  • 1. Data: 2021-09-03 19:54:27
    Temat: Kto ma szansę na własny kont?...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    [niby wiadomo -- konta bez wisienek i bez orzeszków nie są dedykowane nam...]

    Kupisz Porsche wybaczą Ci. Nawet torebka w cenie samochodu ujdzie.
    Kupisz mieszkanie na wynajem już po Tobie. Jesteś spekulant. Winny
    galopujących cen i pozbawiający młodych szans na własny kont.
    Wprowadzić kataster - żądają tropiciele tych szkodników.

    https://bezprawnik.pl/wprowadzic-kataster/?full=1

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2021-09-13 15:41:26
    Temat: Re: Kto ma szansę na własny kont?...
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    >    galopujących cen i pozbawiający młodych szans na własny kont.
    >    Wprowadzić kataster - żądają tropiciele tych szkodników.

    Kastraster powinien być od wielu lat w naszej pięknej Ojczyźnie i była o
    tym mowa odkąd pamiętam - a na pewno od końca lat 90-tych, a już na
    początku dwutysięcznych to miał być już za chwileczkę, już za momencik
    (rząd Leszka Millera?). I ten pasztet, który jest teraz, to jest właśnie
    efekt niemania kastratu od dwóch dekad wstecz. Oczywiście, że
    najbardziej zainteresowani niebyciem kastratstru są to jednocześnie
    najbardziej wpływowi, potrafiący zarówno zlobbować najbardziej lewicowe
    rządy, żeby krezusom od ust koniaku nie odejmowały, jak też tzw. PR,
    który skutecznie przekonuje tych, w których najlepszym interesie jest,
    żeby był kataster, że przeciwko niemu trzeba koniecznie protestować.

  • 3. Data: 2021-09-13 15:51:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 15:41:26 +0200, Poldek wrote:

> [...]
    > tym mowa odkąd pamiętam - a na pewno od końca lat 90-tych, a już na
    > początku dwutysięcznych to miał być już za chwileczkę, już za momencik

    Mowa byla, ale czy powinien byc ... z faktu, ze go nie ma, czyz nie
    nalezy wyciagnac wniosku, ze obywatele go nie chca?

> [...]
    > który skutecznie przekonuje tych, w których najlepszym interesie jest,
    > żeby był kataster, że przeciwko niemu trzeba koniecznie protestować.

    A o wadach katastru nie pomyslales?
    -jak wycenic nieruchomosc? znow bedzie bitwa na noze urzednika z
    petentem?

    -jakim prawem jakis kataster? Kupiles kawalek ugoru, zmieniles w
    piekna posiadlosc, zaplaciles podatek dochodowy i VAT, a teraz panstwo
    mowi jeszcze "malo nam, daj, daj, daj ..."

    -ciezko pracowales, zrobiles te posiadlosc, dzieci odziedzily ... ale
    one nie takie zdolne, i sie musza wyprowadzic, bo ich nie stac na
    podatek od posiadania milionow.

    J.

  • 4. Data: 2021-09-13 16:01:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > A o wadach katastru nie pomyslales?
    > -jak wycenic nieruchomosc? znow bedzie bitwa na noze urzednika z
    > petentem?
    Nie wiem czy to nie urban legend, ale gdzieś czytałem, że (gdzieś w
    stanach?) właściciel sam
    wyceniał.
    A "gmina" miała prawo odkupić po cenie z deklaracji +10%.
    Wiadomo było że wszystkie wyceny były nieco zaniżone, ale właśnie
    "nieco"

    > -jakim prawem jakis kataster? Kupiles kawalek ugoru, zmieniles w
    > piekna posiadlosc, zaplaciles podatek dochodowy i VAT, a teraz panstwo
    > mowi jeszcze "malo nam, daj, daj, daj ..."
    Zawsze możesz sprzedać.

    > -ciezko pracowales, zrobiles te posiadlosc, dzieci odziedzily ... ale
    > one nie takie zdolne, i sie musza wyprowadzic, bo ich nie stac na
    > podatek od posiadania milionow.

    No to sprzedadzą.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2021-09-13 18:17:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 16:01:27 +0200, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > A "gmina" miała prawo odkupić po cenie z deklaracji +10%.
    > Wiadomo było że wszystkie wyceny były nieco zaniżone, ale właśnie

    Krazyly takie pomysly, ale czy gdzies tak jest w praktyce, czy to
    tylko polskie amatorskie pomysly ...

    No i jeszcze mamy taki przypadek - ma ktos 70lat, dzialke, a niej
    rudere. Rudera malo warta, ale on ma gdzie spokojnie mieszkac.
    Przychodzi gmina, daje mu 110 tys i kopa w d*?

    > Zawsze możesz sprzedać.

    I kupic w mniej pazernym kraju?

    Ale pytanie bylo jakim prawem.

    > No to sprzedadzą.

    A nie moga sobie spokojnie mieszkac na "ojcowiznie" ?

    Podobnie podatek spadkowy - fajna rzecz, szczegolnie jak stawki takie
    jak dochodowe. nagle "zarobiles" miliony, wpadasz w czwarta grupe,
    i panstwo zabiera ile tam lubi 40%, 50, 90 ... socjalizm,
    kto nie pracuje, ten nie je :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-09-13 18:52:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
    [...]
> [...]
    > jak dochodowe. nagle "zarobiles" miliony, wpadasz w czwarta grupe,
    > i panstwo zabiera ile tam lubi 40%, 50, 90 ... socjalizm,

    Hm. A jak właściwie spadkobierca zapracowal na spadek?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2021-09-13 19:24:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Hm. A jak właściwie spadkobierca zapracowal na spadek?

    O, tu są możliwości. Np. mógł zap* w tym gospodarstwie przez ostatnie
    40 lat razem z rodzicami a następnie także np. z żoną oraz swoimi
    dziećmi.
    I kto miałby to oceniać?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2021-09-13 19:35:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > O, tu są możliwości. Np. mógł zap* w tym gospodarstwie przez ostatnie
    > 40 lat razem z rodzicami a następnie także np. z żoną oraz swoimi
    > dziećmi.
    > I kto miałby to oceniać?

    I wcześniej nie upomniał sie o swoje?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2021-09-13 20:00:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > I wcześniej nie upomniał sie o swoje?

    Tzn. co miałby zrobić?
    Nie piszę, że zawsze tak jest - ale może być w wielu przypadkach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2021-09-13 21:10:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 18:52:31 +0200, Kamil Jońca wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
    > [...]
    >
    > Hm. A jak właściwie spadkobierca zapracowal na spadek?

    No ale co - nie zapracowal, to mu sie nie nalezy?

    J.