  • 41. Data: 2021-05-07 20:55:02
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    news:1cinlgww6g4p0.1moeww7gbrt35$.dlg@40tude.net...

    > Dolicz jednak takze szukanie w portfelu.

    Znam miejsce gdzie pani liczy szybciej niż komputer - resztę
    zaczyna wydawać zanim wszystkie banknoty i monety klient położy.

    > A tak "wiele razy" ... ja kojarze dwie sytuacje:
    > -hotelik gdzies na zadupiu, gdzie pani musi "lapac zasieg" terminalu,
    > -gdzies rok temu w Biedronce, gdzie nagle transakcje kartowe i blik
    > wydluzyly sie do minut ... trwalo pare dni, potem naprawili.

    Czasem zacina się z dziwnych powodów, np. wg obsługi kart z banku:
    transakcja zablokowana bo... terminal chciał czytać pasek mimo
    chipa i to się dalej nie spodobało.

    > szczegolnie zblizeniowe sa teraz blyskawiczne.

    > Ale co - nie dbamy juz o ilosc bezrobotnych?
    > Nie bedzie trzeba kasjerek, to trzeba bedzie zasilki im :-)

    Ale to już było, kilka lat temu - protest jakichś związkowców przeciw
    kasom samoobsługowym.

    Tak czy inaczej: gotówka musi zostać!

    Arek

  • 42. Data: 2021-05-07 23:30:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Prąd i trzeba mieć (kasa fiskalna).
    > A zaniedługo to i internet (kasy online).
    > Więc bez różnicy :P

    Prąd? -- chociażby do oświetlenia sklepu. Terminal można
    nie tylko podtrzymać akumulatorkami, ale stale zasilać
    akumulatorkami... Samochody przejeżdżają setki km na
    swych (mobilnych -- masa ma znaczenie) akumulatorach...

    Net w sklepie po stronie klienta bywa potrzebny do odpalenia
    telefonicznych aplikacji sklepowych czy akceptacji karcianych
    płatności... Mille zamiast podpisu na papierku potrafi
    poprosić o akceptację aplikacyjną...

    5G szturmuje świat -- niebawem dopiero 100m pod powierzchnią
    Ziemi można będzie znaleźć miejsce bez netu... ,,Do Marsa'' ;)
    tej wolności nie będzie...

    A że Mars niekoniecznie wiruje blisko Ziemi -- net będzie
    w znacznej części Układu słonecznego... Już teraz kilkaset
    km nad powierzchnią Ziemi jest net a chętnych do budowy
    własnych sieci w tym rejonie ;) przybywa...

    -=-

    Co do ofiaromatów -- gdy uczęszczałem na msze, ludzie dawali
    2 złote na tacę... Inflacja?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 43. Data: 2021-05-10 00:37:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Wiele razy czekałem w markecie aż transakcja zostanie przyjęta.
    > Trwało to dłużej niż wydanie reszty przez kasjerkę.
    >
    > Także ten...

    Jestes wyjatkowym pechowcem.
    Najczesciej trwa tyle ze karty nie zdaze schować do portfela.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 44. Data: 2021-05-18 20:24:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 5...@g...c
    om

    : złodziej z nożem i każe sobie zrobić zwrot na kartę ;>

    Ukradnie komuś kartę, zamaskuje się i poprosi
    grzecznie (z nożem w ręce) o zwrot na kartę... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2021-05-19 15:07:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 maja 2021 o 20:33:07 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Dawid Rutkowski" 5...@g...com
    >
    > : złodziej z nożem i każe sobie zrobić zwrot na kartę ;>
    >
    > Ukradnie komuś kartę, zamaskuje się i poprosi
    > grzecznie (z nożem w ręce) o zwrot na kartę... ;)

    Eee, to ma być złodziej, a nie jakiś Robin Hood.
    Po co ma robić zwrot na czyjąś kartę? Żeby mieć z tego rabunku profit, to musi robić
    zwrot na swoją - a przynajmniej taką, do której zna PIN.
    No chyba że kradnąc pozna też PIN - a jednocześnie ofiara się nie zorientuje i karty
    nie zastrzeże (trzeba takiego np. związać i gdzieś skitrać na 24h).
    Lub w ostateczności będzie chodził na małe zakupy - za każdym razem poniżej 100zł aż
    karta się nie zbuntuje i nie zażąda PINu. Bo chyba bankomaty "zbliżeniowe" nie są tak
    milutkie, że do 100zł wypłata bez PINu ;>

    Echh, coraz więcej sklepów wprowadza nowe systemy, w których jest już ten durny
    pomysł, że zwrot musi być na tą samą kartę, którą się płaciło.
    Zaczęło się jeszcze przed pandemią, w pandemii przyhamowało - a nawet gdzieniegdzie
    się chyba cofnęło - a teraz znów się rozprzestrzenia.