  • 11. Data: 2020-09-04 15:30:07
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.09.2020 o 13:33, _Master_ pisze:
    > https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przesta
    l-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotyc
    h,News,110922.html

    > Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.
    >
    > Nie wiem jak dziś ale wiele razy brałem taki duplikat bo nowy telefon
    > miał slot nanosrano...
    > Nie przypominam sobie weryfikacji że ja to ja. Wszak z automatu stara
    > karta jest blokowana. Operator zadbał o bezpieczeństwo ;-)

    jest proste, aczkolwiek mało wygodne rozwiązanie. karta sim w Virgin
    albo u podobnego operatora, gdzie duplikat dostaniesz tyko pocztą.

    ToMasz

  • 12. Data: 2020-09-05 07:14:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    www.drobneprogramy.pl piszą tak:

    "Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
    Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
    zresetować hasło"

    Zamiast lania wody i oklepanych bzdetów panie Arkadiuszu bardziej nas
    ciekawi jaki to bank tak rozpoznał pana Kołodzieja, że stwierdził, że
    to on.

    "Państwo Kołodziej przedstawili całą sprawę bankowi w nadziei, że
    odzyskają pieniądze. Niestety ten stwierdził, że nie poczuwa się do
    winy, ponieważ systemy bankowe nie zostały naruszone."

    Znaczy, że co przestępcy poprawnie odgadli i powiedzieli imię ojca i
    syna i numer buta pana Kołodzieja?

    Wmuszanie telefonów i srapek nie jest wyrazem szacunku.
    Już była taka firma co traktowała ludzi jak numery.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 13. Data: 2020-09-05 10:40:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-04, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Osobiście, przy takim rozwiązaniu czuję się znacznie bezpieczniej.
    > Oczywiście, jest ono znacznie mniej wygodne jeśli np. korzystamy z
    > tokena w podróży, ale uważam, że całkowita rezygnacja z takiego
    > rozwiązania była błędem. Pamiętam, miałem taki token w PKO BP w latach 90.

    Token fizyczny nie pokazuje "co" autoryzujesz i to jest podstawowy
    problem przez który zaniechano z tej formy. IMHO większym problemem
    są spreparowane strony które pokazują Ci fałszywą stronę niż dobrze
    przygotowany złodziej robiący sim swap.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2020-09-05 10:43:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-04, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > I autoryzacja mobilna jest taka bezpieczna?

    Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest
    szyfrowana), jest przypisana do konkretnej aplikacji na konkretnym
    urządzeniu (jak chcesz nowe podpiąć, to musisz przejść proces aktywacji)
    i umożliwia dodatkową weryfikację użytkownika (czy to odciskiem palca,
    twarzy, czy poprzez konieczność wpisania kodu odblokowującego
    telefon).

    100% zabezpieczeń nie ma, bo najsłabszym elementem jest zawsze
    człowiek, ale aplikację dają "poziom wyżej" niż SMSy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2020-09-05 23:02:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wiesz. Gdyby była mowa o ios albo windowsie...

    Ale to są aplikacje na Androida czyli system pisany przez gimnazjalistów
    dla gimnazjalistów.
    Może jestem już przewrażliwiony czy nawet stetryczały ;-) ale po 20
    kilku latach używania komputerów żaden bank nie namówi mnie na aplikację
    do przelewania pieniędzy. Używam jedynie do podglądu stanu konta.
    Jednego konta ;-)

  • 16. Data: 2020-09-06 08:24:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 04 Sep 2020 11:45:38 GMT, Dominik
    Ałaszewski<D...@g...pl.invalid> wrote:
    > I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/szkoda-ze-nie-ma-tego
    -w-polsce-czyli-jak-mozambik-polozyl-kres-wyludzenio
    m-kart-sim/

    Niepotrzebnie przekombinowane. Wystarczyłaby blokada telefonu na 72
    godziny. Zmiana karty SIM to nie w kij dmuchał stąd okres blokady
    zrozumiały.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-09-06 08:26:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Sep 2020 10:43:41 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest

    SMS też nie da "się podsłuchać". Robisz skróty myślowe wprowadzające
    w błąd. SIM swap to nie podsłuchiwanie.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-09-06 12:35:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-06, Marek <f...@f...com> wrote:

    > SMS też nie da "się podsłuchać".

    Da się. Poczytaj sobie o IMSI Catcher.

    > Robisz skróty myślowe wprowadzające
    > w błąd. SIM swap to nie podsłuchiwanie.

    Nie mówię o SIM swap.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2020-09-06 12:38:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-05, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Wiesz. Gdyby była mowa o ios albo windowsie...
    >
    > Ale to są aplikacje na Androida czyli system pisany przez gimnazjalistów
    > dla gimnazjalistów.

    System operacyjny "pod spodem" to jednak linuks.
    Ten sam linux na którym stoi całkiem konkretna część produkcyjnych
    serwerów. I jakoś żyjemy.

> [...]
    > kilku latach używania komputerów żaden bank nie namówi mnie na aplikację
    > do przelewania pieniędzy. Używam jedynie do podglądu stanu konta.

    No to zacznij używać iOS jak masz problem ideoligiczny z Androidem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2020-09-06 12:55:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > System operacyjny "pod spodem" to jednak linuks.
    > Ten sam linux na którym stoi całkiem konkretna część produkcyjnych
    > serwerów. I jakoś żyjemy.

    To jest dziecinne tłumaczenie

    > No to zacznij używać iOS jak masz problem ideoligiczny z Androidem. :)

    Mam problem ideologiczny z używaniem telefonu do tak poważnych rzeczy
    jak przelew bankowy.
    Tak jestem dziwny ;-)