  • Data: 2022-05-19 15:28:32
    Temat: Re: Uchwala SN z 28 kwietnia 2022 III CZP 40/22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No, SN zaraz opublikuje, wiec czemu kancelaria mialaby pierwsza
    > publikowac.

    Pierwsza to tam nie wiem. Może inaczej: może kancelarii zależy na tym,
    by klienci dowiedzieli się o uchwale, ale również na tym, by jej nie
    przeczytali?

    BTW URLowany tekst mówi o jakimś przełomie dla przedsiębiorców (nie
    konsumentów), a przecież główny wniosek uchwały - nie bycie związanym
    przez postanowienie umowy - dotyczy właśnie konsumentów.

    > Mnie tez, ale moze wlasnie o to chodzi - pazernosc sie zemsci, i
    > bardzo dobrze...

    Mi się wydaje, że zemsta jest zła. Dobra jest sprawiedliwość, nie
    zemsta.

    > No ale wszystko sugeruje, ze banki jakies wyzsze cuda ze swapami
    > walutowymi odstawily.

    To nie są żadne wyższe cuda, tylko unikanie ryzyka walutowego - wiadomo,
    że banki nie lubią ryzyka, i w sumie to chyba dobrze?

    > IMO - to raczej beda zmierzali, ze skoro wyplata w zlotowkach, i rata
    > w zlotowkach, to byl zwykly kredyt złotówkowy.
    > Z oprocentowaniem jak dla CHF :-)

    Ale ja nie miałem na myśli tego, do czego "zmierzaliby" klienci, tylko
    to, jak powinien spojrzeć na to sprawiedliwy sąd :-)

    > Wydaje mi sie, ze wiekszosc.

    Pamiętam, że mBank był tu opisywany jako ten "zły". Z tym, że nie
    pamiętam, czy ich kredyty były "indeksowane", czy "zwykłe".
    Jakiś inny bank z "oprocentowaniem prezesa"?
    Bo generalnie to był WIBOR, albo inny LIBOR, plus marża.

    > Czytales juz te uchwałę?

    Jasne, co można byłoby o niej powiedzieć bez jej przeczytania.

    > W przypadku kredytu denominowanego IMHO dosc istotna.

    Jeśli można przynieść gotówkę (można?) albo przynajmniej przelać
    z innego banku, to mało istotna.
    Oczywiście wygodniej byłoby, gdyby bank stosował sensowne kursy.
    Tak samo przy np. kartach itd. Ale szybko to się tego nie spodziewam.

    > No ale te "zwykłe odsetki" to w/g wibor by nalezalo liczyc, skoro
    > kwota kredytu w PLN i indeksowana, i banki na tym tak zle nie wyjdą, a
    > moze nawet zarobią :-(

    Owszem, ale nie wiadomo czy "zwykłe odsetki" się należą. Może tylko
    klient ma zrekompensować utratę wartości kapitału.
    Z drugiej strony, od pewnego czasu to drugie może być (ostatnio nawet
    znacznie) wyższym wskaźnikiem. No nie wiem.

    > Roznie to mozna rozumiec ... chocby tak, ze kancelaria wspolpracuje z
    > dziennikarzem i informuje go o przebiegu sprawy.
    > Bez zadnych przeplywow pienieznych.

    Ale tak realistycznie biorąc... to pewnie kancelaria po prostu
    przygotowała artykuł. Treść też na to wskazuje.
    --
    Krzysztof Hałasa