  • 1. Data: 2020-10-09 08:23:05
    Temat: inbank a zasilenie z Aliora
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Zachciało mi się założyć lokatę w inbanku (tak, wiem że nie ma
    gwarancji BFG ;-) przelewając kasę z Aliora.

    Inbank współpracuje z Bluemedia, logowanie do serwisu Aliora,
    uwierzytelnienie, zatwierdzenie sms, system transakcyjny
    Aliora stwierdził, że OK, wyloguj- a lokata nie opłacona.

    Na drugi dzień zaglądam do Aliora- kasa nie wyszła,
    żadnego śladu w historii ani niczego w przelewach zaplanowanych,
    żadnego komunikatu o błędzie, nic- czarna dziura.

    Warto to zgłaszać do Bluemedia? Czy po prostu zrobić
    "ręczny przelew" wg danych podanych przez BM?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2020-10-09 09:02:03
    Temat: Re: inbank a zasilenie z Aliora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >żadnego śladu w historii ani niczego w przelewach zaplanowanych,
    >żadnego komunikatu o błędzie, nic- czarna dziura.

    Kwota grubsza ? Oni tak maja/mieli - dodatkowa autoryzacja przez
    pracownika, albo i nie.
    Zadzwon, pogon.
    Inteligo tez tak mialo/ma, ale oni dzwonia o 8 rano dnia nastepnego, a
    alior nie zawsze.

    >Warto to zgłaszać do Bluemedia? Czy po prostu zrobić
    >"ręczny przelew" wg danych podanych przez BM?

    BM ma chyba jakis okres waznosci i potem moze nie wiedziec co z
    pieniedzmi zrobic.
    Ale 24h ... to chyba powinni miec.

    A twoj drugi przelew Alior moze tez zatrzymac :-)

    Wiec w zasadzie:
    -zadzwonic do BM i spytac czy wyslac recznie,
    -zadzwonic do Aliora i pogonic ... lub wyslac recznie, zadzwonic,
    pogonic :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-10-09 10:00:40
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.10.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Kwota grubsza ? Oni tak maja/mieli - dodatkowa autoryzacja przez
    > pracownika, albo i nie.

    50k. HGW czy grubsza dla nich, ale nie powinien wisieć
    w oczekujących? Chyba w TMUB tak miałem przy większej kwocie,
    ale po bodajże godzinie "samo" poszło- widać czynnik białkowy
    nie dopatrzył się znamion fraudu i nie postanowił nie zawracać
    dupy...

    > BM ma chyba jakis okres waznosci i potem moze nie wiedziec co z
    > pieniedzmi zrobic.

    Myślałem o wygenerowaniu kolejnego "ticketu" z inbanku,
    tj. opłać lokatę-> w BM przelew "ręczny".

    Mam niejakie wrażenie, że to coś w BM zaszwankowało, bo na email
    podany przy zakończeniu transakcji nic nie przyszło.
    Ani sukces, ani niepowodzenie, ani całuj psa w nos...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2020-10-09 20:57:51
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, October 9, 2020 at 8:23:07 AM UTC+2, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Zachciało mi się założyć lokatę w inbanku (tak, wiem że nie ma
    > gwarancji BFG ;-) przelewając kasę z Aliora.

    Ale ma ichniejsze gwarancje ichniejszego bfg. nie gorsze niż u nas bo wysokość jest
    "europejska".

    > Inbank współpracuje z Bluemedia, logowanie do serwisu Aliora,
    > uwierzytelnienie, zatwierdzenie sms, system transakcyjny
    > Aliora stwierdził, że OK, wyloguj- a lokata nie opłacona.

    A dostałeś SMSa, że zatrzymują przelew do weryfikacji i że nic nie musisz robić?
    Bo jeśli nie poszedł od razu to powinieneś. A jeśliby doszli do wniosku, że jednak
    telefoniczne potwierdzenie jest im potrzebne, to dostałbyś drugi, że będą dzwonić.

    > Na drugi dzień zaglądam do Aliora- kasa nie wyszła,
    > żadnego śladu w historii ani niczego w przelewach zaplanowanych,
    > żadnego komunikatu o błędzie, nic- czarna dziura.

    A czy sprawdzałeś w środkowej podzakładce (Przelewy odroczone i oczekujące)?
    Tam powinien być, jeśli został zatrzymany do potwierdzenia. I stamtąd sam znika, jak
    automat białkowy uzna, że jednak nie trzeba telefonować, a jak nie to tkwi, aż
    potwierdzą.

    > Warto to zgłaszać do Bluemedia? Czy po prostu zrobić
    > "ręczny przelew" wg danych podanych przez BM?

    Nie sądzę. Jeśli przelewu nie ma w historii to nie wyszedł.
    Na pewno reklamacja, jeśli nie ma w historii Aliora. Z tym, że jeśli inicjowałeś to
    przez Bluemedia, to trzeba najpierw tam zadzwonić, bo mogli coś pochrzanić. ale
    prawdopodobnie to Alior schrzanił procedurę potwierdzania.
    Na pewno duża reklamacja, jeśli jest w Aliorze i wisi w tej zakładce o której wyżej,
    a nie było drugiego (albo żadnego) SMSa. Oni tak potrafią: pisałem jakiś czas temu,
    że jak mi się nie udało potwierdzenie przelewu, to spokojnie zaczęli ignorować
    wszystkie następne zlecenia! Mimo, że mają obowiązek każdy oddzielnie weryfikować...

    witrak()

  • 5. Data: 2020-10-10 08:20:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 08:23, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Inbank współpracuje z Bluemedia, logowanie do serwisu Aliora,
    > uwierzytelnienie, zatwierdzenie sms, system transakcyjny
    > Aliora stwierdził, że OK, wyloguj- a lokata nie opłacona.

    Też kiedyś zakładałem, ale z innego banku.
    I też były jakieś cyrki na linii bank-Bluemedia-bank
    i robiłem zwykłe przelewy.
    Więc to raczej Blumedia nie działa do końca prawidłowo.

  • 6. Data: 2020-10-12 11:00:05
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.10.2020 witrak() <w...@h...com> napisał/a:

    > Ale ma ichniejsze gwarancje ichniejszego bfg. nie gorsze niż u nas bo wysokość jest
    "europejska".

    Wiem :-)

    > A dostałeś SMSa, że zatrzymują przelew do weryfikacji i że nic nie musisz robić?

    Nie, żadnego.

    > A czy sprawdzałeś w środkowej podzakładce (Przelewy odroczone i oczekujące)?

    Tak, nie ma nic. Dlatego skłaniam się, że coś na styku BM-Alior nie
    zabanglało i system transakcyjny Aliora nie zarejestrował tego przelewu.

    Założyłem drugą małą lokatę i przelałem "ręcznie" (w BM "mam konto w innym
    banku". Ten oczywiście jest w historii Aliora. Jak będzie ok w inbanku
    to poprzednią też tak zasilę (albo wręcz utworzę nową lokatę).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2020-10-12 11:01:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.10.2020 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > I też były jakieś cyrki na linii bank-Bluemedia-bank
    > i robiłem zwykłe przelewy.

    Właśnie zrobiłem zwykły na drugą lokatę.
    Zobaczymy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2020-10-14 07:18:34
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.10.2020 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Właśnie zrobiłem zwykły na drugą lokatę.

    Dla potomności: druga aktywna, wykonałem przelew
    zwykły na poprzednią (przez "opłać lokatę"),
    pierwsza też aktywna. Więc lepiej od razu
    robić zwykły, szkoda stresu :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.