  • 1. Data: 2004-05-02 16:22:31
    Temat: wejscie do UE i przelewy
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy wejscie Polskie do UE zmieni sytuacje zwiazana z przelewami pieniedzy z
    konta w polskim banku na konto w banku zagranicznym (oczywiscie panstwa
    nalezacego do Unii)?

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 2. Data: 2004-05-02 16:55:55
    Temat: Re: wejscie do UE i przelewy
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Joanna <y...@p...onet.pl> wrote:
    > czy wejscie Polskie do UE zmieni sytuacje zwiazana z przelewami
    > pieniedzy z konta w polskim banku na konto w banku zagranicznym
    > (oczywiscie panstwa nalezacego do Unii)?

    Docelowo tak, ale wielkich rewolucji w tym momencie nie mozna sie
    spodziewac. (zwlaszcza przed przystapieniem Polski do strefy euro).
    Mnie osobiscie sie zdaje, ze szybciej zaczna dzialac produkty Mastercarda
    czy Visy, niz doczekamy sie spojnego, europejskiego systemu.

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-05-02 18:18:53
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > Mnie osobiscie sie zdaje, ze szybciej zaczna dzialac produkty
    > Mastercarda czy Visy, niz doczekamy sie spojnego, europejskiego

    IMHO Regulacja Wspólnoty Europejskiej 2560/2001
    do obejrzenia tu:
    http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/2001/32001R2
    560-PL.doc
    może mieć znaczenie kiedy ruszy Euro-Elixir. W art. 1 pisze:
    "Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady dotyczące płatności
    transgranicznych w euro w celu zapewnienia, aby opłaty za takie płatności
    były takie same jak opłaty za płatności w euro w Państwie Członkowskim."
    Pisze o państwie członkowskim, a nie członku unii walutowej, czyli dotyczy
    też Polski.
    Dotyczy to też wypłat kartami z bankomatów. Interpretacja że opłata za
    wypłatę za granicą musi być taka jak w kraju jest kusząca :-).

    pozdrawiam,
    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-05-03 19:20:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> writes:

    > "Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady dotyczące płatności
    > transgranicznych w euro w celu zapewnienia, aby opłaty za takie płatności
    > były takie same jak opłaty za płatności w euro w Państwie Członkowskim."

    A jakie sa oplaty za platnosci w euro w Polsce?

    > Dotyczy to też wypłat kartami z bankomatów. Interpretacja że opłata za
    > wypłatę za granicą musi być taka jak w kraju jest kusząca :-).

    Jaka jest oplata za wyplate euro w kraju? :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 5. Data: 2004-05-03 23:12:55
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A jakie sa oplaty za platnosci w euro w Polsce?

    z poprzedniego postu: "może mieć znaczenie kiedy ruszy Euro-Elixir"