  • 11. Data: 2004-05-04 14:52:22
    Temat: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:

    [....]

    .
    > A przypowieść o "słupie" jest o tym jak działają złodzieje -w celu
    > udowodnienia, że mozliwe jest to co napisał kolega wyżej. Nie zbaczam z
    > tematu-chce się dowiedzieć więcej nt. tego "nieprawnego" wpisu

    Tak. Wtedy do BIKu trafi słup. I tyle. Pełnomocnik _nie_powinien_
    trafić. Za to słup może (z grubsza) wytoczyć pełnomocnikowi sprawę o
    zagarnięte pieniądze.

  • 12. Data: 2004-05-04 15:03:21
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > >
    > Tak. Wtedy do BIKu trafi słup. I tyle. Pełnomocnik _nie_powinien_
    > trafić. Za to słup może (z grubsza) wytoczyć pełnomocnikowi sprawę o

    Dobrze-tylko dlaczego "nie powinien"? gdzie, w którym miejscu jest to
    zapisane? Dlaczego nie wiemy co odpisał bank klientom? I jakie było
    uzasadnienie? Na razie wiemy, ze postawiono tezę, ze db działa bezprawnie.

    Wg tego toku: do BIK-u trafia słup, pełnomocnik jest bezkarny i tak w
    kółko.Znajduje nastepnego "słupa" I ... w takim razie dlaczego pełnomocnik ma
    nie odpowiadać za czyny własciciela?

  • 13. Data: 2004-05-04 15:20:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:
    [...]

> [...]
    > kółko.Znajduje nastepnego "słupa" I ... w takim razie dlaczego pełnomocnik ma

    A dlaczego _ma_ odpowiadać ? Jest dokładnie odwrotnie. _Właściciel_
    opowiada za pełnomocnika. Pełnomocnik odpowiada _tylko_ przed właścicielem.

    KJ

  • 14. Data: 2004-05-04 16:00:44
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > >

    > A dlaczego _ma_ odpowiadać ? Jest dokładnie odwrotnie. _Właściciel_
    > opowiada za pełnomocnika. Pełnomocnik odpowiada _tylko_ przed właścicielem.

    własnie chyba tak nie jest skoro db wpisało tych państwa do BIK. I moim
    zdaniem musi to byc zapsiane w regulaminie konta badź przyznania limitu. Tego
    nie wiemy i oboje tylko się domyslamy.Może "własciciel" postu przyblizy nam
    te sporną kwestię? czy jest taki zapis czy go nie ma?

  • 15. Data: 2004-05-04 16:02:35
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:

    [...]

    > własnie chyba tak nie jest skoro db wpisało tych państwa do BIK. I moim
    I oczywiście bank jest nieomylny. Nie mógł ich przez pomyłkę wpisać?

    KJ

  • 16. Data: 2004-05-04 16:48:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 4 May 2004 14:43:25 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >Nie-rozmawiamy o przypadku wpisania pełnomocnika do BIK-u, przedstawianym
    >jako bezprawne działanie jakiegoś banku. Nie wiemy czy pełnomocnik korzystał
    >z limitu, nie wiemy do czego maial pełnomocnictwo, nie wiemy co bank odpisał
    >wiemy, ze miał do tgo prawo.

    Nie ma znaczenia. Pełnomocnik, to nei współwłaściciel. Pełnomocnik nie
    podpisuje umowy z bankiem, nie jest żyrantem i NIE ODPOWIADA za
    wywiązywanie sie właściciela konta z zawartych umów.

    >A przypowieść o "słupie" jest o tym jak działają złodzieje -w celu
    >udowodnienia, że mozliwe jest to co napisał kolega wyżej. Nie zbaczam z
    >tematu-chce się dowiedzieć więcej nt. tego "nieprawnego" wpisu

    Najpierw zrozum co to jest pełnomocnik...
    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2004-05-04 16:49:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 4 May 2004 16:00:44 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nie wiemy i oboje tylko się domyslamy.Może "własciciel" postu przyblizy nam
    >te sporną kwestię? czy jest taki zapis czy go nie ma?

    Bosz.... W jakim regulaminie??? To jest w KODEKSIE napisane.
    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2004-05-05 08:22:34
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> napisał(a):

    Tego

    > Bosz.... W jakim regulaminie??? To jest w KODEKSIE napisane.

    W jakim KODEKSIE??? To musi być zapisane w "Regulaminie otwierania i
    prowadzenia bankowego rachunku oszczędnościowego". jesli jest tam taki zapis
    (że pełnomocnik odpowiada za niespłacony limit zadłużenia tak samo jak
    własciciel)to moge sie powołać, że w KODEKSIE jest napisane inaczej
    (pełnomocnik odpowiada tylko przed właścicielem) i robić niedzozwolone debety
    na rachunkach do ktorych jestem pełnomocnikiem? I bank bedzie karał (wpis do
    BIK) tylko właścicieli a pełnomocnika nigdy? Czyli KODEKS pozwala na
    bezkarność całkowitą i jeszcze wygram (jako pełnomocnik)sprawe w sądzie???
    Coś tu nie gra w . Moim zdaniem Bank nie jest nieomylny tylko postąpił w
    zgodzie z zapisami "Regulaminu prowadzenia rachunków...". Natomiast ciągle
    nie wiemy czy i w jakiej formule taki zapis istnial-jesli nie istniał w
    regulaminie, który Klienci musieli podpisać-zwracam honor.Jeśli istniał to,
    niestety-Pełnomocnik został wpisany do BIK zgodnie z prawem(regulamin
    rachunku i przepisy wymienione wyżej). Proszę o wskazanie o jakim Kodeksie
    wspominasz i o jakich konkretnie zapisach, (czy raczej ich braku)które
    umożliwiają bezkarne (bez wpisania do BIK) robienie debetu przez
    pełnomocników rachunków.
    sytuacja następująca: własciciel rachunku ma kredyt. Jest spłacany z ROR-
    u.Wpływaja pieniądze na spłate raty.W tym momoencie pełnomocnik wypłaca
    pieniądze w kasie banku. Pracownik widzi, że wypłaca pełnomocnik.Rata jest
    niespłacona. I tak co miesiąc.Czy pełnomocnik nie jest winny braku spłaty
    kredytu? Jest. I musi odpowiadać tak jak właściciel.
    Natomisat, powtórzę, ciągle nie wiemy jak uzasadnił bank swoją decyzję. Może
    czegoś ciągle nie wiemy?

  • 19. Data: 2004-05-05 08:28:50
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:
    [...]

> [...]
    > niespłacona. I tak co miesiąc.Czy pełnomocnik nie jest winny braku spłaty
    > kredytu? Jest. I musi odpowiadać tak jak właściciel.
    Bosh. Nie jest.
    Odpowiada przed właścicielem. Kiedy to do Ciebie dotrze.
    > Natomisat, powtórzę, ciągle nie wiemy jak uzasadnił bank swoją decyzję. Może
    > czegoś ciągle nie wiemy?
    Może bank ma bajzel ? Po prostu.
    KJ

  • 20. Data: 2004-05-05 09:19:00
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Agnieszka Nawiązka wrote:
    > [...]
    > Bosh. Nie jest.
    > Odpowiada przed właścicielem. Kiedy to do Ciebie dotrze.

    A skad u Ciebie pewność, że wg Regulaminu prowadzenia ROR w db nie odpowiada
    tak jak właciciel? Ja wskazuję podstawę mojego twierdzenia Ty usiłujesz mnie
    przekonać (na różnym poziomie argumentacji),że nie, dodatkowo nie wskazując
    żadnej podstawy. Powtórzę pytanie: jaki Kodeks to reguluje i które zapisy
    konkretnie?
    I czy w przypadku, kiedy pełnomocnik w db odpowiada tylko przed właścielem,
    właściciel może założyć sprawe w sądzie ( na jakiej odstawie, jaki pozew?)
    pełnomocnikowi ,którego sam dobrowolnie ustanowił? I o co go pozwać? I jakie
    przepisy, jakiego aktu prawnego określają stopień odpowiedzialności
    pełnomocnika przed właścicielem? jakiś nadrzędny akt prawny czy tez może
    wewnętrzny regulamin prowadzenia rachunku bankowego to okresla?
    Będę zobowiązana za odpowiedź na te kilka pytań?
    Pozdrawiam serdecznie