  • 1. Data: 2021-05-03 12:45:58
    Temat: wycofanie gotówki
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kolejka w Lidlu szłaby szybciej
    kurwy i złodzieje miałyby trudniej

    same zalety?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-05-03 13:07:17
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-03 12:45, PiteR wrote:
    > kolejka w Lidlu szłaby szybciej
    > kurwy i złodzieje miałyby trudniej

    jedni, a inni wprost przeciwnie

    pomyślałeś o tym że oznacza to oddanie pełnej kontroli kaczyńskiemu,
    morawieckiemu i ziobrze bez 'zgody' których nie kupiłbyś i nie sprzedał
    nawet bułki?

    (czy to lockdown kiedy faktycznie zamrażasz działalność przedsiębiorców
    czy są podstawy prawne czy nie, czy to kiedy prokurator, skarbówka czy
    ktoś jeszcze inny wnosi o zamrożenie kont do czasu wyroku w jakiejś
    bardziej czy mniej słusznej sprawie i nie masz jak kupić śniadania)

    na takie kroki mogą sobie pozwolić jakieś sprawnie działające kraje
    skandynawskie a nie nasze postkomunistyczne połączenie cyrku z burdelem

  • 3. Data: 2021-05-03 15:17:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> writes:

    > na takie kroki mogą sobie pozwolić jakieś sprawnie działające kraje
    > skandynawskie

    Z tym to bym "polimeryzował".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2021-05-03 20:36:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s6olhc$1i0$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > pomyślałeś o tym że oznacza to oddanie pełnej kontroli
    > kaczyńskiemu, morawieckiemu i ziobrze bez 'zgody' których nie
    > kupiłbyś i nie sprzedał nawet bułki?

    Nie pomyślałem. Ale tak, wrócę kiedyś do Polski.
    Mam nadzieję, że kaczora już nie będzie ale ziobro młody chłop ;)

    Teraz mam największy papierek 20 i widzę go raz na pół roku.
    Wku jacyś kolesie co w Lidlu szukają pieniędzy po kieszeniach.

    wtedy to pewnie złoto podrożeje jako alternatywny obieg.

  • 5. Data: 2021-05-03 22:09:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 maja 2021 o 20:35:07 UTC+2 PiteR napisał(a):

    > Teraz mam największy papierek 20 i widzę go raz na pół roku.
    > Wku jacyś kolesie co w Lidlu szukają pieniędzy po kieszeniach.

    Posta rozpoczynającego wątek pisałeś w kolejce w tym lidlu? ;>

    A panie k*y wcale trudniej mieć nie będą, wezmą przykład z brazylijskich, tam
    terminale mają, czy tam z holenderskich, co mają legalne biznesy (obecnie pod
    lockdownem, choć, jak same mówią, wiedzą, jak się przed zakażeniami chronić ;).

    Złodzieje - może trochę, ale pomysłowość ludzka nie ma granic, "Limes inferior"
    materializuje się na naszych oczach ;>

  • 6. Data: 2021-05-04 10:16:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wiele razy czekałem w markecie aż transakcja zostanie przyjęta.
    Trwało to dłużej niż wydanie reszty przez kasjerkę.

    Także ten...

  • 7. Data: 2021-05-04 11:07:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 4 maja 2021 o 10:16:08 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Wiele razy czekałem w markecie aż transakcja zostanie przyjęta.
    > Trwało to dłużej niż wydanie reszty przez kasjerkę.
    >
    > Także ten...

    Odezwał się znawca kart ;P A może to blikiem tyle trwa?

  • 8. Data: 2021-05-04 11:09:33
    Od: gosc <t...@z...com>

    Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    >
    > Złodzieje - może trochę, ale pomysłowość ludzka nie ma granic, "Limes inferior"

    Są kasy samoobsługowe. Po co w ogóle takie narzekanie w tym temacie?
    A panie k*y wcale trudniej mieć nie będą, ludzie będą płacić drożej.

  • 9. Data: 2021-05-04 11:45:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 4 maja 2021 o 11:10:02 UTC+2 gosc napisał(a):

    > Są kasy samoobsługowe. Po co w ogóle takie narzekanie w tym temacie?

    Skąd wiesz, czy w UK też są? No ale może nie wiedzieć, że PiteR tam mieszka.
    Hmm, w sumie jak ostatnie raz byłem w lidlu (w PL) to jeszcze tych kas nie było, więc
    nie wiem, jak lidlu wyglądają.
    Poza tym do samoobsługowych też bywają kolejki - co prawda rzeczywiście zwykle
    premiują "bezgotówkowców", ale w dużych marketach są i takie na gotówkę - dziś w
    karfurze słyszałem miły dźwięk rozbijanego banku w jednorękim bandycie ;)
    Ale rzeczywiście w zwykłej kasie dawno nie kupowałem - tyle że ja nie jeżdżę
    samochodem do sklepów. Choć czasem zapakowany po brzeg wózeczek to za dużo dla tego
    koszyka w samoobsługowej, waga już wariuje. Ale np. w mojej najbliższej dronce, żeby
    postawić kasy samoobsługowe, musieli zlikwidować jedyną kasę z długą taśmą - zostały
    tylko te z tymi małymi półeczkami, co to ledwo zgrzewka się tam mieści.
    Ale te kasy samoobsługowe coś wspólnego ze złodziejami mieć muszą - w takiej większej
    dronce koło roboty od jakiegoś czasu stoi przy nich delegowana pracownica - może do
    pomocy, ale pewnie raczej do pilnowania.
    Może w dronce nie da się zrobić takiego numeru jak w ikei i nabić zamiast lux
    materaca nogi od stołu (w sumie w ikei też dawno nie byłem, i to chyba tak dawno, że
    jeszcze tych samoobsługowych kas u nich nie widziałem - ale z tej historii wnioskuję,
    że raczej wagi nie mają), ale do skradzenia co nieco się znajdzie (tylko trzeba
    dobrze patrzeć na ceny i zliczać, żeby nie nakraść więcej niż wynosi granica
    przestępstwa - tak jak ten, co się pomylił o 5zł - hmmm, a jakby tak nakraść te dajmy
    na to 498zł wg cenówek, a potem się okaże, że promocja skończona, a cenówka jeszcze
    niezmieniona, to można mieć pretensje i mówić, że miało być 498 a nie 509? - a teraz
    jeszcze w lidlu mają być cenówki na ekranach LCD zamiast na papierze, to dopiero się
    będzie działo ;)

    > A panie k*y wcale trudniej mieć nie będą, ludzie będą płacić drożej.

    Czemu drożej? A panie k*y to nie mają kosztu obsługi gotówki? Z terminalem taniej i
    bezpieczniej - no chyba że podejdzie złodziej z nożem i każe sobie zrobić zwrot na
    kartę ;>

  • 10. Data: 2021-05-04 14:33:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 11:07, Dawid Rutkowski pisze:

    > Odezwał się znawca kart

    Nie trzeba mieć karty żeby widzieć ile płatność kartą TRWA.

    DUPY NIE URYWA ;-)