    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Uchwala SN z 28 kwietnia 2022 III CZP 40/22
    Date: Fri, 13 May 2022 17:13:15 +0200

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    >> https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/zawie
    szenie-splaty-kredytu-w-chf-to-mozliwe/mgzslwt

    > A ktos tą uchwale czytal?

    W sensie "czy klienci tej kancelarii ją czytali"? :-)

    > Bo tak opierajac sie tylko na powyzszym:
    > -od ponad 10 lat mozna splacac w walucie, jak sie komus kurs nie
    > podoba, sady powinny to brac pod uwage, czy nie?

    Ale po co sądy, jeśli po prostu można spłacać w walucie?

    > -niektorym chyba banki na powyzsze zaproponowaly aneks do umowy,
    > ktory obie strony dobrowolnie podpisaly. I co wtedy?

    Ale jaki aneks? Że mogą spłacać w CHF? Czy że nie mogą? Tego ostatniego
    to chyba banki nawet nie mogą proponować?

    Masz na myśli kredyty indeksowane kursem CHF?
    No bo...

    > -co z kredytami denominowanymi? Byly splacane w zl, po kursie banku,
    > wiec ta sama sytuacja, ... ale jak sie uniewazni, to zostanie kwota
    > CHF do splaty?

    No ale od dawna można tak spłacać.

    > -niektore banki ponoc dopuszczaly od początku spłacanie w walucie
    > ... i co wtedy?

    Teraz "dopuszczają", jak rozumiem, wszystkie.

    > -co z ewentualnym odszkodowaniem za korzystanie z kapitalu?
    > zeby sie nie okazalo, ze zamienil stryjek ...
    > "Bez wątpienia bankowi przysługuje roszczenie o zwrot wypłaconego
    > kapitału."

    Ale to są dwie zupełnie różne sprawy.

    > To zdanie redakcji czy z uchwały? Chyba redakcji, bo jest ciag dalszy
    > wyjasnien.

    Tak wygląda.

    > Ale
    > " Dane za pierwszy kwartał wyglądają następująco: 1499 spraw wygranych
    > w I instancji (98,48%) oraz 455 korzystnych wyroków prawomocnych
    > (96,60%)."
    > Procentowo jest rzeź :-)

    Tego nie wiem, ale weź pod uwagę, że "artykuł płatny".
    --
    Krzysztof Hałasa