  • 1. Data: 2019-09-11 23:01:02
    Temat: Chciwy Santander ;)
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Będąc parę dni temu w Barcelonie, wrzuciłem Rewolwera do bankomatu
    Santandera, /a jest ich tam od cholery/ - prosząc o skromne 200 ojro.
    No a ten mi wrzeszczy że 5 ojro prowizji ;P
    -2,5% ? no niezłe zdzierstwo :D
    Jakoś zawsze czułem że ten bank z logo "kupy" to nie dla mnie - LOL

    A ogólnie to różnie z tymi płatnościami bywa
    np. w metrze przy zakupie T-10 nie poszła karta Rewoluta a poszła Curva
    ale w innych automatach biletowych płaciłem bez problemu.
    Ot czasem coś nie zatrybi i warto mieć dodatkowe plastiki
    Raz zapłaciłem Goldem Milka i raz Santim World
    - wyłącznie w celu nabycia "uprawnień do polisy" ;)

    Pozdro

  • 2. Data: 2019-09-12 11:07:22
    Temat: Re: Chciwy Santander ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >-2,5% ? no niezłe zdzierstwo :D
    >Jakoś zawsze czułem że ten bank z logo "kupy" to nie dla mnie - LOL

    2.5% ... nie tak duzo. W kantorze zaplacilbys wiecej.

    No i jak rozumiem mogles poszukac innego bankomatu ... tylko czy
    Hiszpanii zawsze 5 euro :-)

    Ciekawe jak sie dogadali ... bo przy naszych krajowych kartach to
    prowizje naszych bankow tez duze, oplacaja z tego koszta zagraniczne,
    czy jeszcze dodatkowo 5 euro ...

    BNP sie chwali, ze przy wyplacie z bankomatow BNP oplaty mniejsze ...

    J.

  • 3. Data: 2019-09-12 11:33:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 23:01:02 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
> [...]
    > -2,5% ? no niezłe zdzierstwo :D
    > Jakoś zawsze czułem że ten bank z logo "kupy" to nie dla mnie - LOL

    Hehe, a myślisz, że po co zaintalowali "od cholery" tych bankomatów w Barcelonie?
    Raczej nie po to, by turystykę promować i do tego dokładać, tylko na tych wszystkich
    turystach zarabiać ;>

    Interesującą politykę operatorów bankomatów można w tym temacie zaobserwować też w
    PL.
    Po włożeniu "polskiej" karty ma się "skrót" "50zł bez potwierdzenia" (a nawet
    widziałem chyba 20zł), a w "inna suma" do wyboru tak do 500zł.
    Po włożeniu "zagranicznej" (np. curve czy N26) propozycje są od 800zł do 4000zł.
    I tak się zastanawiam, skąd ta różnica?
    Operator ma chyba stałą prowizję od wypłaty, więc opłaca mu się promować małe kwoty.
    Więc czemu takie duże dla cudzoziemców?
    Możliwe, że dla DCC - hmmm, właściwie to nie pamiętam, czy bankomaty skarbonki i
    żubra, które DCC nie proponowały, też tak miały.

> [...]
    > ale w innych automatach biletowych płaciłem bez problemu.
    > Ot czasem coś nie zatrybi i warto mieć dodatkowe plastiki

    Nie od dziś wiadomo, że curva to lepsza karta niż rewolwer. Rzadko się to potwierdza
    w praktyce, ale zdarza się.

    > Raz zapłaciłem Goldem Milka i raz Santim World
    > - wyłącznie w celu nabycia "uprawnień do polisy" ;)

    Hmmm, w milku zapewne nabyłeś, ale w santim chyba nie - co prawda ostatnio mocno
    zliberalizowali warunki, ale nie aż do tego stopnia, by wystarczył zakup za granicą.
    W każdym razie całe szczęście, że nic się nie stało i nie trzeba było sprawdzać ;>

  • 4. Data: 2019-09-12 14:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >do 4000zł.
    >I tak się zastanawiam, skąd ta różnica?
    >Operator ma chyba stałą prowizję od wypłaty, więc opłaca mu się

    Moze wcale nie taka stala, tylko procent, nie mniej niz ...

    >Więc czemu takie duże dla cudzoziemców?

    Ciekawe. Cudzoziemiec moze wiecej ?

    Czy to jakies zamieszanie w oprogramowaniu - chcieli kwoty od 50 do
    500, ale wyszlo im euro, przeliczyli, tylko co - zaokraglili ?

    Bo chyba nie dobieraja do limitu karty ... bo jaki, w przypadku
    debetowej ?

    J.

  • 5. Data: 2019-09-12 19:31:11
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2019-09-11 o 23:01, Waldek pisze:
    > Będąc parę dni temu w Barcelonie, wrzuciłem Rewolwera do bankomatu
    > Santandera, /a jest ich tam od cholery/ - prosząc o skromne 200 ojro.
    > No a ten mi wrzeszczy że 5 ojro prowizji ;P

    a to Santander taki? czy może operator bankomatu?

    m.

  • 6. Data: 2019-09-13 17:35:09
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 12/09/2019 14:31, szsz wrote:

    > a to Santander taki? czy może operator bankomatu?
    >
    > m.

    A to nie Santander jest operatorem?

    Przypadek Chilijski - tutaj w przypadku kart zagranicznych wybranie z
    bankomatu ma dodatkową opłatę pomiedzy 4000-6000CLP (22-33pln)
    niezależnie od kwoty, z górnym, dziennym limitem 200k CLP (chociaż
    ostatnio chyba podnieśli do 400k PLN).

    O dziwo "cashback" w sklepie jest zwolniony z opłaty (ale maksimum to
    50k CLP)

    Zapewne zagraniczne karty w Polsce są traktowane analogicznie.

    w.

  • 7. Data: 2019-09-13 20:00:55
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2019-09-13 o 17:35, Wojtek pisze:

    > A to nie Santander jest operatorem?

    w Grecji część bankomatów pobierała prowizje a część nie
    a w USA wszystkie bankomaty mialy 3 USD prowizji bez wzgledu na
    wybierana kwote

    m.

  • 8. Data: 2019-09-13 21:16:38
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-09-13 o 20:00, szsz pisze:

    > w Grecji część bankomatów pobierała prowizje a część nie
    > a w USA wszystkie bankomaty mialy 3 USD prowizji bez wzgledu na
    > wybierana kwote

    W Bułgarii wybierałem w czerwcu bez prowizji,
    w ub. roku w Chorwacji i w Turcji również a nawet na Ukrainie

  • 9. Data: 2019-09-13 21:38:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 13 września 2019 17:35:11 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]
    > 50k CLP)
    >
    > Zapewne zagraniczne karty w Polsce są traktowane analogicznie.

    Mam dwie zagraniczne MC (curve i N26) i jedną pół-zagraniczną MC (wielowalutowa
    kantoru aliora) i z testowanych bankomatów jedynie euronet kazał wybierać - albo DCC
    albo prowizja. Podobno dla visy (np. revolut) prowizji nie ma.
    Pozostali proponowali DCC, ale po odmowie wypłacali bez prowizji.
    A skarbonka i żubr nawet DCC nie proponowali.
    Za to santander i ing proponowali DCC dla karty IKA...