  • 1. Data: 2021-09-04 09:59:07
    Temat: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W mBanku zniknie warunek 240 transakcji rocznie.

    https://www.mbank.pl/pdf/ind/karty/oplaty/mastercard
    -standard.pdf

    Od 1 marca 2022 r. jedynym warunkiem zwolnienia z opłaty rocznej za
    karty kredytowe będzie wykonanie transakcji o określonej wartości. To
    oznacza, że bank nie będzie uwzględniał już ilości wykonanych transakcji

    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredyt
    owe/kk-z-prezentem/

    Opłata nie będzie pobrana jeżeli roczna wartość transakcji
    bezgotówkowych (włączając przelewy ze wszystkich kart wydanych do
    rachunku danej karty kredytowej) za ostatnie 12 miesięcy wyniesie

    Opłata za przelew z rachunku kart w ramach płatności z wykorzystaniem
    usługi mTransfer = 0,00 zł

    Opłata za przelew z rachunku karty kredytowej = 7%, min. 6 zł

    Jeśli użytkownik wykonuje KK transakcji miesięcznie ok. 500-600 zł bo po
    prostu więcej nie ma potrzeby lub możliwości, to jest szansa jakoś
    uniknąć opłaty ?

  • 2. Data: 2021-09-04 11:56:13
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 4 września 2021 o 09:59:10 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):

    > Jeśli użytkownik wykonuje KK transakcji miesięcznie ok. 500-600 zł bo po
    > prostu więcej nie ma potrzeby lub możliwości, to jest szansa jakoś
    > uniknąć opłaty ?

    Zacznę od tego, że dla mBąkowych kart z kredytem oprocentowanym wg stopy lombardowej
    w ogóle nie będzie możliwości uniknięcia opłaty rocznej - a do tego opłaty będą dużo
    wyższe niż dla kart z % wg stopy referencyjnej + marża!

    A co do pozostania z ukochaną, choć nędzną KK mBąka, to można skorzystać z pomocy
    "przyjaciół" - ostatnio pojawił się nowy, czyli aion bank - można iść nakupić ubrań i
    potem je zwrócić - oczywiście zwrot na debetówkę i trzeba znaleźć taki sklep, w
    którym pozwalają na zwroty na inną kartę niż się płaciło, kiedyś była też castorama
    ;>
    Bo nawet mastercard me będzie wymagać 10k rocznie.
    A najlepiej zrezygnować i iść gdzie indziej, bo można:
    - citi - darmowa mc moto bp, ale dodatkowe płatne,
    - milek - darmowe za 5 pyk/mc, dodatkowe też 5 pyk/mc.
    - santander - darmowe za 10 pyk/mc (ale liczą się też tdansakcje kartami
    dodatkowymi), dodatkowe bezpłatne.
    Aha, i zwykle każdy bank pozwala - choć jednak za "drobną opłatą" - na spłatę starej
    KK w inym banku z limitu nowej.

  • 3. Data: 2021-09-04 19:36:31
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    opłaty będą dużo wyższe niż dla kart z % wg stopy referencyjnej + marża!

    No jak ? jeśli zrobi się 12000 zł rocznie obrotu nie będzie opłaty
    rocznej, ale to zależy kto ile czego ma i ile osób do wyżywienia tą
    jedną kartą. Bo w zasadzie jeśli rodzina 2+2, to małżonek za nic nie
    może płacić, wszystko musi iśc na tę karte, wtedy 1000 zł miesięcznie
    licząc zakupy w supersklepie, paliwo, ubrania.

  • 4. Data: 2021-09-04 21:00:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 4 września 2021 o 19:36:35 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> [...]
    > może płacić, wszystko musi iśc na tę karte, wtedy 1000 zł miesięcznie
    > licząc zakupy w supersklepie, paliwo, ubrania.

    mBąk daje dodatkowe za darmo, ale nie wiem, czy liczą obroty na rachunku, czy też
    jednak muszą być głównym plastikiem.
    Może jednak na rachunku, bo OIDP - ale nie biorę odpowiedzialności - mTransfer z KK
    też się liczy.

    Ale przecież wyraźnie napisałem - ew. zwolnienia z opłat rocznych dzięki obrotowi
    tylko dla kart z % liczonym n*stopa referencyjna+marża - obecnie n=2 a max. marża to
    7%, wiec w sumie 7,2%.
    Dla kart z % liczonym jako m*stopa lombardowa (teraz m=4, więc 2%) opłata roczna
    bezwarunkowa!

  • 5. Data: 2021-09-05 06:42:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 11:56:14 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    którym pozwalają na zwroty na inną kartę niż się płaciło, kiedyś była też castorama

    Ty tak poważnie?

  • 6. Data: 2021-09-05 10:33:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 06:42:25 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    którym pozwalają na zwroty na inną kartę niż się płaciło, kiedyś była też castorama

    Ale o co pytasz?
    O ukochanie kart mBąka? Klienci kochają ten bank miłością BDSM ;>
    O nędzę? Mimo miłości nie chcą zapłacić stówki rocznie.
    O aion? To jest dobra metoda, rewolwer też ujdzie, ale ten ma chyba jakieś
    ograniczenia "zasilania kartą", zaś aion tylko nieoficjalne 20k/mc.
    Oczywiście jest to za darmo, płaci aion.
    Ubrania - to dla bankowo-opornych (więc wielbiciele wierni mBąka podpadają) - nawet
    nie trzeba specjalnie, tylko przy okazji - np. zamawiasz przez net, to nie jeden
    rozmiar, a trzy, i dwa potem zwracasz - oczywiście zwrot musi być za darmo i na inną
    kartę - a tymczasowy 3-krotny wydatek pokryje bank, bo to w końcu KK.

    A dla normalnych (czyli dopełnienia do przestrzeni zbioru groupies mBąkowych) na
    końcu masz wypisane banki z sensowną ofertą KK.
    Ale tego kochający mBąk nie zauważą - więc zgodnie z miłosierną zasadą "pełnosprawni
    w pracy", daję im takie rady, jakie ew. zrealizują.

    Ja bym tak nie robił - chyba że aion, tak się zastanawiam, czy warto się bawić w celu
    utrzymania platyny z bnp.
    Tzn. metodę z ubraniami stosuję (ale tylko przy okazji, np. jak małżonka przywozi 10
    par spodni, z których czasem coś wybiorę ;) w celu wyłudzania zwrotów z KK 1-2-3
    santandera ;> (a, i hint, w C&A to nie działa, nie mają MCC "ubrania/buty" tylko
    jakieś "akcesoria"). Nie jest tego dużo - akurat tyle, że gdybym pił, to bym mógł za
    zdrowie banku wypić ;P

  • 7. Data: 2021-09-05 11:19:27
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    którym pozwalają na zwroty na inną kartę niż się płaciło, kiedyś była też castorama

    Chyba najbardziej o "gimnastykę" w celu utrzymania karty bez opłaty.
    Jest jakaś graniczna opłata, którą mógłbym zaakceptować,
    ale specjalne zakupy ze zwrotem?

  • 8. Data: 2021-09-05 11:38:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 11:19:29 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > Chyba najbardziej o "gimnastykę" w celu utrzymania karty bez opłaty.
    > Jest jakaś graniczna opłata, którą mógłbym zaakceptować,

    Ja też bym tak nie robił - ale technicznie jest to możliwe.
    Jak komuś zależy tak bardzo na KK mBąka - a właściwie raczej jak nie ma wyjścia, bo
    nie ma z czego spłacić długu - to już musi sobie skalkulować, czy poswięcony czas
    jest wart 100zł.
    Biednemu (niekoniecznie utracjuszowi) zawsze wiatr w oczy.
    I zapewne dokładnie tak samo myśli bank, zmieniając w ten sposób warunki. Choć trzeba
    im przyznać, że ostrzegli chyba rok wcześniej - a przez rok każdy, kto nie jest na
    bezrobociu, czy samotną matką, kartę da radę spłacić - ale to pewnie tylko dlatego,
    że była gigantyczna awantura jak zmienili z dnia na dzień ze 120 na 240 pyk/rok.

    Jest jeszcze opcja zmiany banku z KK i spłata starej karty z nowej - ale to nie jest
    darmowe (a żadna tego typu promo dawno nie wpadła mi w oko, choć może się nie
    przygladałem i warto popytać, bo kiedyś takie przelewy bywały bez prowizji - i z
    racji mBąkowej akcji mogą wrócić) i może kosztować więcej niż 100zł - no i jeszcze
    trzeba mieć zdolność na nową kartę.

  • 9. Data: 2021-09-05 15:22:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ale o co pytasz?
    > O ukochanie kart mBąka? Klienci kochają ten bank miłością BDSM ;>

    A co Ty masz do tego mBanku w sumie?

    Konta Intensive, czy pakiet "Ja Profesjonalista" są od lat niezmiennie
    dobre, nie ma w tych pakietach opłat, czy podwyżek opłat. Awarie też
    zdarzają się rzadko, a np. Apple Pay mieli jako jedni z pierwszych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2021-09-05 17:32:58
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 05.09.2021 o 15:22, Wojciech Bancer pisze:

    > Konta Intensive, czy pakiet "Ja Profesjonalista" są od lat niezmiennie
    > dobre, nie ma w tych pakietach opłat, czy podwyżek opłat. Awarie też
    > zdarzają się rzadko, a np. Apple Pay mieli jako jedni z pierwszych.

    tak jak piszesz, mam od lat, korzystam i jestem zadowolony

    ale KK i hipotekę to już sobie w innych bankach robiłem

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje