    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Thu, 05 Feb 2004 13:25:49 +0100

    On Thu, 5 Feb 2004 09:09:42 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Mozesz mi napisac ktore. Chetnie posprawdzam jaka zajmuja pozycje na rynku i
    >jakie oferuja warunki i jakie maja wyniki finansowe.

    www.co-operativebank.co.uk, www.cahoot.com, Halifax, LLoyds, HSBC, Barclays,
    Nat. Westminster, Royal Bank of Scotland i wlasciwie wszystkie brytyjskie.
    Z hiszpanskich www.patagon.es, a o Niemiecki musisz BaLaba zapytac, bo to on
    podawal, ze ma w takim konto, z jakimis tam ograniczeniami, ale jednak
    podstawowe uslugi darmowe.

    Cytat:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=114
    751&t=114751&v=f

    "W Londynie dowiadywałem się o warunki założenia konta w Barclays, Lloyd"s,
    Halifax i jakimś jeszcze, wszędzie prowadzenie konta za darmo, wydanie karty
    płaskiej za darmo, książeczka czekowa za darmo, wypłaty z bankomatów należących
    do DOWOLNEGO banku za darmo (kwota nie ma znaczenia, może być nawet tylko 5
    funtów). W końcu założyłem w Lloyds i Halifax, używam głównie tego drugiego,
    wszystko jest perfect, dostęp przez internet za darmo, karta wypukła (w
    systemie Solo, to taki ich angielski wynalazek) też za darmo, więc można
    kupować wysyłkowo/przez internet etc. "

    >Ja pisze o innej sile nabywczej - ty zbywasz to - mowisz o kosztach pracy...

    Nie zbywam, tylko podaje kontrargument.

    >Nie napisales zadnego merytorycznego argumentu poza biciem piany!

    Doprawdy? W takim razie brak Ci spojrzenia obiektywnego.

    >Jestes pewien? Skad? Ja patrze na przycjhody na jednego pracownika i koszty
    >dzialalnosci - i jakos takiej zaleznosci nie widze.
    >Ja parze np. na rezerwy obowiazkowe w UE i w Polsce, albo na klasyfikacje
    >kredytow i tez tej zaleznosci nie widze. Ty pomijasz to jako rzecz
    >nieistotna. Powiedz - jak mozna z Toba dyskutowac? Albo spoecjalnie tego nie
    >chcesz zauwazyc, albo sie nie znasz i piszesz dyrdymaly.

    Ja tych danych nie widze. Przedstaw je. Przedstaw tez ile banki zarabiaja na
    finansowaniu przedsiewziec instytucjonalnych, a ile na klientach detalicznych w
    Polsce i zagranica. Na jak dlugo planowane sa inwestycje przez banki
    zagraniczne i polskie.

    >Ale mamy przerost zatrudnienia i ci pracownicy sa malo wydajni. Jesli juz

    Na razie to w VWBd bedzie chyba niedobor. ;)

    >operujesz tym argumentrem - znaczy sie wiesz. Jaki jest procentowy udzial w
    >kosztach banku w Polsce i na zachodzie wydatkow zwiaznych z zatrudnieniem?

    No jaki? Ja nie gromadze takich danych, bo nie pisze artykulow tak jak Ty, w
    ktorych nota bene wyciagasz nieraz bledne wnioski, jak widac na przykladzie
    mbanku.

    >tyle, ze nalezy mu sie darmowa obsluga. Banki zarabiaja na niektorych
    >klientach i ich obowiazkiem jest maksymalizacja zysku (ktora w dlugim

    Tak jest banki zarabiaja tylko na niektorych klientach, a dokladniej na jednym
    panstwie polskim.

    >Co sie zreszta martwisz - przeciez jesli jest tak jak mowisz - to po wjesciu
    >do UE czeka nas swietlana przyszlosc! Banki rzuca sie, zeby oferowac ci
    >dartmowe konto! (jeszcze doplaca gdybys mial za maly depozyt ;)

    Zebys wiedzial, ze w UK akcje promocyjne organizowane dla studentow polegaly na
    tym, ze banki oferowaly w zaleznosci od banku od 20 do 50 funtow za zalozenie
    konta i jeszcze drugie tyle jesli student by sie zdecydowal na karte kredytowa
    (oczywiscie jej prowadzenie i wydanie dla studenta bezplatne). Polacy to by
    pewnie w takiej sytuacji pozakladali konta w kazdym z tych bankow. ;)

    >No nie wiem. Po wprowadzeniu oplat w VW Banku direct przewiduje fale
    >samobojstw, okaleczen, czy chorob psychicznych.... Ja raczej sie nie bede do
    >nich zaliczal.

    Nie wprowadza zadnych oplat.

    dn