  • 31. Data: 2019-09-24 17:49:13
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 24 września 2019 16:59:30 UTC+2 użytkownik WAM napisał:

    > W taki sam jak wiadomo kto nią płaci. Jak komuś przekażesz albo
    > zrobisz klony to bank o tym nie wie. W praktyce nie przyjmiesz wielu
    > wpłat od różnych (obcych) osób w krótkim czasie debetówką.

    W taki sam sposób nie wiadomo - debetówka nie jest w żaden sposób powiązana z
    właścicielem poza imieniem i nazwiskiem na karcie (po pierwsze - nie zawsze są - po
    drugie nikt tego nie sprawdza, a już na pewno nie wpłatomat) oraz znajomością PINu.
    Więc w żaden sposób nie zabezpiecza przed praniem kasy na koncie założonym na słupa -
    słup oczywiście oddaje debetówkę zleceniodawcy.
    Albo można mieć kilka debetówek do jednego rachunku - np. do mKonta aż 4 (w tym jedna
    rzeczywiście dość trudno dostępna), a nawet 5, jak trafisz na limitowaną alob i 6,
    jeśli doliczyć naklejkę (ciekawe, czy można nią wpłacać w bankomacie pikaczowym).
    Opłaty za konto i karty pomijalne - akceptowalny stosunek czystej kasy do brudnej to
    spokojnie 1:10.

    Już lepszy argument o wielu wpłatach w krótkim czasie od różnych osób.
    Ale tutaj "dziwne" zachowania wykrywają i tak tylko komputery, ludzie nie daliby rady
    przy tym ruchu. Więc albo komputer wykryje od razu albo w ogóle - lepiej więc się nie
    śpieszyć.

    Kurtałka, ale jestem jednak ciekawy, czy mBąk nadal umożliwia wpłaty zastrzeżoną
    debetówką. Robi ktoś z Was tak może? Albo chociaż robił?
    Nawet nie ma gdzie zapytać, odkąd zlikwidowali forum, na mLince usłyszałym pewnie 3
    różne odpowiedzi - to może reklamację w tej sprawie napisać?

  • 32. Data: 2019-09-25 08:48:58
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2019-09-13 o 10:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tez się wielokrotnie zastanawiałem, po co PIN wpłatomatowi.
    > Pralnia?
    > "Nie wiem kto wpłacił"?

    Wpłacam za pomocą karty mBąka we wpłatomacie ING i nie żąda pinu. Tylko
    się upewnia, czy wpłata na konto karty.

    CezaryT

  • 33. Data: 2019-09-25 09:16:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakaś prowizja?

    -----

  • 34. Data: 2019-09-25 09:41:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 25 września 2019 08:48:58 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:

    > Wpłacam za pomocą karty mBąka we wpłatomacie ING i nie żąda pinu. Tylko
    > się upewnia, czy wpłata na konto karty.

    O, a w jaki sposób się "upewnia"?
    Próbowałeś wpłaty zastrzeżoną debetówką - ale przed upływem jej daty ważności?

  • 35. Data: 2019-09-25 09:42:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 25 września 2019 09:16:25 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jakaś prowizja?

    Jeśli to "prawdziwy" ING, np. w oddziale, to pewnie prowizja jest.
    Jeśli jednak planet cash, pomalowany w barwy ing, to bez.

  • 36. Data: 2019-09-25 12:19:24
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > O, a w jaki sposób się "upewnia"?
    > Próbowałeś wpłaty zastrzeżoną debetówką - ale przed upływem jej daty ważności?

    Jest pytanie czy wpłata jest na konto nr - i opcja tak lub nie. Nigdy
    nie spróbowałem wybrać nie.
    Zastrzeżoną debetówką nie próbowałem.

    Próbowałem wpłacać w PeKaO SA kartą Curve, ale nie dało się :)

    CezaryT

  • 37. Data: 2019-09-26 22:35:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Podobnie jak fałszywy dowód osobisty.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 38. Data: 2019-09-27 11:42:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy mnie w sklepie gościowi sprawdzali i nawet chcieli przeciąć.
    W sumie spora zadyma była, gościu mówił "proszę mi oddać kartę, zapłacę drugą", a
    kasjer twierdził, że ma prawo przeciąć.

    -----

  • 39. Data: 2019-09-27 11:50:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 11:42:43 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]

    > W sumie spora zadyma była, gościu mówił "proszę mi oddać kartę, zapłacę drugą", a

    Ale może byś dokończył?
    Po pierwsze, jak to się skończyło, a po drugie - co było przyczyną?
    Płacił nie swoją kartą?
    Czy na terminalu wyskoczyło "destroy card"?
    Przyjechała ptasia milicja? Przeciął czy oddał?

    Mi dawno dawno pani w castoramie kazała pokazać dowód, bo się tak złożyło, że mBąk
    akurat na jedyne okazje, gdzie płaciłem wtedy kartą, czyli kupowanie materiałów do
    wykończenia pierwszej chałupy, kartę odnowił - i zapomniałem ją podpisać. Ale
    sprawdziła z dowodem, że moja i nawet dała flamaster do podpisania.

  • 40. Data: 2019-09-27 11:54:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 22:35:47 UTC+2 użytkownik WAM napisał:

> [...]
    Więc w żaden sposób nie zabezpiecza przed praniem kasy na koncie założonym na słupa -
    słup oczywiście oddaje debetówkę zleceniodawcy.

    Ale czy Ty nie masz bronić tezy, że wpłacanie na sam numer konta umożliwia pranie, a
    wpłacanie z debetówką nie? Czy może się już zgodziliśmy, że to głupota?

    Poza tym to jednak inny kaliber - posługiwanie się czyjąś debetówką - słup nie słup,
    jednak za jego zgodą (choć wyrazić jej wg regulaminu banku nie miał prawa - ale
    łamiesz tylko regulamin banku, a nie prawo "państwowe") - to zdecydowanie nie jest
    fałszowanie dowodu - to do niedawna było dozwolone, ostatnio próbowali zakazać -
    tyle, że to nie tylko fałszowanie, a posługiwanie się sfałszowanym dokumentem.