  • Data: 2022-05-09 11:50:31
    Temat: Re: BFG
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 May 2022 02:37:40 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A właśnie, napiszesz coś więcej o tym, że "frankowe wydmuszki pokazują, że im nie
    zależy"?
    > Akurat raifi to nie taka wydmuszka - franki przejął austriacki raifi.
    > Zaś na bph GE też tak po prostu laski położyć nie może - musiał (chyba, tak mi się
    > przemyśliwuje) w niego wpompować sporo kasy, żeby te kredyty zrównoważyć - bo
    depozytów w banku brak.

    Ale kiedys byly.
    Moze byla sytuacja taka, ze mogl oddac częsc biezącą bez doplaty.

    Albo ... zrownoważyl obligacjami z czesci kredytowej, płatnymi w
    przyszłosci :-)

    > W USA jacyś sprytni kolesie wpadli na pomysł założenia "thin banku" - też bez
    kredytów i nawet chyba
    > z jakimś dodatnim oprocentowaniem depozytów - korzystając z tego, że oprocentowanie
    w Fed
    > było chyba 2% - niby intencja dla rezerwy obowiązkowej, ale nie było zabronione,
    żeby składać więcej.
    > No ale im to ukrócili niestety.

    Nie wiem jak to w USA dziala, ale zauwaz, ze u nas wiekszosc "swoich
    pieniedzy" banki komerycyjne trzymaja na koncie w NBP.
    Tylko ze to konto nieoprocentowane ... ale bony pieniezne juz tak.

    J.