  • 1. Data: 2008-08-07 18:35:30
    Temat: Polbank- zarzadzanie gotowka
    Od: t...@g...com

    Ostatnio czytalem chyba w pulsie biznesu(ewnetualnie w parkiecie), ze
    maja za malo depozytow do kredytow jakich udzielili. Nic by mnie to
    nie interesowalo bo konta tam nie mam, ale ma tam konto mój teść i
    ostatnio przy probie wyplaty smiesznej kwoty w kasie banku dostal
    odpowiedz- Gotowki brak! Został poproszony o zostawienie numeru tel z
    opcja oddzwonienia kiedy bedzie juz gotowka, aby podszedl sobie drugi
    raz. Ta smieszna kwota to 370 pln, rozbawilo mnie to do lez, ale czy
    nie trzeba by sie zastanowic dlaczego oferuja takie % na rachunkach?

  • 2. Data: 2008-08-07 19:01:58
    Temat: Re: Polbank- zarzadzanie gotowka
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    brak gotówki w placówce nie ma praktycznie związku z tym, że bank udzielił
    wielu kredytów

    1. każdy bank/placówka banku ma coś takiego jak "pogotowie kasowe" -
    widocznie w tym przypadku zdarzyło się, że ktoś niedoszacował kwotę wypłat
    gotówki i dlatego jej zabrakło,
    2. (według mnie) bank nie udzieli kredytów na wyższą kwotę niż wartość
    depozytów, bo spowodowałoby to zwiększenie ilości pieniądza na rynku, a bank
    komercyjny może pozyskać pieniądz od: klientów (depozyty), innych banków (na
    rynku międzybankowym) oraz NBP
    3. dlaczego banki oferują coraz wyższy % na rachunku? zauważ, że im bardziej
    bank nastawiony na kredyty gotówkowe tym wyższe oprocentowanie oferuje...w
    końcu zarabia on na pośrednictwie, przyjmie depozyt na 6% a pożyczy (w
    formie kredytu) na 25%...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-07 19:44:26
    Od: t...@g...com

    Punkt drugi obalaja dane Polbanku za II kw 2008, a mianowicie:
    "Depozyty zgromadzone w Polbank EFG wzrosły o 0,520 miliarda euro w
    stosunku do końca pierwszego kwartału 2008 i wynoszą 1,6 miliarda
    euro. Natomiast portfel kredytowy wzrósł do 3,267 miliarda euro, czyli
    o 0,895 miliarda euro względem pierwszego kwartału tego roku". Jak ja
    rozumiem banki to z depozytu potrafia generowac wiecej
    kredytow(wartosciowo), ale tutaj w artykule jasno bylo stwierdzone ze
    moglby miec wiecej depozytow przy tej akcji kredytowej. Szukalem
    artykulu ale niestety nie znalazlem.

  • 5. Data: 2008-08-07 20:23:46
    Od: "wefe" <k...@g...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    ja wpłaciłem 30k po miesiącu poszedłem bo mi było potrzebnne 10000 i co pan
    w oddziele oswiadczyl mi ze oni gotówki (ich oddział) nie wypłacaja! (
    normalnie myslałem ze się wsciekne) Kazali mi z bankomaatu wypłacic, (limit
    2000) ale na stronie pisze ze mozna zwiększyć do 5000 więc prosze o
    zwiększenie limiitu do 5000 i co słysze " polban jest bankiem młodym,
    rozwijającym się i na chwile obecną nie umozliwia zwiększenia limitu na
    karcie "
    atywacja dostepu prze internet trwala 2 dni
    po tych doświadczeniach wycofałem kase z tego banku, wole niech kasa lezy na
    rachunku 1,5% mniej oprocentowanym ale wiem ze jak mi potrzebna to moge ją
    pobrac

  • 6. Data: 2008-08-07 23:43:18
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 22:23:46 +0200, wefe napisał(a):

    (..)
    > atywacja dostepu prze internet trwala 2 dni po tych do?wiadczeniach
    > wycofa?em kase z tego banku, wole niech kasa lezy na rachunku 1,5% mniej
    > oprocentowanym ale wiem ze jak mi potrzebna to moge j? pobrac

    Może leżeć na lepiej oprocentowanym niż w Polbanku i wypłacać/przelewać
    będziesz mógł ile chcesz bez opłat > konto w Eurobanku.

    Xenocide

  • 7. Data: 2008-08-09 07:23:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wefe pisze:

    > ja wpłaciłem 30k po miesiącu poszedłem bo mi było potrzebnne 10000 i co pan
    > w oddziele oswiadczyl mi ze oni gotówki (ich oddział) nie wypłacaja! (
    > normalnie myslałem ze się wsciekne) Kazali mi z bankomaatu wypłacic,

    Jest u nich duze rozdzielenie mozliwosci oddzialu i placowek
    partnerskich, zwlaszcza jesli chodzi o prowadzenie wyplat. Niektore
    placowki, z tego co sie oreintuje, nie prowadza wyplat i koniec.

    Z kolei nie maja mozliwosci (tak sadze) bezposrednio wyplacac z
    wplaconych tego dnia do kasy pieniedzy, gdyz kazda wplate z osobna
    przechowuja w imiennej kopercie z danymi wplacajacego i te koperty
    gdzies dalej zapewne przekazuja do dalszej kontroli.

    Sadze, ze ten system moze spowodowac wyczyszczenie dziennych rezerw
    gotowki, przy kilku wiekszych wyplatach.

  • 8. Data: 2008-08-09 11:35:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" 489b8896$0$29698$f...@m...aster.pl

    > Może leżeć na lepiej oprocentowanym niż w Polbanku i wypłacać/przelewać
    > będziesz mógł ile chcesz bez opłat > konto w Eurobanku.

    To się nazywa dywersja ryzyka? ;) Jak się to nazywa? Dywersyfikacja? -- nie,
    dywersyfikacja ryzyka to wówczas, gdy panienka ma kilku narzeczonych...

    -=-

    WBK, mBank, Eurobank...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'