  • 51. Data: 2019-10-08 12:59:00
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 12:03:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A jak można wyprać kasę wpłacając je na konto, a potem wypłacając? Czy w
    > ogóle wiesz, co to znaczy "prać pieniądze"?

    Nie chodzi o wypranie przez proste wpłacenie i wypłacenie - tylko o to, że żeby
    wyprać kasę przez konto bankowe, trzeba móc ją jakoś wypłacić - jako warunek
    konieczny.
    Więc jeśli już prać z użyciem konta bankowego, to trzeba mieć również - a może przede
    wszystkim - wymówkę na wypłacanie.

    Ogólnie chodzi mi o to, czy zabronienie wpłaty we wpłatomacie przez podanie numeru
    konta ma jakiś rzeczywisty sens - czy to tylko głupi wymysł, który nic nie daje
    oprócz problemów.

    Zaś ogólnie pranie kasy w skrócie:
    1) masz brudne pieniądze pochodzące z przestępstwa
    2) chcesz sobie za nie kupić dom lub samochód (bo bandyci, jako skądinąd rozsądni
    ludzie, odpowiadający na pytanie "jak się dorobić, żeby się nie narobić?", nie chcą
    niczego innego niż stać się "uczciwymi, szanowanymi - i bogatymi - członkami
    społeczeństwa") - ale masz problem, bo policja czy US mogą się zapytać - "skąd tą
    kasę miałeś?"
    3) jako że akceptowalny przelicznik kasy brudnej do czystej wynosi nawet 10:1, nie
    jest trudno wyprać - wystarczy zrobić jakieś działania pozorowane, aby na koncie - bo
    cała sztuka właśnie na tym polega, nie na walizce go?ówki - pojawiły się pieniądze,
    których pochodzenie można wytłumaczyć - a sama nazwa stąd, że np. taką operacją może
    być otworzenie pralni, gdzie trudno o kontrolę rzeczywiście wykonanych usług oraz
    kosztów - a obecnie są to sklepy z różnymi koszmarnie drogimi przedmiotami albo
    restauracje sushi, straszące pustkami.

    pochodzące z przestępstw - i potem tej kasy wypłata w bankomacie - jest mechanizmem
    działającym - ale pozostawiającą w łapie jednak nadal brudną kasę, za którą można iść
    na zakupy do biedronki, nawalić się na różne sposoby czy zapłacić paniom z
    Poznańskiej - ale mieszkania ani samochodu już nie kupisz, i nawet nie wiem, czy >

    > Pranie pieniędzy nie polega na tym, że się je wpłaca na konto, a potem
    > kupuje zakupy w Biedronce lub kupuje mieszkanie.

    Nie zakupy w dronce, bo te zrobisz i za brudną gotówkę - anonimowo.
    Z kupieniem mieszkania trudniej - bo przede wszystkim nie anonimowo.

    > Gdzieś w ustawach o przeciwdziałaniu terroryzmowi (bo pranie pieniędzy
    > to tylko poboczny wątek) jest nakaz, aby było wiadomo nie tylko kto
    > wypłaca duże pieniądze, ale też kto wpłaca. A przynajmniej aby nie można
    > było legalnie tego zrobić anonimowo.

    Niech będzie, że to stąd.
    Ale jeszcze raz - czy to naprawdę skuteczne w jakikolwiek sposób?
    No i czy wpłacanie debetówką nie może być anonimowe?

  • 52. Data: 2019-10-08 13:18:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > wyprać kasę przez konto bankowe, trzeba móc ją jakoś wypłacić - jako warunek
    konieczny.

    Czy możesz wyjaśnić mi jak się pierze pieniądze wpłacając i wypłacając
    je z rachunku?

    > Więc jeśli już prać z użyciem konta bankowego, to trzeba mieć również - a może
    przede wszystkim - wymówkę na wypłacanie.

    Otóż nie. Trzeba mieć wymówkę na wpłacenie. Wypłacenie już jest nieistotne.

    > Ogólnie chodzi mi o to, czy zabronienie wpłaty we wpłatomacie przez podanie numeru
    konta ma jakiś rzeczywisty sens - czy to tylko głupi wymysł, który nic nie daje
    oprócz problemów.

    Sens ma taki, że utrudnia dokonywanie anonimowych wpłat.

> [...]
    kosztów - a obecnie są to sklepy z różnymi koszmarnie drogimi przedmiotami albo

    No więc sam widzisz, że ta operacja nie będzie polegać ani na wpłacie
    pieniędzy na konto, ani na ich wypłacie, tylko założeniu działalności
    gospodarczej - pralni - i sukcesywnym wklepywaniu na kasę fiskalną paru
    tysięcy złotych utargu dziennie, aby uczciwie zapłacić podatki i już po
    roku mieć wyprane milion złotych, minus podatki itp.

    Identyfikacja wpłacającego na konto na nic się zda, bo na konto nikt tu
    nie wpłaca.

    > Niech będzie, że to stąd.
    > Ale jeszcze raz - czy to naprawdę skuteczne w jakikolwiek sposób?
    > No i czy wpłacanie debetówką nie może być anonimowe?

    Jeśli jest przepis, że nie może, to nie może. W końcu nawet na poczcie
    jak robisz przelew/przekaz powyżej jakiejś tam sumy granicznej, to każą
    ci się legitymować i stricte wynika to z konkretnej ustawy.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2019-10-25 10:19:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak zamówić wielowalutową z ST?
    Czy łączy się to z rezygnacją z EUR?

    -----

  • 54. Data: 2019-10-25 12:05:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-25 o 10:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak zamówić wielowalutową z ST?

    W ST.

    > Czy łączy się to z rezygnacją z EUR?

    Z jakiejś karty trzeba zrezygnować, być może, że właśnie z tej w EUR,
    nie pamiętam.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2019-10-25 12:33:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To po co się wpie....asz?

    -----

  • 56. Data: 2019-10-25 12:43:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-25 o 12:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > To po co się wpie....asz?

    Fakt, mój błąd, że podzieliłem się z tobą swoim doświadczeniem. Miałem
    myśl, czy warto odpisywać takiemu tłumokowi jak ty, co to nawet ma
    problem z zajrzeniem do ST i sprawdzeniem gdzie można zamówić kartę,
    niepotrzebnie uległem pokusie.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2019-10-25 13:16:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Współczuję nawet nie Tobie, ale wszystkim w okolicy.

    -----

  • 58. Data: 2019-10-25 13:23:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > myśl, czy warto odpisywać takiemu tłumokowi jak ty, co to nawet ma
    > problem z zajrzeniem do ST i sprawdzeniem gdzie można zamówić kartę,

    Wrzuć go do KF i może będzie trochę spokoju.
    KJ

    Are Linux users lemmings collectively jumping off of the cliff of
    reliable, well-engineered commercial software?
    -- Matt Welsh

  • 59. Data: 2019-10-25 23:35:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Oct 2019 10:19:49 +0200, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    >Jak zamówić wielowalutową z ST?
    >Czy łączy się to z rezygnacją z EUR?
    Po zastrzezeniu w ST karty EUR pojawi sie opcja zamowienia Multi.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl