    From: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Date: Wed, 5 May 2004 08:22:34 +0000 (UTC)

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> napisał(a):

> [...]
    Tego

    > Bosz.... W jakim regulaminie??? To jest w KODEKSIE napisane.

    W jakim KODEKSIE??? To musi być zapisane w "Regulaminie otwierania i
    prowadzenia bankowego rachunku oszczędnościowego". jesli jest tam taki zapis
    (że pełnomocnik odpowiada za niespłacony limit zadłużenia tak samo jak
    własciciel)to moge sie powołać, że w KODEKSIE jest napisane inaczej
    (pełnomocnik odpowiada tylko przed właścicielem) i robić niedzozwolone debety
    na rachunkach do ktorych jestem pełnomocnikiem? I bank bedzie karał (wpis do
    BIK) tylko właścicieli a pełnomocnika nigdy? Czyli KODEKS pozwala na
    bezkarność całkowitą i jeszcze wygram (jako pełnomocnik)sprawe w sądzie???
    Coś tu nie gra w . Moim zdaniem Bank nie jest nieomylny tylko postąpił w
    zgodzie z zapisami "Regulaminu prowadzenia rachunków...". Natomiast ciągle
    nie wiemy czy i w jakiej formule taki zapis istnial-jesli nie istniał w
    regulaminie, który Klienci musieli podpisać-zwracam honor.Jeśli istniał to,
    niestety-Pełnomocnik został wpisany do BIK zgodnie z prawem(regulamin
    rachunku i przepisy wymienione wyżej). Proszę o wskazanie o jakim Kodeksie
    wspominasz i o jakich konkretnie zapisach, (czy raczej ich braku)które
    umożliwiają bezkarne (bez wpisania do BIK) robienie debetu przez
    pełnomocników rachunków.
    sytuacja następująca: własciciel rachunku ma kredyt. Jest spłacany z ROR-
    u.Wpływaja pieniądze na spłate raty.W tym momoencie pełnomocnik wypłaca
    pieniądze w kasie banku. Pracownik widzi, że wypłaca pełnomocnik.Rata jest
    niespłacona. I tak co miesiąc.Czy pełnomocnik nie jest winny braku spłaty
    kredytu? Jest. I musi odpowiadać tak jak właściciel.
    Natomisat, powtórzę, ciągle nie wiemy jak uzasadnił bank swoją decyzję. Może
    czegoś ciągle nie wiemy?