  • 11. Data: 2021-09-05 18:57:56
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 15:22:07 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-09-05, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    > A co Ty masz do tego mBanku w sumie?
    >
    > Konta Intensive, czy pakiet "Ja Profesjonalista" są od lat niezmiennie
    > dobre, nie ma w tych pakietach opłat, czy podwyżek opłat. Awarie też
    > zdarzają się rzadko, a np. Apple Pay mieli jako jedni z pierwszych.

    Ale ja piszę o kochających BDSM klientach, którzy jęczą, ale banku nie zmenią - widać
    lubią jęczeć ;>
    Bank zaś stacza się ostro, tzn. stoczył się już dawno, a teraz toczy się po dnie -
    zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że był najlepszy.
    Może niektórych nisz jeszcze nie popsuli, jak ew. J-P - choć też mi się to jakieś
    super nie wydaje w obszarze konta firmowego, ale tu może wszędzie jest marnie, nie
    wiem, bo nie śledzę, zaś intensive - też żadna rewela, warunki podobne do innych kont
    "premium", zaś benefity nie powalają.
    KK zaś były dobre, a są marne.

  • 12. Data: 2021-09-06 06:45:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Sep 2021 09:59:07 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > W mBanku zniknie warunek 240 transakcji rocznie.
    > https://www.mbank.pl/pdf/ind/karty/oplaty/mastercard
    -standard.pdf

    > Od 1 marca 2022 r. jedynym warunkiem zwolnienia z opłaty rocznej za
    > karty kredytowe będzie wykonanie transakcji o określonej wartości. To
    > oznacza, że bank nie będzie uwzględniał już ilości wykonanych transakcji
    >
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredyt
    owe/kk-z-prezentem/

    > Jeśli użytkownik wykonuje KK transakcji miesięcznie ok. 500-600 zł bo po
    > prostu więcej nie ma potrzeby lub możliwości, to jest szansa jakoś
    > uniknąć opłaty ?

    Po prostu zrezygnuj.
    Jest tyle bankow i kart z mniejszym limitem lub oplatami.

    Ewentualnie - zrezyguj w pazdzierniku (bo zamyka sie z miesiac),
    wez nowa w styczniu :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-09-06 10:55:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Bank zaś stacza się ostro, tzn. stoczył się już dawno, a teraz toczy się
    > po dnie - zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że był najlepszy.

    No dobra, ale w jakim sensie się stacza?

> [...]
    > jest marnie, nie wiem, bo nie śledzę, zaś intensive - też żadna rewela,
    > warunki podobne do innych kont "premium", zaś benefity nie powalają.

    A rzucisz przykład konta w którym powalają? :)

    > KK zaś były dobre, a są marne.

    To zależy czego się oczekuje od KK chyba. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 14. Data: 2021-09-06 11:49:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 września 2021 o 10:56:04 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-09-05, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    > No dobra, ale w jakim sensie się stacza?

    Przecież napisałem, że nie stacza, tylko stoczył.
    Był najlepszy, a teraz to się można cieszyć, że się przestał pogarszać. To taki
    rodzaj syndromu sztokholmskiego.
    Można być symetrystą i powiedzieć, że inne banki też orłami nie są - ale ja jeszcze
    pamiętam, jak dobry był mBąk kiedyś.

    > A rzucisz przykład konta w którym powalają? :)

    To Ty gloryfikujesz J-P ;>
    Ale niech będzie przykład francuskiego banku, który do konta premium, które dla
    bezpłatności wymaga ping-ponga 10k, dodaje całkiem niezłe ubezpieczenie - takie na
    poziomie platyny santandera z grubsza, tzn. chyba bez lekarza, ale jest podróżne (w
    tym ubezpieczenie rezygnacji - nie czytałem OWU, ale nigdzie indziej tego nie ma)
    oraz assistance.
    Choć to prawda, że sam nie wiem, czy wolałbym z dwojga złego mBąk czy francuza ;>
    Ale santander i mille też mają takie wymagania, a coś tam ciekawego dodają prócz
    bezpłatnych bankomatów.

    > To zależy czego się oczekuje od KK chyba. :)

    Oczywiście tego, żeby były jak tanie wino.
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie ;>
    KK mBąka nie są już ani dobre - bo po likwidacji m&m nie ma żadnych benefitów prócz
    anegdotycznego priceless specials, który i tak jest tylko na jednej, drogiej karcie -
    ani tanie, bo do bezpłatności będą miały spore wymagania.
    Nie nadrobią też ani "renomą" ani bezawaryjnością.
    I nawet symetryzmem - bo na rynku są oferty o wiele lepsze.

  • 15. Data: 2021-09-06 13:14:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > To Ty gloryfikujesz J-P ;>

    Bo to fajny zestaw akurat. :)

> [...]
    > ale jest podróżne (w tym ubezpieczenie rezygnacji - nie czytałem OWU, ale
    > nigdzie indziej tego nie ma) oraz assistance.

    Z Assistance raz spróbowaem, bodajże Citibanku.
    Chciałem ślusarza, który wymieni nakładkę na zamku i będę mógł zapłacić
    kartą. Nie znaleźli. W 2021 roku. :)

    Z innych ubezpieczeń nie korzystam, nie podróżuję, prawie niewidomy
    jestem. :)

    > Ale santander i mille też mają takie wymagania, a coś tam ciekawego
    > dodają prócz bezpłatnych bankomatów.

    A przejrzę sobie, aczkolwiek jak to wszystko jest "dookoła" ubezpieczeń,
    czy priority passów, to jest to kompletnie nie mój target.

> [...]
    > jednej, drogiej karcie - ani tanie, bo do bezpłatności będą miały spore

    Mam tą kartę bezpłatną. Jest, działa, nie płacę za nią (i nie będę, bo
    ich roczne wymagania to ja w miesiąc spełniam :) Mam też kartę
    Citibanku, jest o wiele bardziej awaryjna, bardziej upierdliwa jeśli
    chodzi o transakcje internetowe, i nie nadaje się do doładowania np.
    zen, czy revoluta.

    > Nie nadrobią też ani "renomą" ani bezawaryjnością.
    > I nawet symetryzmem - bo na rynku są oferty o wiele lepsze.

    No jedyna która by mnie kusiła to PKO VISA Infinite, bo metalowa, ale
    znów - wszyscy się uparli, że jak jesteś eksklusiv to musisz podróżować.
    A ja nie podróżuję. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2021-09-06 15:32:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 września 2021 o 13:14:12 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-09-06, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]
    > Bo to fajny zestaw akurat. :)

    Ale co jest w nim takiego fajnego, czego nie ma w innych bankach?
    Pewnie, że jest lepszy niż "zwykły" fizolski ROR + nędzny firmowy, gdzie płatne są
    nie tylko przelewy zewnętrzne, ale również wewnętrzne, nawet na własne rachunki.
    Ale czy lepszy w czymś niż brak tej opłaty za przelewy wewnętrzne?

    > Z Assistance raz spróbowaem, bodajże Citibanku.
    > Chciałem ślusarza, który wymieni nakładkę na zamku i będę mógł zapłacić
    > kartą. Nie znaleźli. W 2021 roku. :)

    Eee, w citi nie ma assistance, jest tylko concierge. Cóż, jak kazałeś im świętego
    grala szukać... A sam takiego ślusarza z terminalem znalazłeś? ;>
    Ja póki co raz korzystałem z assistance, przyszli hydraulicy, poprawili baterię nad
    wanną i nawet nie wzięli za nowe uszczelki ;> - oraz dwa razy z lekarza.

    > A przejrzę sobie, aczkolwiek jak to wszystko jest "dookoła" ubezpieczeń,
    > czy priority passów, to jest to kompletnie nie mój target.

    Ubezpieczenia są nie tylko podróżne.

> [...]
    > Citibanku, jest o wiele bardziej awaryjna, bardziej upierdliwa jeśli
    > chodzi o transakcje internetowe, i nie nadaje się do doładowania np.

    No, wiadomo, ta bezawaryjność kart citka to taka właśnie "renoma".
    Mi w sumie nigdy się nie zdarzyło, by karta nie zadziałała, ale za granicą płaciłem
    słownie raz - 4,40 euro za bilety na dworcu w Chanii ;)
    A z ciekawostek raz żonie nie zadziałał chip w ikei i poszło z paska - to od czasów
    pierwszych kart z mBąka, jeszcze bez chipa, była pierwsza i ostatnie płatność z paska
    ;>
    Ale racja, wszystko można popsuć, czemu daje przykład citka i transakcji netowych
    oraz ich dennej apki.

    > No jedyna która by mnie kusiła to PKO VISA Infinite, bo metalowa, ale
    > znów - wszyscy się uparli, że jak jesteś eksklusiv to musisz podróżować.
    > A ja nie podróżuję. :)

    A tam, nawet niewidomy może podróżować, co prawda widoków podziwiać nie będzie, ale
    powietrze na Krecie ma inny zapach, zaś pomidory i arbuzy w Bułgarii też są warte
    wyjazdu.
    Skoro masz takie obroty KK mBąkową, to wychodzi, że i na zwolnienie z opłat za visa
    infinite byś wykręcił.
    Warto więc mieć dla samej przyjemności (visę infinite ma również getout, ale zabawa w
    KK z tym parabankiem to jest specyficzny sport, fajną mc world elite - metalową i
    wyciętą w kształt lwa - widziałem w gablotce - miał też śp. lion's) - a może się
    okazać, że skorzystasz.
    Z takim FastTrack nie musisz bać się lotniska, doprowadzą od drzwi taksówki na
    miejsce w samolocie i to w pół godzinki.

  • 17. Data: 2021-09-06 16:41:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-06, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    własne rachunki.
    > Ale czy lepszy w czymś niż brak tej opłaty za przelewy wewnętrzne?

    Jest kompletnie darmowy (oczywiscie do limitu, chyba 20 przelewów na
    miesiąc, ale mieszczę się w nim ze sporym zapasem). Nie płacę za konto
    i za przelewy, czy to wewnętrzne, czy zewnętrzne.

    A z warunków darmowości: mam wykonać 2k obrotu kartą (dowolną, czy to
    kredytową, czy debetową, prywatną czy firmową) i opłacić ZUS. Innych
    warunków niet. I to jest warunek za oba konta, firmowe i prywatne.

    A co do samego intensive, to kiedyś mieli fajny program doradztwa
    inwestycyjnego - w tym kierunku bardziej szukam. I taka platforma
    mInwestor jest b. fajna (ale mInwestor, nie eMakler), co też mnie
    trzyma przy mBanku.

    Do tego intensive daje Ci dostęp do mLinki w 20 sekund, a nie 20 minut,
    czy 2 godziny, jak mają standardowe konta. Znaczy że jak ja chcę
    zadzwonić i coś załatwić, to nie trwa to wieki z katarynką przy uchu. ;)
    Niby mała rzecz, ale cieszy.

    > Eee, w citi nie ma assistance, jest tylko concierge. Cóż, jak kazałeś im
    > świętego grala szukać... A sam takiego ślusarza z terminalem znalazłeś? ;>

    Po co bank mi daje usługę za którą nie mogę zapłacić jego kartą?
    Bezzęzu. Tak czy siak mogli chodziaż powiedzieć, że nie znaleźli i czy
    chcę takiego z gotówką, a nie olać totalnie. :)

    A program punktowy na www przestał działać (ten ichni, nie ten z
    priceless specials). Jak chcę wybrać sobie punkty i kupić voucher, to
    mnie wylogowuje.

    > Ja póki co raz korzystałem z assistance, przyszli hydraulicy, poprawili
    > baterię nad wanną i nawet nie wzięli za nowe uszczelki ;> - oraz dwa
    > razy z lekarza.

    Z lekarzy to akurat mam pakiet medicover + stomatologia, którego nie
    ruszę, bo ze względu na tą stomatologię (darmowe leczenie, plombowanie,
    czy kanałówka) i tak mi wychodzi bardzo korzystanie, a miesięczny koszt
    to jakieś 250 zł.

    > Ubezpieczenia są nie tylko podróżne.

    No wiem. Ale banki nie dają do kart niczego fajnego.

    Ubezpieczenia od sprzętu IT mam w leasingu i to dużo lepsze.

    Kiedyś zalałem komputer herbatą i naprawę pokryło ubezpieczenie, a to
    był topowy Macbook Pro, sama naprawa wyszła 8k. :) Porównując OWU,
    to samodzielnie takiego ubezpieczenia bez miliona haczyków nie miałbym
    szansy zgarnąć, a już tym bardziej w produktach typu karty.

    Dodatkową gwarancję mam np. na zen.com (płatność 0.99EUR/m-c za kartę,
    ale mają solidne cashbacki, więc się zwraca chociażby płacąc za pyszne.pl).
    A karta ma też parę innych, fajnych ficzerów i można ją doładować z
    kredytówki mBąka. ;)

    Na życie mam umowy negocjowalne, a nie takie koszykowe.
    Samochodu nie mam. :)

    To co jeszcze mam ubezpieczyć? :D

    [...]

    > A z ciekawostek raz żonie nie zadziałał chip w ikei i poszło z paska - to
    > od czasów pierwszych kart z mBąka, jeszcze bez chipa, była pierwsza
    > i ostatnie płatność z paska ;>

    Od momentu wprowadzenia Apple Pay (w mBanku jako jeden z pierwszych)
    płacę i wypłacam gotówkę tylko w ten sposób (zegarkiem lub telefonem).
    Gotówkę mam od wielkiego dzwona.

    Fizyczne plastiki leżą w szufladzie i mają bardziej rolę
    kolekcjonersko-zbieracką, jak znaczki pocztowe. Robię >100 transakcji
    miesięcznie i się nie zdarzyło mi jeszcze by się coś nie udało z
    przyczyn innych niż "terminal nie działa"

    > A tam, nawet niewidomy może podróżować, co prawda widoków podziwiać nie będzie,
    > ale powietrze na Krecie ma inny zapach, zaś pomidory i arbuzy w Bułgarii
    > też są warte wyjazdu.

    De gustibus. Mnie to nie kręci, ja jestem z gatunku nerdus totalus
    i ew. podróze jakie robię to są na linii Poznań <-> Warszawa w celach
    zazwyczaj towarzyskich. :)

> [...]
    > sport, fajną mc world elite - metalową i wyciętą w kształt lwa -
    > widziałem w gablotce - miał też śp. lion's) - a może się okazać,

    Chwilowo mam fazę na metalowe, więc w PL tylko PKO wchodzi w grę.
    Ale może się skuszę na N26, bo tam chyba tez jakiegoś metala mają.

    > Z takim FastTrack nie musisz bać się lotniska, doprowadzą
    > od drzwi taksówki na miejsce w samolocie i to w pół godzinki.

    Z białą laską na lotnisku Chopina też - nawet mi otworzyli przejście
    do bramek security tak, ze ominąłem wszystkic, i cały onboarding miałem
    w chyba 20 minut. A to były czasy covidowe (zeszłe lato) już i kolejka
    była spokojnie na 2-3h - tu akurat bardzo pozytywnie się zdziwiłem.

    Ale z drugiej strony mam zniżkę na pociągi na poziomie 51%/95%. Wprawdzie
    jedzie się te 3h, a nie 30 min, ale mi się nigdzie nie spieszy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2021-09-07 00:25:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 4 Sep 2021 02:56:13 -0700 (PDT), w
    <3336e9dd-ed44-4a0b-a4e5-89cddac9b646n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A najlepiej zrezygnować i iść gdzie indziej, bo można:
    > - citi - darmowa mc moto bp, ale dodatkowe płatne,
    > - milek - darmowe za 5 pyk/mc, dodatkowe też 5 pyk/mc.
    > - santander - darmowe za 10 pyk/mc (ale liczą się też tdansakcje kartami
    dodatkowymi), dodatkowe bezpłatne.

    A Getin?
    KK mam wiecznie darmową, transakcje walutowe po kursie Visy.

    Nie wiem czy jeszcze taką dają :)

  • 19. Data: 2021-09-07 13:53:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 września 2021 o 13:09:24 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    dodatkowymi), dodatkowe bezpłatne.
    > A Getin?
    > KK mam wiecznie darmową, transakcje walutowe po kursie Visy.
    >
    > Nie wiem czy jeszcze taką dają :)

    getout jest chyba wciąż, darmowość być może wciąż za 5 pyk/mc i visa po kursie visy
    (ale uwaga na MC, rżnie!) - ale, jak pisałem, KK w getoucie to specyficzny sport,
    czasem z rzędu ekstremalnych, więc parabanków na liście nie umieszczam.

    Z ciekawych kart jest też visa platinum we francuzie (bnp paribas), udało się zdobyć
    po dzikich bojach, póki co wciąż jest chyba promo z pierwszym rokiem za darmo oraz
    transakcjami zagranicznymi po kursie visy, plus ubezpieczenia, moneyback
    lojalnościowy 0,66% i niewielki jak na platynę wymóg bezpłatności 36k/rok - no ale to
    francuz.

    A najlepsze kursy na transakcje walutowe ma aion, bo nie płacisz nawet haraczu
    organizacji - co prawna jest to tylko debetówka, ale przy obecnym oprocentowaniu nie
    ma to znaczenia (no chyba że ktoś chce na kredyt kupować, co zawsze odradzam).

  • 20. Data: 2021-09-08 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > No dobra, ale w jakim sensie się stacza?

    Od wygody obsługi po opłaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,