    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    <5d4801c3$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qi91at$rcb$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <s...@p...org>
    <1mvvw3w1kuzav.1dsiax92tm9je$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1gkf4g2ois52f$.nsh497f2760r$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <s...@p...org> <8...@a...kjonca>
    Date: Wed, 7 Aug 2019 13:02:22 +0200

    On 2019-08-06, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > TERAZ, to chyba producenci już nie próbują walczyć z wiatrakami i
    > pozwalają "legalnie" dostać roota, lub uwolnić bootloader, ale jeszcze
    > +- 4 lata temu robiło się to właśnie przez błedy.
    > Przychodzi mi do głowy tylko towel root czy kingroot, ale pewnie było
    > tego więcej.

    Ja się w Androida bawiłem gdzieś 2013-2015 roku i wtedy się rootowało
    za pomocą kabelka, trybu serwisowego i podmiany flasha (sam tak robiłem
    z HTC). I tak, traciło się gwarancje. Ale faktycznie sprawdziłem był
    krótki okres, kiedy pojawił się bug, który to umożliwiał łatwego roota
    na Androidzie (z racji błędu w kernelu linuksa). A zapewne część systemów
    pozostała niezałatana, bo producenci mieli to gdzieś.

    No cóż. Polityka google, która przerzuca "łatanie" na producentów
    telefonów ma swoje konsekwencje, ale to tylko kolejny props do stosowania
    iPhone (Apple wypuszcza łatki security bardzo długo i nie ma problemu z ich
    wgraniem). W tym roku wypuścili łatki security na iOS 9+, a przecież lada
    dzień wychodzi wersja 13 systemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com