  • 1. Data: 2004-05-02 18:04:35
    Temat: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: "Karolina Godyn" <a...@z...pl>

    Deutsche Bank przekazuje nieprawdziwe dane do Biura Informacji Kredytowej.
    Jesli ktoś z was jest pełnomocnikiem do konta z linią kredytową w obecnym
    Deutsche Banku (dawniej BWR) powinien sprawdzić czy jego dane niezostały
    przekazane do Biura Informacji Kredytowej. Nie jest zle, jesli kredytobiorca
    jest solidny i splaca, jesli natomiast jakas wplata nie wplynela mozecie nie
    otrzymac kredytu w jakimkolwiek innym banku (nawet w DB :). System Deutsche
    Banku traktuje pełnomocników tak jak właścicieli. Co więcej nawet jeśli uda wam
    się doprowadzić do "usunięcia" danych z BIK moga one zostac odnowione w
    kolejnym miesiącu. Takie dokładnie informacje otrzymałam pisemnie od DB. Po
    prostu nie panują nad systemem. Z tego powodu przez dwa lata nie mogla otrzymac
    kredytu.
    Czy ktoś sie orientuje jakie sa szanse na wygranie w sadzie sprawy o
    odszkodowanie (naruszenie dóbr osobistych i ustawy o ochr. danych osob.)? Moze
    jest tu jakaś osoba, która z DB juz się w tej sprawie rozprawiła?

    pozdrawiam
    Karolina

  • 2. Data: 2004-05-04 12:02:22
    Temat: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Karolina Godyn <a...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    Moze
    > jest tu jakaś osoba, która z DB juz się w tej sprawie rozprawiła?

    Ale o co chodzi? Byłaś pełnomocnikiem do konta obcej osoby czy
    współwłaścicielem konta? Pełnomocnictwo pełne czy szczegółowe?
    Chyba "system" kazdego banku traktuje współwłaściciela konta jako własciciela
    właśnie i zawsze jest "dobrze" jeśli kredytobiorca spłaca zadłużenie. Nie
    widzę wyjątkowości tego banku w przestrzeganiu przepisów.Pełnomocnik
    dysponuje kontem tak jak właściciel i bank chyba nie potrafi rozgraniczyć,
    czy wypłaty z limitu dokonał właściciel czy pełnomocnik. I rozgraniczyć, ze
    za spłaty kredytu " dobre" odpowiedzialność ponosza oboje a za spłaty "złe"
    tylko właściciel a pełnomocnik juz nie.
    Ustawa o ochronie danych nie ma nic do rzeczy-przeciez bank nie wykradł
    Twoich danych i nie posługiwał się nimi bezprawnie.
    Obawiam sie, ze odpowiedź z db jest poprawna albo nie wiemy wszystkiego....

  • 3. Data: 2004-05-04 12:40:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 4 May 2004 12:02:22 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    To może ja, jako, że znam ta sytuację ;)
    >Ale o co chodzi? Byłaś pełnomocnikiem do konta obcej osoby czy
    >współwłaścicielem konta? Pełnomocnictwo pełne czy szczegółowe?

    Pełnomocnoctwo szczegółowe.

> [...]
    >za spłaty kredytu " dobre" odpowiedzialność ponosza oboje a za spłaty "złe"

    Zauważ - pełnomocnik NIE ODPOWIADA za spłaty.

    >Ustawa o ochronie danych nie ma nic do rzeczy-przeciez bank nie wykradł
    >Twoich danych i nie posługiwał się nimi bezprawnie.

    Ależ i owszem, bezprawnie. Bank nie miał upowaznienia do przekazywania
    danych osobowych gdziekolwiek, bank nie miał prawa do podawanai do BIK
    informacji, że pełnomocnik posiada rachunek, że posiada kredyt i że go
    nie spłaca.

    >Obawiam sie, ze odpowiedź z db jest poprawna albo nie wiemy wszystkiego....
    Obawiam się, że chyba czegoś nei rozumiesz.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-05-04 13:46:29
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> napisał(a):

    > On Tue, 4 May 2004 12:02:22 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    > <o...@g...pl> wrote:
    >
    > To może ja, jako, że znam ta sytuację ;)
    >
    > Pełnomocnoctwo szczegółowe.

    co okreslało pełnomocnictwo szczegółowe? Brak odpowiedzialności za
    nieterminowe spłaty kredytu?

    > Zauważ - pełnomocnik NIE ODPOWIADA za spłaty.
    Gdzie jest to zapisane? w umowie rachunku bankowego czy w umwoie limitu?

> [...]
    > danych osobowych gdziekolwiek, bank nie miał prawa do podawanai do BIK
    > informacji, że pełnomocnik posiada rachunek, że posiada kredyt i że go

    A dlaczego bank ma nie mieć takiego prawa?
    http://www.bik.pl/biknew/pol/law.htm

    > Obawiam się, że chyba czegoś nei rozumiesz.
    Konkretnie czego? Właściciel konta ustanowił pełnomocnictwo szczegółowe
    do.... wpłat, wypłat, przelewów-tego nie wiemy? Pełnomocnik korzystał z konta
    z przyznanym limitem( wpłacał, wypłacał?). Limit nie był spłacany. Bank
    przekazał dane dłużników do BIK zgodnie z prawem.
    http://www.bik.pl/biknew/pol/law.htm.
    Nie wiem czy DB wycofał dane pelnomocnika z BIK przyznając się do błedu czy
    tez nie-tego nie rozumiem. Jeśli wycofał pisząc o tym w piśmie do Was(?)to
    macie rację. I tego fragmentu nie rozumiem.

  • 5. Data: 2004-05-04 13:51:04
    Od: g...@s...pl

> [...]
    > nie spłaca.

    > Obawiam się, że chyba czegoś nei rozumiesz.

    No to jest całkiem niezłe...

    Biorę "słupa" z ulicy z dowodem. On zakłada konto. On ustala mnie
    pełnomocnikiem z wyłączeniem "SPŁAT". Ja biorę kasę a on i spłaca kredyt ląduje
    w BIK bo nie ma przecież z czego ...:))). Powiem więcej .. musze to
    wykorzystać jak juz wygrasz sprawę w Sądzie... może i ja ich podam to dodatkowo
    dostanę parę złotych :).

    George

  • 6. Data: 2004-05-04 13:58:22
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    g...@s...pl wrote:
    [...]

    > No to jest całkiem niezłe...
    >
    > Biorę "słupa" z ulicy z dowodem. On zakłada konto. On ustala mnie
    > pełnomocnikiem z wyłączeniem "SPŁAT". Ja biorę kasę a on i spłaca kredyt ląduje
    Najpierw _słupowi_ (nie Tobie!!!) musieliby przyznać kredyt, badając
    _jego_ zdolność kredytową. (A poza tym taki słup chyba miałby roszczenie
    wobec Ciebie)

    > w BIK bo nie ma przecież z czego ...:))). Powiem więcej .. musze to
    > wykorzystać jak juz wygrasz sprawę w Sądzie... może i ja ich podam to dodatkowo
    > dostanę parę złotych :).
    Powodzenia.

  • 7. Data: 2004-05-04 14:22:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 4 May 2004 13:46:29 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >co okreslało pełnomocnictwo szczegółowe? Brak odpowiedzialności za
    >nieterminowe spłaty kredytu?

    _Żadne_ pełnomocnictwo nie określa odpowiedzialności za spłatę
    kredytu. Pełnomocnik NIE ZAWIERA umowy z bankiem.

    >Gdzie jest to zapisane? w umowie rachunku bankowego czy w umwoie limitu?

    Odwrócę - gdzie jest zapisane, że pełnomocnik ponosi jakąkolwiek
    odpowiedzialnoścć wobec banku za swoje działania?
    Chyba Ci sie pełnomocnictwo ze współwłasnością myli.
    Pełnomocnictwo polega na tym własnie, że pełnomocnik ma prawo
    wykonywać czynności prawne w imieniu wlaściciela, który za te
    czynności ponosi pełną odpowiedzialność. Pełnomocnik odpowiada tylko
    wobec właściciela.

    >A dlaczego bank ma nie mieć takiego prawa?
    >http://www.bik.pl/biknew/pol/law.htm

    Ano dlatego, że aby miec to prawo, musi mieć zgodę danej osoby.

> [...]
    >z przyznanym limitem( wpłacał, wypłacał?). Limit nie był spłacany. Bank
    >przekazał dane dłużników do BIK zgodnie z prawem.

    Bank miał prawo przekazać dane, ale tylko właściciela. Dokładniej -
    właścicieli, czyli osób, które zawarły umowę. Tylko te osoby sa
    odpowiedzialne. Pełnomocnik NIE ZAWIERA z bankiem żadnej umowy.

    >Nie wiem czy DB wycofał dane pelnomocnika z BIK przyznając się do błedu czy
    >tez nie-tego nie rozumiem. Jeśli wycofał pisząc o tym w piśmie do Was(?)to
    >macie rację. I tego fragmentu nie rozumiem.

    DB w pierwszym podejściu się zobowiązał do usunięcia nieprawdziwych
    danych jakie podesłal do BIK-u. I z tego się nie wywiązał. Nie dość,
    że danych nie usunął, to jeszcze dołożył kolejna porcje nieprawdziwych
    danych.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2004-05-04 14:26:28
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Najpierw _słupowi_ (nie Tobie!!!) musieliby przyznać kredyt, badając
    > _jego_ zdolność kredytową. (A poza tym taki słup chyba miałby roszczenie

    Zdolność kredytowa przy limicie= x-krotność wpływów na konto+fałszywe
    zaswiadczenie o wynagrodzeniu. Proste?

  • 9. Data: 2004-05-04 14:34:29
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:
    [..]

    > Zdolność kredytowa przy limicie= x-krotność wpływów na konto+fałszywe
    > zaswiadczenie o wynagrodzeniu. Proste?

    To trzeba było mówić, ze rozmawiamy o fałszowaniu dokumentów, a nie o
    wpisywaniu pełnomocnika do BIK-u.

    KJ

  • 10. Data: 2004-05-04 14:43:25
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Agnieszka Nawiązka wrote:
    > [..]

    > To trzeba było mówić, ze rozmawiamy o fałszowaniu dokumentów, a nie o
    > wpisywaniu pełnomocnika do BIK-u.

    Nie-rozmawiamy o przypadku wpisania pełnomocnika do BIK-u, przedstawianym
    jako bezprawne działanie jakiegoś banku. Nie wiemy czy pełnomocnik korzystał
    z limitu, nie wiemy do czego maial pełnomocnictwo, nie wiemy co bank odpisał
    wiemy, ze miał do tgo prawo.
    A przypowieść o "słupie" jest o tym jak działają złodzieje -w celu
    udowodnienia, że mozliwe jest to co napisał kolega wyżej. Nie zbaczam z
    tematu-chce się dowiedzieć więcej nt. tego "nieprawnego" wpisu