  • Data: 2020-08-28 19:26:34
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hello, Robert Tomasik.
    On 28.08.2020 16:11 you wrote:

    > Dość absurdalna sytuacja z punktu widzenia prawa. Normalnie pasażer
    > okazuje bilet. Jak go nie okaże, to jest dowód, że go nie ma. W
    > takiej sytuacji to na MPK ciąży udowodnienie, że pasażer nie wykupił
    > biletu - to nie to samo, co obciążenie rachunku, bo do jego
    > nieobciążenia może dojść w wyniku szeregu różnych od pasażera
    > niezależnych przyczyn. Gdyby jeszcze urządzenie informowało o tym,
    > że nie może tego rozliczyć - no to pasażer mógłby coś tam
    > przedsięwziąć, choć jeśli nie da się inaczej kupić biletu, a już
    > jest w pojeździe, no to w ogóle nie wiem, co mógłby zrobić.

    Nie musi nastąpić fizyczna zapłata, żeby przejazd był opłacony. Jeśli
    MPK nie odrzuca zapłaty taką karta, to oznacza że przejazd został
    "opłacony". Zresztą w wielu przypadkach zapłata za płatność kartą jest
    wiele dni po użyciu.

    Inna sytuacja jest wtedy gdy od razu karta jest odrzucana. Wtedy
    przejazd nie jest opłacony.

    --
    Pete