  • 1. Data: 2019-09-10 12:33:27
    Temat: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: jakson <j...@g...com>

    Aktywowałem kartę wielowalutową aliorowego kantora i zasiliłem rachunek PLN -
    niestety pierwszą transakcję karcianą trzeba wykonać z PINem.

    Czy jeśli wypłacę gotówkę z bankomatu w Polsce, to nie zostanie naliczona żadna
    opłata i uniknę opłaty za kartę?

  • 2. Data: 2019-09-10 13:10:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 12:33:29 UTC+2 użytkownik jakson napisał:
> [...]
    niestety pierwszą transakcję karcianą trzeba wykonać z PINem.

    > Czy jeśli wypłacę gotówkę z bankomatu w Polsce, to nie zostanie naliczona żadna

    "Lustereczko, powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie?"
    aliora pytaj, tutaj nikt Ci z doświadczenia nie odpowie, nikt nie ma tej karty dłużej
    niż 6 miesięcy.
    Dla większej pewności radziłbym zapłacić tą kartą za zakupy - w PL działa jak każda
    inna debetówka, a nawet jak masz pieniądze tylko na rachunku euro, to zapłacisz
    jedynie kurs MC (jakieś 0,2%).

  • 3. Data: 2019-09-10 13:17:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    niestety pierwszą transakcję karcianą trzeba wykonać z PINem.

    Moja pierwsza transakcja przeszła bez pinu, jeśli dobrze pamiętam.

> [...]
    inna debetówka, a nawet jak masz pieniądze tylko na rachunku euro, to zapłacisz

    Przecież napisał, że ma złotówki. Niech pójdzie do Biedronki, kupi
    kajzerkę i nie marudzi. W ogóle nie rozumiem w czym ma problem.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-09-10 13:46:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 13:17:55 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    niestety pierwszą transakcję karcianą trzeba wykonać z PINem.

    > Moja pierwsza transakcja przeszła bez pinu, jeśli dobrze pamiętam.

    Są takie karty, które na to pozwalają (dobry był w tym milek - tym bardziej, że
    uruchomienie transakcji HCE dla KK aktywowało też plastik - i można było kartą
    zapłacić bez wyjęcia z koperty - po reklamacji poprawili) - a mimo to banki wciąż
    wypisują na dołączonych listach bzdury o "konieczności pierwszej transakcji z PINem".
    Bzdury tym większe, że nie ma być "z PINem", tylko z chipa - oczywiście też będzie z
    PINem, ale "z PINem" może być też pikacz na więcej niż 50zł - i efektu to nie da
    żadnego.

    Inna sprawa, że warto taką zrobić - np. próbę wypłaty z bankomatu ponad saldo - bo
    wtedy do chipa wgrywany jest PIN offline ustawiany przez ST.

    Ja z tą kartą zacząłem od bankomatu.

> [...]
    >
    > Przecież napisał, że ma złotówki. Niech pójdzie do Biedronki, kupi
    > kajzerkę i nie marudzi. W ogóle nie rozumiem w czym ma problem.

    Dla mnie wygląda, jakby miał jakąś PINofobię.
    Problemu też nie rozumiem, ale wolę wytłumaczyć, bo potem będzie mi przykro, że
    zaniechałem ;>

    Więc jeszcze raz dla OP - jak chcesz płacić tą kartą w walutach, to kup euro -
    inaczej zapłacisz, zejdzie z konta złotówkowego, ale nie po kursie MC, tylko po
    kursie aliora (7,5%).

  • 5. Data: 2019-09-10 14:12:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > reklamacji poprawili) - a mimo to banki wciąż wypisują na dołączonych listach
    bzdury o "konieczności pierwszej transakcji z PINem".

    W Aliorze nie ma takiej informacji.

    > Dla mnie wygląda, jakby miał jakąś PINofobię.

    Tym bardziej nie rozumiem dlaczego zatem chce aktywować kartę wypłatą z
    bankomatu.

> [...]
    inaczej zapłacisz, zejdzie z konta złotówkowego, ale nie po kursie MC, tylko po

    Jak chce płacić w walutach, to niech kupi tę walutę, w której chce
    płacić, chyba że dla którejś waluty nie ma prowadzonego rachunku w Alior
    kantorze, wówczas euro.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2019-09-10 14:29:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >oczywiście też będzie z PINem, ale "z PINem" może być też pikacz na
    >więcej niż 50zł - i efektu to nie da żadnego.

    Moze po prostu nie chca zapisywac nic do chipa bez porzadnego
    zasilania ?

    >Inna sprawa, że warto taką zrobić - np. próbę wypłaty z bankomatu
    >ponad saldo - bo wtedy do chipa wgrywany jest PIN offline ustawiany
    >przez ST.
    >Ja z tą kartą zacząłem od bankomatu.

    Ostatnio wsadzilem karte ... chyba BNP, do bankomatu, o pin poprosil,
    ale nic nie wyplacalem ... i nie aktywowal.
    Na pikaczu nadal byla nieaktywna.

    J.

  • 7. Data: 2019-09-10 14:51:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 14:32:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Moze po prostu nie chca zapisywac nic do chipa bez porzadnego
    > zasilania ?

    W chipie informacje przy pikaczowaniu też się zapisują.

    > Ostatnio wsadzilem karte ... chyba BNP, do bankomatu, o pin poprosil,
    > ale nic nie wyplacalem ... i nie aktywowal.
    > Na pikaczu nadal byla nieaktywna.

    To za mało - nie wystarczy podać PINu, trzeba, żeby przynajmniej była próba wypłaty -
    czyli najlepiej kazać coś wypłacić z pustego konta.
    Inaczej nie będzie komunikacji z bankiem - i nie przyjdzie od banku skrypt
    przeprogramowujący chipa.

    Teraz praktycznie wszystkie bankomaty - i przede wszystkim banko-wpłatomaty - proszą
    o PIN już na wejściu.
    Chyba trzeba spróbować z jakąś kartą, na której mi nie zależy - podać zły PIN i
    zobaczyć, kiedy maszynka powie, że jest zły - czy od razu po podaniu czy też np.
    dopiero przy próbie realizacji wypłaty.
    A powód to słynna sprawa z mBąka, czyli możliwość wpłacania ZASTRZEŻONYMI (czyli
    niegrożącymi opłatami) debetówkami - która była - a może i nadal jest - możliwa aż do
    upływu ważności takiej karty.
    Pomijając kretynizm wymagania debetówki do wpłat - przecież spokojnie wystarczyłaby
    możliwość wpisania numeru konta - zastanawiam się, czy ze zniknięciem
    wyspecjalizowanych wpłatomatów-only ta opcja nie została wylana z kąpielą.
    OIDP przy wpłacaniu we wpłatomacie nie trzeba było podawać PINu - ale mogę się mylić,
    ostatni raz robiłem to z 10 lat temu (i wpłatę w ogóle i wpłatę we wpłatomacie-only).
    milek odpisał, że zastrzeżoną debetówką wpłacać nie można - zastanawiam się, czy ich
    nie sprawdzić ;>

  • 8. Data: 2019-09-10 15:05:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Inna sprawa, że warto taką zrobić - np. próbę wypłaty z bankomatu ponad saldo - bo
    wtedy do chipa wgrywany jest PIN offline ustawiany przez ST.

    Potwierdzam, że z kartą jednowalutową kantoru aliora ten sposób działa.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-09-10 15:27:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >W chipie informacje przy pikaczowaniu też się zapisują.

    No to czemu kaza wsadzic do bankomatu lub terminala ?

> [...]
    >skrypt przeprogramowujący chipa.

    >Teraz praktycznie wszystkie bankomaty - i przede wszystkim
    >banko-wpłatomaty - proszą o PIN już na wejściu.

    IMO - od dawna.

    >Chyba trzeba spróbować z jakąś kartą, na której mi nie zależy - podać
    >zły PIN i zobaczyć, kiedy maszynka powie, że jest zły - czy od razu
    >po podaniu czy też np. dopiero przy próbie realizacji wypłaty.

    OIDP - przy realizacji.

> [...]
    >Pomijając kretynizm wymagania debetówki do wpłat - przecież spokojnie
    >wystarczyłaby możliwość wpisania numeru konta

    ryzyko bledow. No i czas.

> [...]
    >ogóle i wpłatę we wpłatomacie-only).
    >milek odpisał, że zastrzeżoną debetówką wpłacać nie można -
    >zastanawiam się, czy ich nie sprawdzić ;>

    Ale czy PIN cokolwiek tu zmienia ?
    Zreszta na poczatku bankomat nie sprawdza ...

    J.

  • 10. Data: 2019-09-11 11:04:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W chipie informacje przy pikaczowaniu też się zapisują.

    Jakieś poważne informacje, czy tylko licznik operacji bezpinowych?
    P.G.