednosci, chyba z wiadomego powodu -
    oprocentowanie i bezplatne uslugi. Ale spotkalem sie z niezbyt
    interesujaca opinia mBanku.

    Mianowicie jak wiemy mBank nalezy do BRE Banku, ktory wchlonal
    Bank Czestochowa, ktory z kolei ma olbrzymie dlugi. Nie chce by ktos
    nabral obaw czy co, chcialbym jedynie uslyszec co Wy sadzicie o
    mBanku i bezpieczenstwie trzymanych tam pieniedzy.
    Czy sadzicie, ze moze zdarzyc sie taka sytuacja, iz po uzbieraniu przez
    mBank okreslonej sumy pieniedzy, zwina sie oni z interesem?

    Rowniez niezbyt pochlebne opinie slyszalem o Inteligo, ktorego
    podobno niemiecki oddzial mial (nie wiem czy dalej ma), olbrzymie
    klopoty finansowe.

    Z gory dzieki za Wasze wypowiedzi i opinie.

    Stiwi

  • 2. Data: 2002-01-03 18:06:20
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Zamierza(m)lem zalozyc konto w mBanku, gdzie chcialem trzymac
    > wszystkie swoje oszczednosci, chyba z wiadomego powodu -
    > oprocentowanie i bezplatne uslugi. Ale spotkalem sie z niezbyt
    > interesujaca opinia mBanku.
    (..)
    > Rowniez niezbyt pochlebne opinie slyszalem o Inteligo, ktorego
    > podobno niemiecki oddzial mial (nie wiem czy dalej ma), olbrzymie
    > klopoty finansowe.
    >
    > Z gory dzieki za Wasze wypowiedzi i opinie.

    Gdzies, podobno i takie tam....
    Chyba dobrze swiadczy o Bre Banku, ze go stac bylo na wykupienie upadajacego
    banku i wyplacenie jako zobowiazan i tyakie tam??
    Znacyz sie ma duzo kasy???

    Inteligo - jest raczej oddzialem banku niemieckiego a nie odwrotnie
    (Inteligo to spolka finansowa, ktorej rachunki bankowe prowadzi BGB Polska).

    Wszystkie te banki dzialaja w Polsce, sa objete gwarancjami funduszu i tak
    dalej i tak dalej.,

    Ogolnie - nie sluchaj niedoinformowanych ludzi, powiedz im, ze kury szczac
    prowadzac, an ie bajki gadac - i zakladaj w mBanku konto.

  • 3. Data: 2002-01-03 18:23:03
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:a125l6$ha3$1@news.tpi.pl...
    > Ale spotkalem sie z niezbyt
    > interesujaca opinia mBanku.

    A aj w takim banku mam konto ..... i trochę
    oszczędności a tutaj co słyszę że tenże bank
    wydaje (chyba o sobie) "miezbyt interesujace
    opnie" ..... będe musiał przeanalizować moje z nim
    związki

    > Mianowicie jak wiemy mBank nalezy do BRE Banku,
    ktory .....

    Wiemy, wiemy a jak poczytamy archiwum grupy to
    bedziemy wiedzieli jeszcze więcej

    > Czy sadzicie, ze moze zdarzyc sie taka sytuacja,
    iz po uzbieraniu przez
    > mBank okreslonej sumy pieniedzy, zwina sie oni z
    interesem?

    Zdarzyć się może wszystko jednak na razie nic na
    to nie wskazuje. Ale w swoich rozważaniach
    powinieneś wziąść pod uwagę ostanie poczynania BRE
    Banku:

    ////PARKIET
    BRE pomoże Elektrimowi
    Prezes BRE nie potwierdza ani nie zaprzecza
    informacjom o możliwym
    podziale Elektrimu. Oficjalnie bank kontroluje
    obecnie 5% akcji
    holdingu, jednak łącznie z zaprzyjaźnionymi
    podmiotami - 15%. Zdaniem
    Wojciecha Kostrzewy Elektrim jest najbardziej
    niedowartościowaną spóką
    GPW. /////

    ////PARKIET
    BRE Bank ma 5,02% akcji Elektrimu
    Udział BRE Banku i jego podmiotów zależnych w
    kapitale akcyjnym
    Elektrimu przekroczył 5%. W grudniu właściciela
    zmieniło ok. 43 mln
    akcji warszawskiego holdingu.////

    /////PARKIET
    Elektrim może pójść w ślady Optimusa
    Grupa podmiotów skupionych wokół BRE kontroluje
    około 15% akcji
    Elektrimu. Z nieoficjalnych informacji Parkietu
    wynika, że BRE
    wspólnie z tymi podmiotami agresywnie skupował
    akcje holdingu
    korzystając ze znacznego spadku ich ceny. BRE
    mógłby próbować
    realizacji scenariusza jaki dopełnił się udziałem
    Optimusa i dążyć do
    podziału Elektrimu.////

    Pytanie: nonszalancko topią gotówkę w bankruta czy
    może widzą szansę na dobrą inwestycję ?
    Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie ?

    > Rowniez niezbyt pochlebne opinie slyszalem o
    Inteligo, ktorego
    > podobno niemiecki oddzial mial (nie wiem czy
    dalej ma), olbrzymie
    > klopoty finansowe.

    Również poczytaj archiwum. Na temat obydwu banków
    toczyły się dłuuugie rozoważania na pbb ale dosyc
    dawno.

    Sark

  • 4. Data: 2002-01-03 18:36:40
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie: nonszalancko topią gotówkę w bankruta czy
    > może widzą szansę na dobrą inwestycję ?

    Chyba El ma wciaż udziały w PTC. Może BRE chce wejść w telekomy?

    --
    Konrad J. Brywczyński should it be implausible
    b...@w...pdi.net that a man can supervise

  • 5. Data: 2002-01-03 22:38:18
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "AMRA" napisał w wiadomości ...

    > Chyba dobrze swiadczy o Bre Banku, ze go stac bylo na wykupienie
    upadajacego
    > banku i wyplacenie jako zobowiazan i tyakie tam??
    > Znacyz sie ma duzo kasy???

    A ilez to trzeba miec pieniedzy, by kupic bankruta??
    Zdarzaly sie przejecia wielkiego przez malego
    (BIG i BG, Kredyt Bank i PBI) i nikt nie mowil,
    ze BIG lub KB maja tyle kasy, a tu przy
    przejeciu "mniej niz zera" potrzebna jakas
    kasa???
    Chyba, ze "takie tam".?!?

  • 6. Data: 2002-01-03 23:05:18
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > (BIG i BG, Kredyt Bank i PBI) i nikt nie mowil,
    > ze BIG lub KB maja tyle kasy, a tu przy
    > przejeciu "mniej niz zera" potrzebna jakas

    Potrzebne, potrzebne - przeciez pozwolenie wydaje NBP - a tam jest - o tym
    ile ma podwyzszyc kapital, wyplacalnosc i takie tam.

    Dla niekumatych - Bank VCzestochowa jest typowa wydmuszka jakich bylo
    wiele - np. taki Ariel.

    Poza tym mBank ma isc przez Besta a Multibank przez BCz..

  • 7. Data: 2002-01-04 09:12:05
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy sadzicie, ze moze zdarzyc sie taka sytuacja, iz po uzbieraniu przez
    > mBank okreslonej sumy pieniedzy, zwina sie oni z interesem?

    o to bym sie nie bal - mBank to czesc BRE ktory na pewno nie w najblizszym
    czasie nie splajtuje bo to jeden z lepszych bankow w Polsce. Jak beda miec
    problemy to tak obniza oprocentowanie ze malo komu sie bedzie oplacalo tam
    trzymac pieniadze na rachunku biezacym a beda robic kase na lokatach
    wieloletnich, ktorych nikt mimo malego oprocentowania nie zerwie ze wzgledu
    na podatek.

    Ja dziwie sie ze chcesz cala kase trzymac w mBanku - przy wiekszej gotowce
    latwo znalezc banki marmurowe oferujace atrakcyjniejsze oprocentowanie (np.
    Lucas) albo samemu po prostu wynegocjowac z bankiem lepsze oprocentowanie
    lokaty niz jest to w mBanku.

    D.

  • 8. Data: 2002-01-04 10:49:53
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Ostatnie newsy

    ////PARKIET
    Analitycy optymistycznie o Elektrimie
    Pomimo deklaracji wsparcia Elektrimu przez BRE
    Bank, wczoraj jako
    jedne z nielicznych akcje holdingu staniały.
    Analitycy są przekonani,
    że Elektrimowi uda się dojść do porozumienia z
    wierzycielami, choć
    największy obligatariusz - Acciona - stwierdził,
    że nie zgadza się na
    propozycję 40-proc. redukcji długu./////

    Sark

  • 9. Data: 2002-01-04 11:45:41
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > Poza tym mBank ma isc przez Besta a Multibank przez BCz..

    ???

    K. Kowalski

  • 10. Data: 2002-01-04 11:54:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ???

    Skrot myslowy :)
    BRE chce wprowadzic zarowno mBank jak i Multibank na gielde - najlatwiej
    zrobic to przez firmy, ktore sa juz na gieldzie - w celu unikniecia
    wszystkich klopotliiwych zabiegow.
    Takimi firmami sa Best i BCz - zadziala tutaj podobny proces jak z Arielem,
    ktory z producenta podeszw stal sie "potega" internetowa ;)

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info