  • 21. Data: 2021-05-04 21:22:28
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-04, Waldek <m...@a...nie.dam> wrote:

    [...]

    > I tak i nie ...
    >
    > Dziś płaciłem za parking kartą - wpisałem dane auta, wybrałem płatność
    > kartą
    > - inicjalizacja terminala... około minuty czekałem aż mogłem zrobić PIK ;)
    > - Sklep osiedlowy, zrobiłem kartą PIK i też okolo minuty czekałem na
    > wydruk potwierdzenia. Już myślałem że się terminal powiesił, albo sieć
    > padła :D
    >
    > No ale to są SPORADYCZNE przypadki

    No wiadomo. Dlatego warto spojrzeć na statystykę, a nie:
    - 99 transakcji gotówkowych jest wolniejsza
    - 1 jest szybsza

    i DUMNIE ogłszać na podstawie tej jednej, że oto
    gotówka jest szybsza. A Twój przedpisca właśnie tak mniej więcej
    uczynił. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2021-05-04 21:23:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 20:38, Waldek pisze:
    > No ale to są SPORADYCZNE przypadki

    Może tak może NIE.

    Dziś pani w ubezpieczalni samochodowej usiłowała mi wysłać systemowego
    SMSa o RODO.
    po 5 minutach zwątpiła.

    Jako że dzisiaj soft pisze gimbaza a łącza gorące do czerwoności...

    Niby proste zadanie połącz i wyślij smsa czy autoryzuj transakcję
    napotykają PROBLEM nie rzadziej niż kiedyś.

    Tak... To moja obserwacja a takie przypadki toną w tysiącach
    "błyskawicznych"

    No i mogę mieć jeszcze PECHA...

    Albo... Obserwuję otaczającą elektronikę bo więcej się na niej znam niż
    90% gospodyń domowych. ;-)

  • 23. Data: 2021-05-04 21:24:50
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wykwalifikowana kasjerka robi to szybciej ;-)

  • 24. Data: 2021-05-04 21:27:54
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 17:09, J.F pisze:> Dolicz jednak takze
    szukanie w portfelu.
    Karty? ;-) U blondynki z dużą torebką to wsio ryba ;-)

    To postępowi dziś nie wyciągają z tylnych kieszeni spodni patelni z
    ekranem? ;-)

    > Ale co - nie dbamy juz o ilosc bezrobotnych?
    > Nie bedzie trzeba kasjerek, to trzeba bedzie zasilki im

    Są rzeczy ważniejsze niż zatrudnienie dla kasjerki.
    Wolności obywatelskie i prawo WYBORU ;-)

    KONSTYTUCJA! ;-)

  • 25. Data: 2021-05-04 22:14:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5b13ba17-a1c1-4825-b52d-f561ce35e33en@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Skąd wiesz, czy w UK też są? No ale może nie wiedzieć, że PiteR
    > tam mieszka. Hmm, w sumie jak ostatnie raz byłem w lidlu (w PL) to
    > jeszcze tych kas nie było, więc nie wiem, jak lidlu wyglądają.
    > Poza tym do samoobsługowych też bywają kolejki

    oczywiście, dlatego lepiej stanąć do kasy paniobsługowej
    bo kolejka mniejsza 3 x pomimo, że kopiaste wózki.

    tutaj chodzę, dantejskie sceny się odbywają.
    https://goo.gl/maps/F6LZs3sE3G6ztwAd7

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 26. Data: 2021-05-04 22:48:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 4 maja 2021 o 22:13:46 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:5b13ba17-a1c1-4825...@googlegroups.com>

    > oczywiście, dlatego lepiej stanąć do kasy paniobsługowej
    > bo kolejka mniejsza 3 x pomimo, że kopiaste wózki.

    Ale czy ta kolejka jest mniejsza czaso-przestrzennie czy tylko przestrzennie?
    Mój kerfur w tzw. galerii (a co to za galeria, galerianek nie ma - w Łodzi jest
    manufaktura, z "manufakturkami" ;) mokotów jest prekursorski (w ogóle prekursorska
    okolica, dronka była jedną z 3 w kraju z pilotem kart w 2014) - nie dość, że kupa kas
    samoobsługowych (choć na początku pandemii nie dawały rady, a pustych półek z ryżem w
    życiu nie zapomnę) to jeszcze jedna kolejka do wszystkich kas panioobsługowych.
    Teraz chyba zrobili wywoływanie na ekranie, bo już nie ma tego tubalnego głosu
    wielkiego brata "kasa nr 4!" (brakuje tylko "raus!" na końcu ;P ).

    > tutaj chodzę, dantejskie sceny się odbywają.
    > https://goo.gl/maps/F6LZs3sE3G6ztwAd7

    Może dlatego, że prawie na południku 0?
    Po zmniejszeniu mapy Greenwich dokładnie pod spodem, jak w pysk strzelił ;>

  • 27. Data: 2021-05-04 23:24:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Monika Głowacka <m...@i...eu> writes:

    > Każda transakcja z PINem on-line.

    Pomijając inne - dlaczego tak?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2021-05-05 11:03:47
    Od: gosc <t...@z...com>

    Dawid Rutkowski wrote:
    > Czemu drożej? A panie k*y to nie mają kosztu obsługi gotówki? Z terminalem taniej i
    bezpieczniej - no chyba że podejdzie złodziej z nożem i każe sobie zrobić zwrot na
    kartę ;>

    Drożej, bo należy zapłacić podatek.

  • 29. Data: 2021-05-05 11:57:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 17:09, J.F pisze:

    > Dolicz jednak takze szukanie w portfelu.
    >
    > A tak "wiele razy" ... ja kojarze dwie sytuacje:

    We wrześniu w Ojcowie zaszliśmy na naleśniki. Nie mają zasięgu. Można
    płacić albo gotówką, albo obietnicą, że się zapłaci przelewem :)
    P.G.

  • 30. Data: 2021-05-05 12:05:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 19:16, Monika Głowacka pisze:

    > Technologia karty powinna być taka, że co którąś transakcję wymusza PIN.

    Technologia jest taka chyba 'od zawsze', tylko, że banki (może nie
    wszystkie) wolały to na początku wyłączyć.
    P.G.