  • 51. Data: 2020-09-14 14:10:29
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michał Jankowski.
    On 14.09.2020 12:27 you wrote:

    > No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank
    > tak łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by
    > aktywowali.

    W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
    wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

    --
    Pete

  • 52. Data: 2020-09-14 14:20:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Hello, Michał Jankowski.
    On 14.09.2020 12:27 you wrote:

    >W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
    >wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

    Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i
    telefonu nie slyszy.

    Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim
    aktywna, zadzwonic i zapytac ?

    Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien dobry,
    dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw musze
    potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

    J.

  • 53. Data: 2020-09-14 14:20:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.09.2020 o 14:10, Pete pisze:

    > W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
    > wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.
    >

    > --
    > Pete

    O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo mu
    rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

    MJ

  • 54. Data: 2020-09-14 15:04:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michał Jankowski.
    On 14.09.2020 14:20 you wrote:

    > O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo
    > mu rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

    A jesteś w stanie znaleźć różnicę pomiędzy brakiem zasięgu a informacją
    z aplikacji bankowej typu
    Ustanowiono nowe hasło.
    Logowanie do systemu
    Itp.

    Jak rozumiem po każdej awarii operatora gdzie tracisz zasięg,
    natychmiast...
    No właśnie, co robisz?

    --
    Pete

  • 55. Data: 2020-09-14 15:11:29
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 14.09.2020 14:20 you wrote:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl... Hello,
    > Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i
    > telefonu nie slyszy.

    Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

    > Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim
    > aktywna, zadzwonic i zapytac ?

    Powinien.

    > Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien
    > dobry, dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw
    > musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

    Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma potrzeby
    weryfikować klienta.

    --
    Pete

  • 56. Data: 2020-09-14 16:42:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ale Ty piszesz z poziomu specjalisty czytającego codziennie
    "niebezpiecznika"
    Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż
    logując się na www w PCecie.

    Tak wiem. Wygoda. i to jest na rękę złodziejom.

    Wygodnie można robić przelewy raz dziennie w fotelu.

  • 57. Data: 2020-09-14 17:28:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Hello, J.F..
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl... Hello,

    >Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

    No to mu wifi nie pomoze ... chyba ze traktor z wifi :-)

    >Powinien.

    >Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma
    >potrzeby
    >weryfikować klienta.

    Hm, a zakladajac, ze to jednak nie jest "wlasciciel numeru" ?
    Mowic obcej osobie, ze jej uprawniona osoba karte wylaczy ?

    A jak ta osoba powie, ze to jakas pomylka, a naprawde "wlasciciel
    numeru" chcial wylaczyc ?
    Pracownikowi, kochance, zonie, dziecku ...

    J.

  • 58. Data: 2020-09-16 01:08:19
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Sep 2020 16:20:51 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w
    > kwestii co on uważa lub nie. Zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i w
    > dobie coraz szerszego występowania efektu Krugera-Dunninga.

    Konkretnie poproszę, co owi eksperci wiedzą konkretnego o mnie jako
    obywatelu, tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni
    proponują będzie jednak lepsze dla mnie?
    Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej
    (końcowej) ocenie _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie.
    Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam
    głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2020-09-16 01:09:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Sep 2020 00:25:36 +0200, MarcinF <m...@i...pl> wrote:
    > Token fizyczny może podpisywać transakcje, tej formy zaniechano
    > bo prawie wszyscy mają smartfony i prawie nikt nie chce
    > używać takiego "kalkulatora" do wysłania przelewu.

    Chyba żartujesz, w rachunkach mBank corpo to podstawa.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2020-09-16 01:11:48
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Sep 2020 21:48:59 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie
    > kilkadziesiąt. Jasne jest, że (jeśli tylko klient będzie
    > zdeterminowany

    Chyba żartujesz, wiesz ile takich prób jest w samym mBanku?
    Kilkanaście tygodniowo.

    --
    Marek