  • 11. Data: 2021-05-04 17:09:50
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 10:16:05 +0200, _Master_ wrote:
    > Wiele razy czekałem w markecie aż transakcja zostanie przyjęta.
    > Trwało to dłużej niż wydanie reszty przez kasjerkę.

    Dolicz jednak takze szukanie w portfelu.

    A tak "wiele razy" ... ja kojarze dwie sytuacje:
    -hotelik gdzies na zadupiu, gdzie pani musi "lapac zasieg" terminalu,
    -gdzies rok temu w Biedronce, gdzie nagle transakcje kartowe i blik
    wydluzyly sie do minut ... trwalo pare dni, potem naprawili.

    szczegolnie zblizeniowe sa teraz blyskawiczne.

    > Także ten...

    Ale co - nie dbamy juz o ilosc bezrobotnych?
    Nie bedzie trzeba kasjerek, to trzeba bedzie zasilki im :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-05-04 17:11:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 14:33:00 +0200, _Master_ wrote:

    > Nie trzeba mieć karty żeby widzieć ile płatność kartą TRWA.
    > DUPY NIE URYWA ;-)

    No niby nie trzeba miec, mozna zobaczyc, jak inni placa.
    Ale gdzie Ty widziales te wolne platnosci, szczegolnie w Lidlu czy
    innym markecie ?
    Pik i zaplacone.

    J.

  • 13. Data: 2021-05-04 19:16:25
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.05.03 o 12:45, PiteR pisze:
    > kolejka w Lidlu szłaby szybciej
    > kurwy i złodzieje miałyby trudniej
    >
    > same zalety?

    Jestem za wycofaniem gotówki.
    Ponieważ monopolistą w dystrybucji gotówki jest NBP, można to zrobić
    sposobem ekonomicznym. Podnieść cenę obsługi gotówki. Banki komercyjne
    pobierające gotówkę z NBP automatycznie zwiększyłyby opłaty za wypłaty z
    kasy, z bankomatu. Zwiększyłyby się koszty konwojentów i itp

    Transakcje zbliżeniowe do 100 zł powinny być off-line, a sesja terminala
    powinna wysyłać dane hurtem co kilkanaście minut.
    Każda transakcja z PINem on-line.
    Technologia karty powinna być taka, że co którąś transakcję wymusza PIN.

  • 14. Data: 2021-05-04 19:38:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 17:11, J.F pisze:
    > Pik i zaplacone.

    KŁAMSTWO

  • 15. Data: 2021-05-04 19:43:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-04, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > KŁAMSTWO

    PRAWDA

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2021-05-04 19:54:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 19:16:25 +0200, Monika Głowacka wrote:

    > Jestem za wycofaniem gotówki.

    Przemysl czy aby calkowicie na pewno ...

> [...]
    > pobierające gotówkę z NBP automatycznie zwiększyłyby opłaty za wypłaty z
    > kasy, z bankomatu. Zwiększyłyby się koszty konwojentów i itp

    Ale to niekoniecznie tak.
    Sporo gotowki przeplywa poza NBP, NBP moze emitowac raz, a potem tylko
    wymienia zniszczone banknoty.

> [...]
    > Każda transakcja z PINem on-line.
    > Technologia karty powinna być taka, że co którąś transakcję wymusza PIN.

    No i niby tak jest. W efekcie zapominam PIN :-(

    J.

  • 17. Data: 2021-05-04 19:59:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > kolejka w Lidlu szłaby szybciej

    > same zalety?

    Wierna plastykiem wspomoże tacowego?...
    [zbieranie manny dzień po szabacie?...]

    ORydzyk weźmie przelewem wspomożenie od PGlińskiego;
    kustosze sanktuariów wezmą przelewami; ale zwykli,
    szeregowi duchowni?...

    Przed rokiem proponowałem karciane tacowe -- co wypełzło?...
    [żem wróg Kościoła zajadły -- łajdak, bydlę itd...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Nie Ty pisałeś, że Ci kilka stów zeszło z konta telefonicznego?...

  • 18. Data: 2021-05-04 20:27:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 19:59:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "PiteR" X...@1...0.0.1
    >
    > Wierna plastykiem wspomoże tacowego?...

    https://ofiaromaty.pl/
    https://elektronicznataca.pl/

    No prosze, jak szybko komercja zareagowala :-)

    > ORydzyk weźmie przelewem wspomożenie od PGlińskiego;
    > kustosze sanktuariów wezmą przelewami; ale zwykli,
    > szeregowi duchowni?...

    A to swoja droga, ze moga sobie zalatwic przelewem prosto od panstwa.

    Tylko ... po wyborach moze byc kiepsko.

    J.

  • 19. Data: 2021-05-04 20:33:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 19:38:42 +0200, _Master_ wrote:
    > KŁAMSTWO

    Ale kiedy i gdzie nie?

    https://www.youtube.com/watch?v=-qbGRdVKdzo

    Tu akurat jakos wolno idzie, choc "zgoda" wyskakuje 5 sekund po pik.

    J.

  • 20. Data: 2021-05-04 20:38:55
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > On 2021-05-04, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > PRAWDA

    I tak i nie ...

    Dziś płaciłem za parking kartą - wpisałem dane auta, wybrałem płatność
    kartą
    - inicjalizacja terminala... około minuty czekałem aż mogłem zrobić PIK ;)

    - Sklep osiedlowy, zrobiłem kartą PIK i też okolo minuty czekałem na
    wydruk potwierdzenia. Już myślałem że się terminal powiesił, albo sieć
    padła :D

    No ale to są SPORADYCZNE przypadki