  • Data: 2022-01-04 17:59:29
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" 6...@4...net

    >> Spekulacja dotyczyła kwoty KAPITAŁU.
    >> Zrozumiesz to w końcu?

    > A jakie to ma znaczenie?

    > Dzis znow RPP podniesie stopy,

    Już podniosła...
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/stopy
    -procentowe-najwyzsze-od-siedmiu-lat-rpp-podjela-dec
    yzje/4rvk33r

    [nie znają się na niczym -- ręce trzeba podnosić, nie stopy!
    jak Erdogan czyni w Turcji!!! podnoszenie stóp może zachwiać
    gospodarką -- jeszcze gdyby tak tylko jedną stopę naraz, nie
    dwie... gdyby tak podtrzymać się czegoś... [choćby złudzeń?]
    lecz bez trzymanki? ot tak, podnieść stopy? -- upadek pewny]

    > nie bedzie cie stac na odsetki, to kapital zacznie rosnac :-)

    Komuniści rozwiązywali problemy przez nich stwarzane. ;)
    (tedy -- rozwiązaniem problemu jest niezawiązywanie tegoż)
    Podobnie tutaj -- problem wysokich stóp czy złego kursowania
    itd. można rozwiązać inaczej -- nieprzeszkadzaniem zarabiania...

    [pisać im czy nie?... jeśli zastosują -- rozwiną się, wzbogaca się...
    mnie nie podziękują, mnie nie zapłacą... marny mój los... zobaczę, co
    Cenzor uczyni -- masę gotowych postów wstrzymał... ponoć dlatego, aby
    mnie uchronić przed linczem...]

    Trzeba obniżyć koszty produkcji... Taka obniżka może dać w efekcie
    wyższe zarobki, przy których wysokie koszty kredytowania nie będą
    straszne...

    [tymczasem Prawo i Sprawiedliwość dziejowa: dodaje Towariszczy
    Robotnych; dzieli paliwowy włos na więcej niż czworo; komplikuje
    podatkowe prawo; wprowadza najróżniejsze pułapki... dla mnie niby
    dobrze? -- bo mam robotę?... ale raz za razem obrywam rykoszetem...
    popełniłem błąd -- augustowskie łabędzie z moich marzeń spoglądają
    na mnie z pogardą, szepcząc pomiędzy sobą -- pobłądził... mam dowód
    na to, że błąd ów jest efektem niekoniecznie to tylko mojej winy,
    ale i co z tego?... kto mi uwierzy, że księgujący program wprowadził
    korygowaną fakturę w stan superpozycji?... faktura była i tej faktury
    nie było zarazem w tym samym czasie i w tym samym miejscu... mogłem
    ów błąd wykryć na czas, ale nie wykryłem, bo nie sprawdziłem, gdyż
    zaufałem programowi... piękne marzenia: woda, łabędzie, pływająca
    Bestia... nagle cały ten świat runął -- sędziowie orzekli: Eneuelu,
    wyjmij piłkę z bramki, z twojej bramki... i uaktualnili wynik,
    zmniejszając moją przewagę uzyskaną na samym początku...]

    To nie banki są złe -- to zarobki są niskie.
    Przyrost PKB nie jest inflacją!
    Trzeba produkować więcej tym samym kosztem
    łącznym -- czyli trzeba produkować taniej...

    -=-

    Dziś przykładowo komputery są maluteńkie i mają ogromne możliwości...
    Wszystko dookoła jest coraz tańsze w zestawieniu z oferowanymi
    możliwościami. Trzeba te możliwości wykorzystać...

    --