    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 9 Oct 2020 11:57:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: inbank a zasilenie z Aliora
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, October 9, 2020 at 8:23:07 AM UTC+2, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Zachciało mi się założyć lokatę w inbanku (tak, wiem że nie ma
    > gwarancji BFG ;-) przelewając kasę z Aliora.

    Ale ma ichniejsze gwarancje ichniejszego bfg. nie gorsze niż u nas bo wysokość jest
    "europejska".

    > Inbank współpracuje z Bluemedia, logowanie do serwisu Aliora,
    > uwierzytelnienie, zatwierdzenie sms, system transakcyjny
    > Aliora stwierdził, że OK, wyloguj- a lokata nie opłacona.

    A dostałeś SMSa, że zatrzymują przelew do weryfikacji i że nic nie musisz robić?
    Bo jeśli nie poszedł od razu to powinieneś. A jeśliby doszli do wniosku, że jednak
    telefoniczne potwierdzenie jest im potrzebne, to dostałbyś drugi, że będą dzwonić.

    > Na drugi dzień zaglądam do Aliora- kasa nie wyszła,
    > żadnego śladu w historii ani niczego w przelewach zaplanowanych,
    > żadnego komunikatu o błędzie, nic- czarna dziura.

    A czy sprawdzałeś w środkowej podzakładce (Przelewy odroczone i oczekujące)?
    Tam powinien być, jeśli został zatrzymany do potwierdzenia. I stamtąd sam znika, jak
    automat białkowy uzna, że jednak nie trzeba telefonować, a jak nie to tkwi, aż
    potwierdzą.

    > Warto to zgłaszać do Bluemedia? Czy po prostu zrobić
    > "ręczny przelew" wg danych podanych przez BM?

    Nie sądzę. Jeśli przelewu nie ma w historii to nie wyszedł.
    Na pewno reklamacja, jeśli nie ma w historii Aliora. Z tym, że jeśli inicjowałeś to
    przez Bluemedia, to trzeba najpierw tam zadzwonić, bo mogli coś pochrzanić. ale
    prawdopodobnie to Alior schrzanił procedurę potwierdzania.
    Na pewno duża reklamacja, jeśli jest w Aliorze i wisi w tej zakładce o której wyżej,
    a nie było drugiego (albo żadnego) SMSa. Oni tak potrafią: pisałem jakiś czas temu,
    że jak mi się nie udało potwierdzenie przelewu, to spokojnie zaczęli ignorować
    wszystkie następne zlecenia! Mimo, że mają obowiązek każdy oddzielnie weryfikować...

    witrak()