    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BANK w USA dostepny dla Polakow ?
    Date: Wed, 18 Aug 2004 14:54:12 GMT

    In article <cfv4h1$d3n$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@m...net
    says...

    > Zakladales przez net ?

    Tak... skladalem wniosek online ... ale potem to juz tak nei ma online.
    Trzeba do nich wyslac karte z wzorem podpisu (mozna faksem) i w
    przypadku braku mozliwosci zweryfikowania przez bank miejsca
    zamieszkania trzeba podeslac im rachunek z adresem (tez mozna faksem).
    Poniewaz wlasnie sie przeprowadzilem, bank nie mogl zweryfikowac mojego
    adresu i musialem im faksowac moje ostatnie rachunki z nowym adresem

    POtem jeszcze zadzwonic i zewryfikowac dane telefoniczne.

    W efekcie byl to najduzszy proces otierania rachunku z jakim sie
    spotkalem

    > A to 10$ czy 0$ wyczytalem w licznych postach w archiwum grupy.
    > Wyglada na to ze czasem jest 30$ a czasem nie. Nie wiem,. mi osobiscie to
    > zwisa i moze byc nawet 40$ byle by bylo konto i PayPal.

    Prawda jest, ze za transfery miedzynarodowe w CITI US oplata MOZE byc
    ZERO ... ale dla klientow private bankingu (i tu wchodza wgre troche
    wieksze kwoty). Dla normalnych smiertelnikow to oplata wynosi (wedlu
    obslugi klienta) $30. Jesli laskawie wpisaliby Polske na liste "Citi
    Global" transfery do Citi PL MOGLYBY kosztowac $10. Ale wedlug obslugi
    klienta Polska nie jest na liscie. Jak mowilem nie mam do konca
    otwartego rachunku ale jednam mialem mozliwosc zalogowania sie do ich
    systemu transkacyjnego i sprawdzenie jak to wyglada. Do tanszych
    transferow pomiedzy rachunkami w bnkach Citi w roznych krajach jest
    oddzielna opcja i rzeczywiscie Polski na tej liscie nie ma (zreszta
    wlasnie to byl powod ze "maglowalem" obsluge klienta przez kilka godzin
    bo jak otwieralem rachunek to mialem wrazenie ze chodzi o przelewy do
    jakiegokolwiek Citi na swiecie ..... no i "lekko" sie rozczarowalem jak
    zalogowalem sie do ich systemu i zobaczylem ta skromniutka liste.

    Ze wzgledu na to ze nie mam oddzialu Citi i musialbym definiowac Direct
    Deposit na konta aby dokonac testow poddalem sie i powiedzialem Citi aby
    "dali sobie siania z otwieraniem rachunku"

    Chetnie sie dowiem jak faktycznie jest W CITI US, bo juz wielokrotnie mi
    sie zdarzylo tak, ze obsluga klienta mowila jedna a stan faktyzny byl
    zupelnie inny. Dobrym przykladem jest moja sytuacja z Wells Fargo, ktory
    twierdzi ze za KAZDY przelew miedzynarodowy pobieraja oplate ... hmmm
    chyba $25 .... ale w mojej systuacji pobieraja $10 jak za przelew
    krajowy (bo WF sle tylko do Citi)

    AP