  • 111. Data: 2008-08-13 08:27:08
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 01:10:37 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > Tylko jak to udowodnisz?
    > Jedynie wieksze serie klonowanych kart sa uznawane, zwlaszcza, jesli
    > przechwycono nakladki zainstalowane w bankomacie.

    Nie mam pojęcia jak, pewnie wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

    > Odnosnie nieujawniania pinow, banki traktuja klientow jak dziewczyne,
    > ktora nie krwawi po stosunku, ale twierdzi, ze byla dziewica. A nawet
    > jeszcze bardziej nieufnie...

    Nie dziwię się, że są nieufne te banki, pewnie bez takiej ostrożności
    mieliby masę cwaniaków usiłujących zrobić sobie zakupy za pieniądze banku.

    Tak czy inaczej mam wrażenie, że najprościej uszkodzić pasek magnetyczny
    na karcie hybrydowej i mieć mnóstwo problemu mniej ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 112. Data: 2008-08-13 08:34:41
    Temat: Re: karta z autoryzacja pin
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > mówię o ubezpieczycielu w którym ubezpieczył się bank.

    Banki typowo nie ubezpieczaja sie od fraudow karcianych, to by bylo
    bez sensu - maja jakas tam ilosc fraudow i chyba nie wierzysz, ze
    skladka bylaby nizsza niz straty.

    Ubezpieczenie moze miec sens w przypadku zdazen wyjatkowych, ktore
    np. zagrazaja istnieniu firmy, ale nie w przypadku zdazen pewnych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 113. Data: 2008-08-13 14:48:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Zaraz, zaraz, z pinem też nie jest tak prosto, jeśli na bankomacie
    > bandziory instalują coś rozpoznającego pina, to przecież też nie ja za to
    > ponoszę odpowiedzialność, tak?

    Wg banku nie.
    Bo skad wiesz kto i kiedy zwędził ci pin. Zorientuejsz się, że to
    właśnie w danym bankomacie zwinięto ci pin?
    Bank ci powie, że źle chroniłeś pin, a ty możesz mu naskoczyć, bo możesz
    nawet niewiedzieł, że nadziałeś się na lewy bankomat
    Po za tym przyjrzyj sie ile kamer gapi sie na ciebie w kazdym sklepie
    jak wklepujesz pin. Wystarczy, żeby ochroniarz się z kasjerką dogadał.

  • 114. Data: 2008-08-13 14:50:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Bank może nie odpowiadać, ale posiadacz karty też nie odpowiada. Art. 28
    > ust. 1: "Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    > udostępnił kartę płatniczą lub *ujawnił kod identyfikacyjny*."
    >
    > Jeśli zatem dojdzie do sklonowania karty i rozpoznania pinu, to posiadacz
    > karty nie ponosi odpowiedzialności za te transakcje. Takie jest prawo.

    żeby to było takie proste.
    Nie ma nawet osoby, która twój pin użyła. A z definicji pin znasz tylko
    ty, wiec skoro ktoś go użył to znaczy, że mu go dałeś.
    Wiec bank się wypnie.

  • 115. Data: 2008-08-13 14:55:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Nie mam pojęcia jak, pewnie wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

    Zgadza się, więc jesteś z góry skazany na niepowodzenie.
    O ile policja złapała nakładka na bankomacie i bank ma ślad, że w tym
    bankomacie używałeś karty to ci ewentualnie reklamację uzna
    W każdym innym przypadku nie ma nawet śladu po tym, że ktoś ci zwinął.
    Więc skoro nie zwinął, to znaczy, że dałeś.

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej mam wrażenie, że najprościej uszkodzić pasek magnetyczny
    > na karcie hybrydowej i mieć mnóstwo problemu mniej ;-)

    Dlatego pod tym względem chipy są lepsze. trzeba fizycznie ukraść kartę.
    Z tym, że jak już to się stanie i ktoś jeszcze ma pin, to już klapa na
    całego.

    Mnie takie banki nie interesują.

  • 116. Data: 2008-08-13 16:41:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "koala" <k...@p...fm> wrote in message news:g7u5l2$jrq$1@news.onet.pl...

    > tylko w wypadku jesli to jest jedyna karta w Citku....do zalogowania się
    > wystarczy jedna karta w moim wypadku maestro z którego nie da się wykonac
    > transakcji internetowej
    > (btw po przysłaniu nowej karty trzeba sobie zrobić nowy login - i nie da
    > sie przypisać starego)

    Nie jedyna, ale zeby miec podglad do karty kredytowej musisz miec do niej
    PIN lub konto osobiste.

    MK

  • 117. Data: 2008-08-14 14:46:38
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT Olgierd scripsit:

    > Ale nie będziesz miał podglądu w internecie bez pina.

    AFAIR do dostępu internetowego potrzebny jest 6-cyfrowy pin do CitiPhone, a
    nie pin do bankomatu.

    --
    Jacek Skowroński Rozdaję swoje książki
    http://podaj.net/uzytkownik.php?id=605

  • 118. Data: 2008-08-14 18:57:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 16:46:38 +0200, Jacek Skowroński napisał(a):

    > AFAIR do dostępu internetowego potrzebny jest 6-cyfrowy pin do
    > CitiPhone, a nie pin do bankomatu.

    Hmm to ja już nie pamiętam czy ja mam tego pina czy nie... Będę musiał
    sprawdzić.

    Ale efektem dyskusji jest podjęcie decyzji o wypowiedzeniu karty BZ
    WBK ;-) Najmniej plusów dodatnich, zerowy pożytek. Spłacam i adieu.

  • 119. Data: 2008-08-16 14:11:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Olgierd wrote:

    > Nie ma nawet osoby, która twój pin użyła. A z definicji pin znasz tylko
    > ty, wiec skoro ktoś go użył to znaczy, że mu go dałeś.
    > Wiec bank się wypnie.

    Wiesz, PIN to tylko 10.000 kombinacji, szóstkę w dużego lotka trafić o
    wiele trudniej, a jednak ludzie wygrywają, ba nawet trafienie piątki, jest
    ponad pięciokrotnie mniejsze, a jednak w każdym losowaniu pada kilka piątek.
    W końcu jeśli banki uznają, że coś czego prawdopodobieństwo trafienia wynosi
    1:3333 (zazwyczaj są 3 próby wprowadzenia), jest bezpieczne, to dlaczego
    wprowadzają dużo bardziej restrykcyjne zabezpieczenia przy logowaniu się do
    kont?
    A jeśli jednak uważają, że takie bezpieczne to znowu nie jest, to
    przecież niski poziom zabezpieczeń jest tylko spowodowany przez bank, klient
    na długość swojego pinu nie ma wpływu.

  • 120. Data: 2008-08-18 17:36:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008 22:07:16 +0200, "Nigel" <r...@n...aster.pl>
    wrote:

    >W Pekao podoba mi się jednak karta Mastercard, ponieważ każda transakcja
    >musi być uwierzytelniona pinem a nie podpisem.

    Podoba Ci się to, że Ty ryzykujesz, a bank nie?
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356