  • 1. Data: 2004-08-17 10:35:13
    Temat: BANK w USA dostepny dla Polakow ?
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    http://www2.valisinternational.com
    to trace czy to tylko zastaw i moge pozniej to wyplacic ?
    Poczytalem co oni tam moga i jestem happy :) ale prosze o wasze opinie ?
    Czy temu mozna zaufac skoro sami oni nie sa bankiem ?
    te 200$ ($200 setup fee + initial bank deposit, amount varies by options
    chosen)
    to trace czy to tylko zastaw i moge pozniej to wyplacic ? Jakos sie nie
    doczytalem ile biora oplat za konto na miesiac

    Ogolnie, jak sie uda konto zalozyc to nie jest zle.
    Zawsze to lepiej miec swoje.

    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 2. Data: 2004-08-17 10:59:51
    Temat: Re: BANK w USA dostepny dla Polakow ?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Czy temu mozna zaufac skoro sami oni nie sa bankiem ?

    Zwykly porednik

> [...]
    > to trace czy to tylko zastaw i moge pozniej to wyplacic ? Jakos sie nie
    > doczytalem ile biora oplat za konto na miesiac

    Biora roznie... 200$ za zalozenie. Wplata - czyli minimalna kwota ktora musi
    sobie lezec na rachunku, po jej przelaniu najczesciej zamykaja r-k. A wynosi
    ztcw ok 200$ do 2000$.

    > Ogolnie, jak sie uda konto zalozyc to nie jest zle.

    I tak konta na paypalu z tym nie zalozysz :) W sumie nie wiem jaki jes sens
    posiadania takiego konta?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2004-08-17 12:41:53
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

> [...]
    wynosi
    > ztcw ok 200$ do 2000$.

    > I tak konta na paypalu z tym nie zalozysz :) W sumie nie wiem jaki jes

    Nie wiem wiedz sie radze.
    Czyli w dalszym ciagu Citi i tylko Citi :))))))) tak mi sie przynajmniej
    wydaje w mojej sytuacji

  • 4. Data: 2004-08-17 13:40:18
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Nie wiem wiedz sie radze.
    > Czyli w dalszym ciagu Citi i tylko Citi :))))))) tak mi sie przynajmniej
    > wydaje w mojej sytuacji

    Posiadanie takiego konta w zasadzie nic nie daje - ani nie przydaje sie przy
    paypalu, ani nie jest w "raju podatkowym" - do tego duzo zalatwiania,
    opinii, papierkow, kosztow, itp. No chyba ze po przeliczeniu jednak bedzie
    sie oplacac i sluzylo przyjmowaniu jakichs lokalnych wplat np. z aukcje -
    ale przelewy nie sa najpopularniejsze w usa...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-08-17 14:13:40
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

> [...]
    > sie oplacac i sluzylo przyjmowaniu jakichs lokalnych wplat np. z aukcje -
    > ale przelewy nie sa najpopularniejsze w usa...

    Konto ma byc do PayPala, zalozone przez babke ktora teraz pracuje w USA, ma
    SSN wiec PayPal bedzie dzialac i sie nie przyczepia. Poza tym ja sprzedaje
    na eBayu i ma ono byc do odbierania kasy za aukcje. A jak amerykance to beda
    robic to juz ich problem i ich kasa.

    No i druga sprawa, temu CITI bo transfery kasy mozna zrobic przez WWW, i
    beda kosztowac max 30$ a moze 10$ a moze nawet i 0$. Tylko zaloze sobie
    konto w Polskim CITI. Tak jak poczytalem emaile o CITI to wychodzi ze
    zaplace 0$ za transfer do polskiego CITI.

    No i 3 sprawa, z tego co wyczytalem to najprostrze konto jest bez oplat i o
    to chodzi,

  • 6. Data: 2004-08-18 02:02:47
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cft3qa$1so$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@m...net
    says...

> [...]
    > konto w Polskim CITI. Tak jak poczytalem emaile o CITI to wychodzi ze
    > zaplace 0$ za transfer do polskiego CITI.

    Jak na razie to $30 ... "mordowalem" obsluge CITI US przez kilka dni
    .... i nawet prawie zalozylem konto (dostalem karte ...ale nie
    aktywowalem.... a nawet zadzwonilem aby sie upewnic ze konto nie
    zostanie aktywowane)
    Bedzie $10 jak laskawie dodadza Polske do listy "Citi Global Transfer".
    Problem w tym, ze zupelnie nie wiadomo czy i kiedy dodadza.

    AP

  • 7. Data: 2004-08-18 08:37:39
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

> [...]
    > Bedzie $10 jak laskawie dodadza Polske do listy "Citi Global Transfer".
    > Problem w tym, ze zupelnie nie wiadomo czy i kiedy dodadza.

    Zakladales przez net ?

    A to 10$ czy 0$ wyczytalem w licznych postach w archiwum grupy.
    Wyglada na to ze czasem jest 30$ a czasem nie. Nie wiem,. mi osobiscie to
    zwisa i moze byc nawet 40$ byle by bylo konto i PayPal.

  • 8. Data: 2004-08-18 14:54:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cfv4h1$d3n$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@m...net
    says...

    > Zakladales przez net ?

    Tak... skladalem wniosek online ... ale potem to juz tak nei ma online.
    Trzeba do nich wyslac karte z wzorem podpisu (mozna faksem) i w
    przypadku braku mozliwosci zweryfikowania przez bank miejsca
    zamieszkania trzeba podeslac im rachunek z adresem (tez mozna faksem).
    Poniewaz wlasnie sie przeprowadzilem, bank nie mogl zweryfikowac mojego
    adresu i musialem im faksowac moje ostatnie rachunki z nowym adresem

    POtem jeszcze zadzwonic i zewryfikowac dane telefoniczne.

    W efekcie byl to najduzszy proces otierania rachunku z jakim sie
    spotkalem

    > A to 10$ czy 0$ wyczytalem w licznych postach w archiwum grupy.
    > Wyglada na to ze czasem jest 30$ a czasem nie. Nie wiem,. mi osobiscie to
    > zwisa i moze byc nawet 40$ byle by bylo konto i PayPal.

    Prawda jest, ze za transfery miedzynarodowe w CITI US oplata MOZE byc
    ZERO ... ale dla klientow private bankingu (i tu wchodza wgre troche
    wieksze kwoty). Dla normalnych smiertelnikow to oplata wynosi (wedlu
    obslugi klienta) $30. Jesli laskawie wpisaliby Polske na liste "Citi
    Global" transfery do Citi PL MOGLYBY kosztowac $10. Ale wedlug obslugi
    klienta Polska nie jest na liscie. Jak mowilem nie mam do konca
    otwartego rachunku ale jednam mialem mozliwosc zalogowania sie do ich
    systemu transkacyjnego i sprawdzenie jak to wyglada. Do tanszych
    transferow pomiedzy rachunkami w bnkach Citi w roznych krajach jest
    oddzielna opcja i rzeczywiscie Polski na tej liscie nie ma (zreszta
    wlasnie to byl powod ze "maglowalem" obsluge klienta przez kilka godzin
    bo jak otwieralem rachunek to mialem wrazenie ze chodzi o przelewy do
    jakiegokolwiek Citi na swiecie ..... no i "lekko" sie rozczarowalem jak
    zalogowalem sie do ich systemu i zobaczylem ta skromniutka liste.

    Ze wzgledu na to ze nie mam oddzialu Citi i musialbym definiowac Direct
    Deposit na konta aby dokonac testow poddalem sie i powiedzialem Citi aby
    "dali sobie siania z otwieraniem rachunku"

    Chetnie sie dowiem jak faktycznie jest W CITI US, bo juz wielokrotnie mi
    sie zdarzylo tak, ze obsluga klienta mowila jedna a stan faktyzny byl
    zupelnie inny. Dobrym przykladem jest moja sytuacja z Wells Fargo, ktory
    twierdzi ze za KAZDY przelew miedzynarodowy pobieraja oplate ... hmmm
    chyba $25 .... ale w mojej systuacji pobieraja $10 jak za przelew
    krajowy (bo WF sle tylko do Citi)

    AP

  • 9. Data: 2004-08-18 16:11:35
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    A czy nie wygodniej, majac juz konto w PayPalu, wyciagac sobie kase na ich
    karte w Polsce.
    Oplata $1.00 za tranzakcje a przelicznik o 1-2 grosze gorszy niz w
    kantorach.

    PZDR

    l.net...

  • 10. Data: 2004-08-18 17:12:01
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cfvv4s$5do$1@atlantis.news.tpi.pl>, g...@h...com
    says...
    > A czy nie wygodniej, majac juz konto w PayPalu, wyciagac sobie kase na ich
    > karte w Polsce.
    > Oplata $1.00 za tranzakcje a przelicznik o 1-2 grosze gorszy niz w
    > kantorach.

    To jest dobry pomysl .. zwlaszcza, ze jesli wyciagasz kase w bankomacie
    Handlowego/CitiPL to wogole nei powinno byc oplat

    AP