  • 71. Data: 2021-09-13 15:00:00
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Jesteś pewny? Ale absolutnie pewny?

    Składke jako własciciela firmy? Tak.
    Do tego oczywiście normalne składki z uop. Ale z dg tylko zdrowotna.
    A co? Myle sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 72. Data: 2021-09-13 16:15:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-13, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Składke jako własciciela firmy? Tak.
    > Do tego oczywiście normalne składki z uop. Ale z dg tylko zdrowotna.
    > A co? Myle sie?

    Jesteś nieprecyzyjny.

    Precyzyjnie mówiąc: osiągając z UoP dochód co najmniej w wysokości
    pensji minimalnej. Można mieć etat i jednocześnie musieć
    płacić składki społeczne z tyt. DG.

    No i co Nowy Ład zmienia? Nic.

    Składkę zdrowotną się płaci osobno od każdego źródła dochodu
    podlegającego pod owe oskładkowanie.

    Jak miałeś etat, to nadal płaciłeś zdrowotną z DG.
    Jak masz 2x działalność (np. spółkę cywilną i 1-os DG)
    to z każdego tytułu osobno płacić będziesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 73. Data: 2021-09-13 19:18:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Składke jako własciciela firmy? Tak.
    > Do tego oczywiście normalne składki z uop. Ale z dg tylko zdrowotna.
    > A co? Myle sie?

    Wszystko się zgadza, tyle że znaczną część składki "zdrowotnej" można
    było odliczyć od podatku. W sytuacji braku możliwości odliczenia to
    nieco inaczej wygląda, zwłaszcza gdy DG jest tylko dodatkiem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 74. Data: 2021-09-13 20:14:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 Sep 2021 05:15:02 -0700 (PDT), w
    <8ce108dc-b021-4a00-939c-654d8049e8fbn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A, no tak, to ten magiczny rachunek KK, podobno jeden - a można mieć do niego
    podobno i visę i mc.
    > Ale chyba się wyjaśniło - MC jednal nieaktywny.
    > Lepiej więc tego mc nie aktywuj, bo obstawiam, że visa wtedy przestanie działać.

    Już miałem aktywnego MC w postaci naklejki. Działały obie :)

    > Hmm, a jak jeszcze miałeś naklejkę to była visy czy mc? I czy wtedy też miałeś dwa
    plastiki różnych organizacji - i aktywny plastik visy?

    Aktywny plastik Visy i aktywna naklejka MC.

  • 75. Data: 2021-09-14 10:56:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Jeszcze niedawno miało byc 1/3 ryczałtu.

    To było w poprzednim projekcie, organizacje przedsiębiorców
    wynegocjowały lepsze warunki.

    > Widze ze pierwsze x to 60 tysiecy.
    > Jak to bedzie działac? Dopoki nie przekrocze 60 tysiecy to płace 300 a
    > jak przekrocze to 500?

    "Wieść gminna" niesie, że progi będą ustalane na podstawie przychodów za
    rok poprzedni.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 76. Data: 2021-09-14 12:37:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 13 września 2021 o 20:15:12 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 11 Sep 2021 05:15:02 -0700 (PDT), w
    > <8...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Już miałem aktywnego MC w postaci naklejki. Działały obie :)

    O, to jak ufasz getoutowi i się nie boisz, to aktywuj plastik MC - zobaczymy, czy
    visa przetrwa ten eksperyment ;>

    dwa plastiki różnych organizacji - i aktywny plastik visy?
    > Aktywny plastik Visy i aktywna naklejka MC.

    A plastik MC od kiedy masz?
    Hmmm, z KK to takie numery chyba tylko w getoucie.
    A jak to wyglądało na wyciągu? Na jednym wyciągu transakcje od visy i od MC?

    Bo ogólnie technicznie to żaden problem, żeby do rachunku były zarówno karty visa jak
    i MC - mam tak np. w mBąku, choć są to oczywiście debetówki (1 visa i 2 MC).
    W santanderze jest wybór debetówek visa i MC - ale nie wiem, czy można mieć obie na
    raz do jednego rachunku.
    Tak samo w inteligo (hmm, a jak jest w "dużej" skarbonce", wciąż tylko visa?).

  • 77. Data: 2021-09-14 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > To było w poprzednim projekcie, organizacje przedsiębiorców
    > wynegocjowały lepsze warunki.

    A to zalezy dla kogo...
    Dla wielu to beda przeciez gorsze warunki...

    > "Wieść gminna" niesie, że progi będą ustalane na podstawie
    > przychodów za rok poprzedni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 78. Data: 2021-09-14 23:14:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Sep 2021 03:37:04 -0700 (PDT), w
    <613cebde-0054-4f15-b143-87a80866171en@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > O, to jak ufasz getoutowi i się nie boisz, to aktywuj plastik MC - zobaczymy, czy
    visa przetrwa ten eksperyment ;>

    Ale nie potrzebuję :)

    dwa plastiki różnych organizacji - i aktywny plastik visy?

    > A plastik MC od kiedy masz?

    Leży już z rok albo i dłużej.

    > Hmmm, z KK to takie numery chyba tylko w getoucie.
    > A jak to wyglądało na wyciągu? Na jednym wyciągu transakcje od visy i od MC?

    Tak, ale podzielone na obie karty, a całość dodatkowo zsumowana i jednym
    przelewem się spłacało na ten sam nr konta.
    Coś to chyba działało jak karta główna i karta dodatkowa.