  • 1. Data: 2021-05-05 10:31:09
    Temat: Implementujemy "chiński" scoring
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    "AI przewidzi, czy spłacisz pożyczkę. Polski pomysł robi furorę

    Sztuczna inteligencja oceni, czy będziemy wiarygodnym klientem instytucji
    finansowej. Algorytm zdecyduje o pożyczce dla człowieka, a de facto o jego losie."

    https://cyfrowa.rp.pl/biznes/62644-ai-przewidzi-czy-
    splacisz-pozyczke-polski-pomysl-robi-furore?fbclid=I
    wAR258_RWVTraHhrCWGM5HKh7YfLISZ3mEN--xn_o2iVhZtYRyC-
    _EVp-gxw

    No i jaki będzie powód odmowy?
    "Program powiedział, że Panu źle z oczu patrzy"? :)

    Ale tak serio, to już niewiele to się różni od chińskiego scoringu...

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 2. Data: 2021-05-05 14:53:34
    Temat: Re: Implementujemy "chiński" scoring
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Wojciech Bancer w

> [...]

    > "Program powiedział, że Panu źle z oczu patrzy"? :)

    > Ale tak serio, to już niewiele to się różni od chińskiego scoringu...

    Ale bełkot:

    "Badania startupu pokazują, że problemu ze spłatą pożyczki nie ma świeżo
    upieczony rodzic, który interesuje się modą i branżą beauty"

    *Grillowany chyba a nie upieczony!*

    "Scoring behawioralny, o którym mowa, polega na ocenie ryzyka kredytowego za
    pomocą sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym i tzw. głębokim
    uczeniu. Odbywa się to w oparciu o informacje na temat zachowania
    użytkowników epeera. - Bazujemy na ponad 1 tys. pojedynczych informacji,
    które skategoryzowaliśmy w 17 grupach. Korelacje są czasami mocno
    zaskakujące - opowiada Maciej Jarząb, założyciel i prezes epeera."

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-05-09 22:20:10
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 05.05.2021 o 10:31, Wojciech Bancer pisze:
    > Ale tak serio, to już niewiele to się różni od chińskiego scoringu...

    Różni się głównie przetwarzanymi danymi. W Chinach mają jednak dostęp do
    zupełnie innych danych niż banki w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Zdzich

  • 4. Data: 2021-05-09 22:40:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-09, Zdzichu500 <n...@n...org> wrote:

    [...]

    > Różni się głównie przetwarzanymi danymi. W Chinach mają jednak dostęp do
    > zupełnie innych danych niż banki w Polsce.

    No fakt, ale to jest te "niewiele" wg mnie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com