  • 1. Data: 2019-09-09 12:26:03
    Temat: Skoki na EUR/PLN
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skąd te skoki (m.in. czerwiec-wrzesień, także wcześniejsze)?
    Spekulacja?
    https://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=l&a=lg&b=0

  • 2. Data: 2019-09-09 12:52:47
    Temat: Re: Skoki na EUR/PLN
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Skąd te skoki (m.in. czerwiec-wrzesień, także wcześniejsze)?
    >Spekulacja?
    >https://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    Skoki, czyli rozumiem, ze nie masz na mysli tego, ze w czerwcu bylo
    4.25, a we wrzesniu 4.38 ?

    IMO - normalne fluktuacje kursow walutowych.
    Zobacz EUR/USD - nawet wieksze.

    A osobna sprawa, ze moze ktos spekuluje, moze rodacy kupil euro na
    wakacje, moze urlopowy zastoj zmniejszyl eksport, a moze tradycyjnie -
    zlotowka ucierpiala gdy cos niepokojacego sie dzieje - a Trump naklada
    cla, straszyl Iran, Brexit w toku ...

    J.

  • 3. Data: 2019-09-09 13:29:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na moje oko (sprzed kantorów, raz w miesiącu kolejki ludzi wyglądających jak my 10-15
    lat temu) Ukraińcy wymieniają na dolary, nie
    na euro?
    Z Anglii też raczej przywożą/ślą funty, nie euro?
    Swoją drogą może (zastrzeżenie "może" z uwagi na Libor) warto było brać kredyt nie do
    JPY/CHF/EUR/USD, lecz do GBP te 10-15 lat temu
    ;-)

  • 4. Data: 2019-09-09 13:43:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Na moje oko (sprzed kantorów, raz w miesiącu kolejki ludzi
    >wyglądających jak my 10-15 lat temu) Ukraińcy wymieniają na dolary,
    >nie
    na euro?

    Trudno powiedziec - moze juz lepsze euro niz dolary...

    >Z Anglii też raczej przywożą/ślą funty, nie euro?

    A to akurat normalne - po co dwa razy wymieniac ?

    >Swoją drogą może (zastrzeżenie "może" z uwagi na Libor) warto było
    >brać kredyt nie do JPY/CHF/EUR/USD, lecz do GBP te 10-15 lat temu ;-)

    No, teraz to kazdy madry - ale zakladam, ze 10-15 lat temu nie bylo
    warto, skoro nie oferowano :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-09-09 17:12:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > Swoją drogą może (zastrzeżenie "może" z uwagi na Libor) warto było
    > brać kredyt nie do JPY/CHF/EUR/USD, lecz do GBP te 10-15 lat temu ;-)

    Ale tańszy kredyt to nie jest kredyt w walucie, której spadek
    przewidujemy, tylko w takiej, w której mamy korzystniejsze
    oprocentowanie.
    Zwłaszcza długoterminowy.

    Chyba że chodzi o ruletkę, a nie o kredyt.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2019-09-09 19:31:34
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-09-09 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skąd te skoki (m.in. czerwiec-wrzesień, także wcześniejsze)?
    > Spekulacja?
    > https://stooq.pl/q/?s=eurpln&c=3y&t=l&a=lg&b=0

    Bardzo dużo się dzieje na świecie:
    - brexit
    - FED
    - USA-Chiny
    - EBC
    - wybory w PL (wpływ na PLN) i zbliżające się w USA

    To tak na szybko...

  • 7. Data: 2019-09-09 23:18:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Z Anglii też raczej przywożą/ślą funty, nie euro?

    Wymieniamy funty na euro przed godziną B ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza