  • Data: 2022-05-09 11:37:40
    Temat: Re: BFG
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 8 maja 2022 o 18:57:14 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie kojarzę.
    >
    > Kojarzę jedynie
    > Polbank/Raiffeisen i BPH
    > w obu przypadkach obsługą kredytów CHF zajmują się wydmuszki (i wyraźnie
    > pokazują że im nie zależy.)

    A właśnie, napiszesz coś więcej o tym, że "frankowe wydmuszki pokazują, że im nie
    zależy"?
    Akurat raifi to nie taka wydmuszka - franki przejął austriacki raifi.
    Zaś na bph GE też tak po prostu laski położyć nie może - musiał (chyba, tak mi się
    przemyśliwuje) w niego wpompować sporo kasy, żeby te kredyty zrównoważyć - bo
    depozytów w banku brak.

    Tak przy okazji odwrotną sytuację ma chyba N26 - oni mają kupę depozytów (nawet
    ograniczają bezpłatne
    do 50k euro - bo muszą trzymać rezerwę obowiązkową w EBC, gdzie depozyt jest na MINUS
    0,5%),
    a kredytów chyba żadnych nie udzielają, może dla firm.
    I chyba aion teraz zrobił podobne ograniczenie.
    To na czym oni zarabiają? Na IF od płacenia kartami?
    Ew. pożyczają innym bankom, ale euribor też ujemny, więc na tym nie zarobią.
    A muszą też płacić za przelewy klientów.

    W USA jacyś sprytni kolesie wpadli na pomysł założenia "thin banku" - też bez
    kredytów i nawet chyba
    z jakimś dodatnim oprocentowaniem depozytów - korzystając z tego, że oprocentowanie w
    Fed
    było chyba 2% - niby intencja dla rezerwy obowiązkowej, ale nie było zabronione, żeby
    składać więcej.
    No ale im to ukrócili niestety.