  • 1. Data: 2002-01-03 16:02:39
    Temat: BPH czyli żenada i chamstwo
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

    Miałem to nieszczęście być klientem tego banku w ostatni dzień starego roku.
    Jeszcze w piątek zostałem umówiony na konkretną godzinę na podpisanie
    dokumentu. Spóźniłem się wprawdzie o pół godziny ale w ten sposób o pół
    godziny krócej krew mnie zalewała. Oczywiście dokument nie był przygotowany
    (wytłumaczenie typowe: koniec roku, dużo dokumentów, mało czasu - tyle, że
    to nie ja zaproponowałem ten termin i to nie ja zrobiłem sobie wolne w
    sobotę przed sylwestrem, kiedy można było przygotować dokument), to jeszcze
    wytrzymałem. Zaproponowano mi wizytę za pół godziny ale profilaktycznie
    pojawiłem sie w banku ponownie po 1,5 godz. Dokument dalej nie był gotowy,
    ale jako, że do zamknięcia banku było już mniej niż godzina, zaczęło się
    gorączkowe kursowanie pani z papierami w ręku i jak przypuszczam, szybkie
    przygotowywanie feralnego dokumentu. W końcu szczęśliwie otrzymałem to co
    chciałem ale musiałem jeszcze wpłacić kaskę. Ustawiłem się grzecznie w
    kolejce ok.20 osób. Tyle, że na 3 kasy czynna była tylko jedna w dodatku
    walutowo-złotowa, w której pierwszeństwo mieli wymieniający walutę (z czego
    oczywiście skrupulatnie co rusz ktoś korzystał, skutecznie wywołując białą
    gorączkę u kolejkowiczów). Po godzinie zero bank został skrupulatnie
    zamknięty ale klienci, którzy jeszcze nie zostali obsłużeni, łaskawie nie
    zostali wyproszeni. Po jakiejś półgodzinie, u drzwi tej szacownej instytucji
    pojawiła się paniusia, która szybciutko została wpuszczona i jeszcze
    szybciej obsłużona pod względem formalnym, pozostała jednak kwestia wizyty
    przy kasie, co wybitnie nie przypadło do gustu owej pani. Tak więc na uboczu
    przekonała miłe panie z obsługi (których kręciło się chyba z dziesieć, ale
    oczywiście żadna z nich nie była kasjerką), żeby "jakoś" to załatwić. Pani
    dostała numerek i legalnie, bezczelnie została wywołana przez kasjerkę.
    Oczywiście żaden sprzeciw nic nie dał, i pozostali klienci-hołota z cienkimi
    portfelami, musieli grzecznie czekać na swoją kolej. W sumie poświęciłem na
    załatwienie jednej drobnej sprawy w tym banku prawie 4 godziny z czego 1
    godz. przygotowywano "umówiony" dokument a przez 1,5 godz. spędziłem w
    "błyskawicznej" kolejce.
    Dotychczas myślałem że wizja kilkutysięcznych zwolnień w BPH-PBK będzie
    działać mobilizująco na pracowników ale okazuje się, że nie wszędzie.
    Wszystkim permanentnym klientom tego banku składam szczere wyrazy
    współczucia (a może to znowu dał znać o sobie pech, który mnie ciągle
    prześladuje?)

    pozdrav
    siepacz

  • 2. Data: 2002-01-03 16:34:02
    Temat: Re: BPH czyli żenada i chamstwo
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>

    "siepacz" <d...@i...pl> wrote in message news:3c34801c@news.vogel.pl...
    .
    > Wszystkim permanentnym klientom tego banku składam szczere wyrazy
    > współczucia (a może to znowu dał znać o sobie pech, który mnie ciągle
    > prześladuje?)

    Pewnie że to pech - nazywa się tylko BPH_PBK

    Pozdro
    AR

  • 3. Data: 2002-01-03 17:32:20
    Od: wojo <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl>

    siepacz wrote:

    > Miałem to nieszczęście być klientem tego banku ..................

    Niestety ja tez -tyle ze juz w tym roku.
    Nikt w odziale banku obok ktorego akurat przechdzilem ani na dezinfolini nie byl
    w stanie mi odpowiedziec na banalne pytanie czy zlecenie stale ktore wplynelo w
    starym roku a termin platnosci jest na poczatku nowego zostanie zrealizowane
    (coz tak nietypowa sprawa dla tej instytucji jak realizajacja zlecenia).
    Po totalnej spychologi stosowanej zostalem odeslany do macierzystego odzilalu
    (coz wydawalo mi sie ze w bankach sa jakies procedory postepowania a nie ze
    kazdy oddzial sobie zepke skrobie) - widac internet i komputery czasem sa tylko
    widac do przepisywanie pism efektywnie wykorzystyane.
    I ku mojemu wielkiem zaskoczeniu okazalo sie ze zlecenia ktore wplynelo kolo
    polowy grudnia z teminem platnosci na poczatku stycznia nie ma - w ogolnym
    balaganie o ktorym bez skrepowania mowia pracownicy gdzies zaginelo - w tym
    przypadku bez znaczenia pozostal fakt ze i tu rowniez na to banalne pytanie nikt
    nie zanal odpowiedzi - choc pewna watpliwosc pozostal bo pani nie byla w stanie
    zagwarantowac ze jak sie znajdzie to nie zrealizuja choc w sumie to takich o
    zmiennej wysokosci po pierwszym nie przyjmuja ( kurcze mam tam jeszce troche
    kasy - trzeba zabrac bo i to im zginie razem z calym bankiem)
    W czasie wizyty w banku zauwazyle ze nie tylko mnie taki los spotyka - nikt w
    banku nic nie wie - tylko te natretne ludziska ciagle sie o cos pytaja.

  • 4. Data: 2002-01-03 17:51:29
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    O to widzę że nic sie nie zmieniło,

    ja zlikwidowałem u nich konto całkiem przypadkowo, bo pewnego dnia poszedłem
    tam załatwić właśnie jakąś drobną sprawę i czekałem na to ze 2 godziny w
    kolejce do jednego otwartego okienka, to doszedłem to wniosku że jak już
    tyle czekam to sobie zlikwiduję to konto przy okazji :-)

    za to z plusów to likwidowanie konta poszło całkiem sprawnie, trwało z dobrą
    godzinę dodatkowo ale było skuteczne od razu, nie to co w Citi

  • 5. Data: 2002-01-03 20:07:51
    Od: "Krzysztof Kawa" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    "siepacz" <d...@i...pl> wrote in message news:3c34801c@news.vogel.pl...
    > Miałem to nieszczęście być klientem tego banku[...]

    Ja też. W sierpniu zlikwidowałem u nich konto, a dziś dostałem sms-a, ze od
    4 do 7 BPH SMS, bedzie nieczynny. :-)
    Czyżby oczekiwali, że wyślę im życzenia.
    KK

  • 6. Data: 2002-01-04 12:43:54
    Od: "Mietek Pietras" <m...@w...home.pl>

    Użytkownik "siepacz" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > Wszystkim permanentnym klientom tego banku składam szczere wyrazy
    > współczucia (a może to znowu dał znać o sobie pech, który mnie ciągle

    Nie liczylbym tak bardzo na zmiany w zwiazku z redukcja liczby pracownikow.
    Mysle (jakie przyjemne uczucie, mowie wam!), ze jeszcze tym razem bedzie po
    staremu t.zn. odejda ci najmniej protegowani, a wiec jak praktyka wykazuje
    najbardziej kompetentni i pracowici. Ci zwykle najbardziej, z powodu
    wymienionego powyzej, wystrzegaja sie bezczelnego obijania sie i robienia
    klienta w bambuko. Jest to oczywiscie moja calkowicie prywatna i
    niereprezentatywna opinia :-)))
    M.

  • 7. Data: 2002-01-04 13:09:23
    Od: wojo <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl>

    To byl jeszcze stary rok - w nowym nikt nic nie wie i jest totalna spychologia
    klijentow ktorzy nie moga sie dowiedziec nawet podstawowych inforamcji.
    Probowalem sie dowiedziec czy zlecenia stale ktore wplynely w zeszlym roku a
    termin platnosci jest na poczatku tego beda zeralizowane czy nie - okazuje sie
    ze nikt tego nie wie - na dezinfolini i w oddziale.
    Oslylali wszyscy do oddzialu macierzystego - coz widac w banku brak procedor jak
    sie zachowac w takiej sytuacji i kazdy oddzial to traktuje indywidualnie - ale
    to tylko teoria.
    W oddziale tez nie mieli jasnej interpretacji a proba idywidualnego sprawdzenia
    skonczyla sie niepowodzeniem - zaginelo zlecenie.
    Oczywiscie pracownicy nie kryli ze jest bajzel i zamieszanie zwiazane z
    fuzja.....

    Coz - czas sie zwinac poki jeszcze prowizji od likwidacji konta nie zdazyli
    wprowadzic - a patrzac na ostatnie poczynania jest to mozliwe - o ile nie
    zaginie rachunek.............

  • 8. Data: 2002-01-04 16:05:17
    Od: <p...@i...pl>

    > Użytkownik "siepacz" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > [...]

    Hej. Jestem klientem przyłączonego banku PBK. Po pierwsze miałeś pecha co do
    obsługującej Cię osoby. Ja z obsługi pracowników jestem bardzo zadowolona. Po
    drugie zwolnienia pracowników które nie idą w parze ze zmniejszeniem ilości
    dokumentów które Ci pracownicy muszą przygotować, raczej obsługi nie
    przyspiesza a wręcz odwrotnie. Jeśli do tego dodamy kłopoty z nowym systemem to
    jest jak jest. Jeżeli w Twoim przypadku była czynna tylko jedna kasa to
    widocznie nie było kasjerek (zwolnione, chorobowe). To co powyżej nie jest
    winą pracownika, które ma szczęście jeszcze pracować a raczej nieudolnego
    szefostwa.

    PIP

  • 9. Data: 2002-01-04 20:51:13
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

> [...]
    jest
    > winą pracownika, które ma szczęście jeszcze pracować a raczej nieudolnego

    Wcale nie wątpię, że istnieje pewna część osób zadowolonych z obsługi w tym
    banku - chociażby ta pani, która została na oczach klientów-jeleni
    błyskawicznie obsłużona poza kolejką. Nie zmienia to jednak faktu, że raczej
    śmieszne jest aby pracownicy banku mieli takie klapki na oczach, że pani z
    okienka "informacja" nie ma zielonego pojęcia o obsłudze kasy i odwrotnie.
    Rozumiem, że dzisiaj liczy się głównie ścisła specjalizacja ale bez
    przesady. Poza tym nie wiem jaka jest logika działania obsługi tego banku w
    sytuacji kiedy z wielkim bólem przygotowywany jest dokument, który wymaga
    dokonania określonej wpłaty w kasie, dostaję w tym celu stosowny kwit, po
    czym okazuje się, że pani w kasie skrupulatnie i mozolnie, metodą
    "spadającego orła", wstukuje całą treść owego kwitu łącznie z moimi danymi
    adresowymi, numerami kont itp itd co zajmuje jej dobrych kilka minut, po
    czym kwit ląduje w koszu a ja dostaję wydruk z kompa potwierdzający
    dokonanie wpłaty. Technika? Komputery? XXI wiek?
    Zgadzam się, że główna winę za taki stan rzeczy jak opisałem, ponosi
    szefostwo tego oddziału (nietrudno przecież przewidzieć, że pod koniec
    miesiąca i roku będzie sporo ludzi przed okienkami, więc wypadałoby zapewnić
    pełną obsadę stanowisk), dlatego też mam nadzieję, że czystka rozpocznie się
    właśnie od nieudolnego szefostwa.
    Niestety chyba jednak rację ma autor jednego z postów, który twierdzi, że
    ewentualne czystki i tak nie dotkną "znajomych króliczka", którzy wszędzie
    się panoszą, dając popis swojej indolencji.

    pozdrav
    siepacz

  • 10. Data: 2002-01-05 12:51:03
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 4 Jan 2002 21:51:13 +0100, "siepacz" <d...@i...pl> wrote:

> [...]
    >okienka "informacja" nie ma zielonego pojęcia o obsłudze kasy i odwrotnie.
    >Rozumiem, że dzisiaj liczy się głównie ścisła specjalizacja ale bez

    Nie chce bronic BPH, ale pamietajcie o jednym. Za kase odpowiedzialni
    sa wyznaczeni pracownicy i nie jest dopuszczalne, zeby panienka z
    informacji czy nawet doradca klienta usiadl do wolnej kasy.
    Pewien podzial odpowiedzialnosci i obowiazkow w banku musi byc,
    przeciez pracownik najczesciej odpowiada za gotowke w kasie jak za
    wlasna.
    Dlatego jesli widzicie sytuacje, ze stoi kolejka do jedynej otwartej
    kasy a obok siedzi pracownik i sie nudzi to na prawde nie musi
    oznaczac, ze wynika to z jego zlej woli.
    Oczywiscie im lepsza organizacja w banku, tym takie sytuacje beda
    zdarzac sie rzadziej.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl