  • 41. Data: 2019-10-03 10:41:28
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP skończyło się wzywaniem kierownika i jednak nieprzecięciem.
    Tak, faktycznie, gościu miał kartę niepodpisaną i się upierał, że nie chce podpisywać
    "nie bo nie bo ja żadnej nie podpisuję".
    Już nie pamiętam, czy podpisał (przy kierowniku) pod groźbą przecięcia (przez
    kasjera).
    Może dzwonił, żeby żona mu dowód dowiozła?
    Interesowało mnie to o tyle, że gościu był przede mną do kasy, ale nożyczki by się
    chyba wbiły w pamięć

    -----
    > Po pierwsze, jak to się skończyło, a po drugie - co było przyczyną?
    > Mi dawno dawno pani w castoramie kazała pokazać dowód, bo się tak złożyło, że mBąk
    akurat na jedyne okazje, gdzie płaciłem wtedy
    > kartą, czyli kupowanie materiałów do wykończenia pierwszej chałupy, kartę odnowił -
    i zapomniałem ją podpisać. Ale sprawdziła z

  • 42. Data: 2019-10-04 13:05:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 10:41:31 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > Może dzwonił, żeby żona mu dowód dowiozła?
    > Interesowało mnie to o tyle, że gościu był przede mną do kasy, ale nożyczki by się

    Eee, to zupełnie inna historia.
    Było o posługiwaniu się czyjąś kartą.
    Swoja niepodpisana - hmm, wg napisu nieważna, ale nie sądzę, że aż na tyle, żeby ją
    przeciąć - choć co poradzisz, jak przetną to przetną, najwyżej reklamować i
    przepraszać będą.
    Inna sprawa - jak ten gościu mógł mówić "proszę mi oddać kartę, zapłacę drugą" skoro
    "bo ja żadnej nie podpisuję"? ;>
    Ale ja miałbym dla niego kartę - wymieniona z N26 przyszła bez miejsca na podpis -
    moja pierwsza taka - mimo, że jest wypukła i prawdziwy mc debit, a nie żaden maestro
    czy prepaid. CVC2 ma nadrukowana na odwrocie znaczka MC - można tak mówić, bo karta
    jest przezroczysta.

    A z posługiwaniem się czyjąś kartą to żona miała wczoraj historię ze zwrotami w zarze
    - przy płaceniu nikt nie patrzy, czyja karta, ważne, że PIN znasz - ale przy zwrotach
    sobie ostatnio w sklepach ubzdurali, że trzeba pokazać kartę, którą było zapłacone -
    i nawet się awanturują, jak tylko paragon przyniesiesz, bez slipa potwierdzenia
    płatności kartą - choć zwrot można zrobić na inną kartę... Po co to wymyślone? Ale w
    każdym razie wyszło przy zwrocie, że płaciła moją kartą, dobrze, że jej tej karty nie
    zabrali.

    Hmm, ciekawe czy ustawa o usługach płatniczych coś mówi o używaniu czyjejś karty -
    czy też zabraniają tego tylko regulaminy banków?

  • 43. Data: 2019-10-04 16:03:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A Kodeks Rodzinny - zarząd zwykły?

    -----

  • 44. Data: 2019-10-04 16:52:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 16:03:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > A Kodeks Rodzinny - zarząd zwykły?

    Hmm, a to tyczy się również majątku odrębnego, czy tylko wspólnego?

  • 45. Data: 2019-10-07 16:00:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy gdy w Alik-u kończy się karta EUR/USD/GBP (jak to bywa wszystkie jednocześnie
    wydane), to z automatu przyślą wielowalutową, czy
    może trzeba składać osobny/kolejny wniosek?

  • 46. Data: 2019-10-07 16:31:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 16:00:06 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Czy gdy w Alik-u kończy się karta EUR/USD/GBP (jak to bywa wszystkie jednocześnie
    wydane), to z automatu przyślą wielowalutową, czy
    > może trzeba składać osobny/kolejny wniosek?

    Raczej musisz samemu - karty IKA nie odnawiały się automatycznie (tzn. w ogóle się
    nie odnawiały, najwyżej można było zamówić nową - najprawdopodobniej z innym
    numerem), więc zapewne tym bardziej tak będzie przy zmianie typu karty.

  • 47. Data: 2019-10-07 21:03:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 Sep 2019 02:54:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    właścicielem poza imieniem i nazwiskiem na karcie (po pierwsze - nie zawsze są - po
    drugie nikt tego nie sprawdza, a już na pewno nie wpłatomat) oraz znajomością PINu.
    Więc w żaden sposób nie zabezpiecza przed praniem kasy na koncie założonym na słupa -
    słup oczywiście oddaje debetówkę zleceniodawcy.

    >Ale czy Ty nie masz bronić tezy, że wpłacanie na sam numer konta umożliwia pranie, a
    wpłacanie z debetówką nie? Czy może się już zgodziliśmy, że to głupota?
    Dura Lex. Pytania o obronę tezy do ustawodawcy.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 48. Data: 2019-10-08 08:57:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-07 o 21:03, WAM pisze:

> [...]
    a wpłacanie z debetówką nie? Czy może się już zgodziliśmy, że to głupota?
    > Dura Lex. Pytania o obronę tezy do ustawodawcy.

    To nie chodzi o to, aby pranie uniemożliwić, bo tego nigdy się nie
    ukróci, tylko aby uniemożliwić tłumaczenie się słupa, że on nic nie
    wiedział, bo ktoś bez jego wiedzy i zgody mu pieniądze wpłacał.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2019-10-08 11:14:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 08:57:33 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > ukróci, tylko aby uniemożliwić tłumaczenie się słupa, że on nic nie
    > wiedział, bo ktoś bez jego wiedzy i zgody mu pieniądze wpłacał.

    A jak ten słup wcześniej tłumaczył WYPŁACANIE z konta "bez jego wiedzy i zgody"?

    Bo wytłumacz, jak właściwie można wyprać kasę po prostu wpłacając ją we wpłatomacie?
    Bo mechanizm odwrotny - czyli konto na słupa, na które przychodzą przelewy pochodzące
    z przestępstw - i potem tej kasy wypłata w bankomacie - jest mechanizmem działającym
    - ale pozostawiającą w łapie jednak nadal brudną kasę, za którą można iść na zakupy
    do biedronki, nawalić się na różne sposoby czy zapłacić paniom z Poznańskiej - ale
    mieszkania ani samochodu już nie kupisz, i nawet nie wiem, czy zagrasz w kasynie,
    żeby dostać zaświadczenie o wygranej (wystarczy, że wygrasz 1/10 tego, co przepuścisz
    - a zwykle będzie przecież lepiej).

  • 50. Data: 2019-10-08 12:03:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A jak ten słup wcześniej tłumaczył WYPŁACANIE z konta "bez jego wiedzy i zgody"?
    >
    > Bo wytłumacz, jak właściwie można wyprać kasę po prostu wpłacając ją we
    wpłatomacie?

    A jak można wyprać kasę wpłacając je na konto, a potem wypłacając? Czy w
    ogóle wiesz, co to znaczy "prać pieniądze"?

> [...]
    Poznańskiej - ale mieszkania ani samochodu już nie kupisz, i nawet nie wiem, czy >

    Pranie pieniędzy nie polega na tym, że się je wpłaca na konto, a potem
    kupuje zakupy w Biedronce lub kupuje mieszkanie.

    Ad rem: dostałeś milion złotych za sprzedaż narkotyków. Wpłacasz je
    sobie ka konto. Za 3 lata policja dopytuje się, skąd masz te pieniądze,
    to nie możesz rżnąć głupa, że nie wiesz, kto je wpłacił, i tylko naiwnie
    chciałeś wykorzystać czyjąś pomyłkę.

    Gdzieś w ustawach o przeciwdziałaniu terroryzmowi (bo pranie pieniędzy
    to tylko poboczny wątek) jest nakaz, aby było wiadomo nie tylko kto
    wypłaca duże pieniądze, ale też kto wpłaca. A przynajmniej aby nie można
    było legalnie tego zrobić anonimowo.

    --
    Liwiusz