  • 1. Data: 2019-09-04 21:01:10
    Temat: Co w Chorwacji
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Mam kartę dolarową Aliora, kartę N26 i wydaje mi się, że jestem dobrze
    przygotowany do starć z bankomatem i płaceniem. Ale ponieważ czasu do
    wyjazdu jest jeszcze trochę, to pomyślałem: może jakaś Curwa lub inny
    Rewolut by się jeszcze przydała. Warto?
    Marvin

  • 2. Data: 2019-09-04 21:12:10
    Temat: Re: Co w Chorwacji
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-09-04 o 21:01, Marvin pisze:
> [...]
    > przygotowany do starć z bankomatem i płaceniem. Ale ponieważ czasu do
    > wyjazdu jest jeszcze trochę, to pomyślałem: może jakaś Curwa lub inny

    i jedna i druga karta się przyda, polecam, korzystałem z obydwu podczas
    pobytu poza strefą euro

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 3. Data: 2019-09-04 21:37:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Z kantoru aliora zamawiaj szybko jeszcze nówkę wielowalutową.
    Oprócz drugiej darmowej wypłaty z bankomatu będziesz miał możliwość zakupu kun i
    płatności bezpośrednio z konta w kunach.
    Tylko uważaj, bo kuny mają spory spread względny w IKA (większy mają tylko ruble) i
    taniej może być po prostu kupić euro i płacić po kursie MC - ale sprawdź też spread
    MC dla kuna->EUR, bo może i tam drożej i może taniej wyjdzie zabrać euro gotówką i
    wymienić na miejscu (na pewno jest tam większa podaż kun ;).

    N26 do płacenia (tak samo kurs MC kuna->EUR) - może nawet lepsza, bo wydaje się
    odporna na DCC. Do bankomatu słabo (1,7% prowizji).

    Curve nada się na pewno (możesz podać mój kod polecający DEKHX - dostaniemy po 5
    funtów), tylko doczytaj, kiedy kurs dobry a kiedy gorszy i ile można darmowo z
    bankomatu wypłacić.
    No i żebyś nie miał niemiłej niespodzianki jak podłączysz kredytówkę.

  • 4. Data: 2019-09-04 21:46:30
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    bankomatu wypłacić.
    > No i żebyś nie miał niemiłej niespodzianki jak podłączysz kredytówkę.

    Wezmę tę "kurwę". Dzięki za kod. O tym że mogę mieć w Alior Kantor
    subkonto w kunach nie wiedziałem. To jest niezła opcja chyba.

    A N26 rozumiem że do płacenia w POS się dobrze nadaje, bo ten kurs
    majsterkarda jest przyzwoity. Tak coś mi się kołacze po uszach że już to
    wałkowałeś tu na grupie N razy. Patrz i nawet do mnie dotarło!
    Marvin

  • 5. Data: 2019-09-07 16:30:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu środa, 4 września 2019 21:37:51 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > No i żebyś nie miał niemiłej niespodzianki jak podłączysz kredytówkę.

    Jaka niespodzianka może mnie spotkać po podłączeniu kredytówki do Curve?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 6. Data: 2019-09-08 12:05:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 4 września 2019 21:46:32 UTC+2 użytkownik Marvin napisał:

    > Wezmę tę "kurwę". Dzięki za kod.

    Fajnie, że skorzystałeś - tylko jak dojdzie (fajna przesyłka) to aktywuj, podłącz
    jakąś kartę i zapłać raz - może być w Polsce, podłączone do złotówkowej debetówki -
    to te 5 funtów będzie.
    Tym razem dam chyba na The Document Foundation, choć mozilla też zasługuje.

    > O tym że mogę mieć w Alior Kantor
    > subkonto w kunach nie wiedziałem. To jest niezła opcja chyba.

    Najlepsza by była, jakbyś dostawał przelewy w kunach - bo spread na kunach jest dość
    wysoki - ale tak jest wszędzie, nie mówiąc już o "stacjonatnych" kantorach w PL.

    > A N26 rozumiem że do płacenia w POS się dobrze nadaje, bo ten kurs
    > majsterkarda jest przyzwoity.

    To właśnie do sprawdzenia, jaki kurs/spread kuna-> euro i kuna->PLN ma MC.
    I czy bardziej się opłaci zakup kun w IKA czy też dolarów albo euro (ta nowa
    wielowalutowa z IKA przelicza na euro po kursie MC - tak jak do tej pory dolarowa na
    dolary) i wypłata/wymiana na miejscu w Chorwacji - tam spread może być niższy.
    Tyczy się to tak samo N26 jak i IKA.

    Do sprawdzenia też oczywiście kurs curve, może być najtaniej.
    No i warto się przyjrzeć takim rozwiązaniom jak visa świat mBąka (ale tylko jako
    darmowa w promo), mc z żubra albk visa z getoutu - przeliczają na złotówki po kursie
    MC bez prowizji, najwygodniej.

    I BTW, N26 chwali się w mailach, że od 4 września udostępnia w Polsce google pay do
    płacenia pikaczowego.
    Mi to nie działa, sprawdźcie, jak u Was.
    Podobno w apce w ustawieniach karty powinno się pojawić "add to google pay" - ja nie
    mam, mimo najnowszej wersji.
    A jak próbuję dodać w GP, to zachowuje się tak, jak dla polskich banków
    nieobsługujących GP.

    Po wczorajszych czatach napisali mi takie dziwactwo:
    "Following up the recent chat we had about google pay there is no need for you to
    make a withdrawal at an ATM in the country your card first was shipped to.

    Two conditions must be completed to be able to use Google Pay:
    * T&C country matches with one of the countries where Google Pay is available.
    * The country where the card was shipped matches with the region of the phone."

    Nie mam pojęcia jak rozumieć ten drugi warunek.

  • 7. Data: 2019-09-08 12:14:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 7 września 2019 16:30:12 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Jaka niespodzianka może mnie spotkać po podłączeniu kredytówki do Curve?

    Przy płaceniu w złotówkach raczej żadna, ale do tego curve przydaje się czasami, ale
    rzadko.

    Przy bankomatach - podobno curve przekazuje informacje o "gotówkowości", ale ja w
    milku mam przy wypłatach curve "transakcja kartą płatniczą", a przy wypłatach
    debetówka milka "wypłata z bankomatu".
    Ciekawe więc, czy wypłaty curve zaliczyłoby do moneybacku?
    A wypłaty curvą podłączoną do KK mogą być z prowizją i GP.
    Ale i tak darmowe to tylko 900zł/mc.

    No i płatności zagraniczne - tu każdy musi duet curve+jego KK przetestować. Zwykle
    powinno być OK, ale trzeba uważać np. na citka, który niektórym robił cyrki z
    rewolwerem, a i w cenniku ma 2% od transakcji DCC - a pod taką można na siłę
    curviszcza podciągać.

  • 8. Data: 2019-09-09 12:58:37
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

> [...]
    > przygotowany do starć z bankomatem i płaceniem. Ale ponieważ czasu do
    > wyjazdu jest jeszcze trochę, to pomyślałem: może jakaś Curwa lub inny

    właśnie wróciłem z Chorwacji, tandem Curve i Revolut się sprawdził bez
    problemu. Z bankomatu (czytnik w sklepie) kuna kosztowała w granicach
    59-60 gr

    Marcin "lolekanabolek"

  • 9. Data: 2019-09-11 14:12:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Próbowaliście google pay z kartą N26?
    Mi się w końcu udało to wyjaśnić - podobno moja karta była zapisana jako należąca do
    klienta ze Słowenii - a słoweńskich kart N26 jeszcze do google pay nie można dodawać.
    Dostanę nową za free - i wtedy znów sprawdzę.
    Tak to jest, jak się chce być pierwszym.

  • 10. Data: 2019-09-20 09:57:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Widzę, że curviszcze zadziałało, bo 5 funtów dostałem.
    Żeby je wydać, przełącz w apce aktywną kartę na "curve rewards".