  • Data: 2022-05-09 11:55:57
    Temat: Re: BFG
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 May 2022 03:02:16 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > No jak te inne banki nie wpłacą do BFG, to jednak zabraknie ;P
    > Ale okazuje się, że w BFG jest osobna kasa na gwarancje i osobna na
    restrukturyzację.
    > Na razie nie wiedzą, ile mieli na koniec 2021, wiedzą tylko, ile mieli na koniec
    2020.
    > Na gwarancje jest 17,4 mld - 1,8% środków gwarantowanych (blisko miliard), choć
    powinno być 2,6%.
    > Na restrukturyzację 5,6mld - niecałe 0,6%.
    >
    > A jak idzie restrukturyzacja, to bank, który przejmuje depozyty i kredyty bankruta
    nie może sobie tego tak po prostu łyknąć, bo brakuje kapitału własnego - od 5% do 8%
    przejmowanych aktywów.

    To mu KNF chwilowo obnizy kryteria.
    Albo BFG udzieli pozyczki :-)

    Zreszta jak KNF/BFG zadzialaja wczesnie, to przejma aktywa i pasywa
    z nadwyzką :-)

    > Zwykle przejmujący bank dostaje to od BFG - chyba żubr, łykając ideę, też dostał.

    A nie mial dostac wyrownania strat, gdyby sie okazalo, że kredyty sa
    niesplacane?

    > Ale przeciwko łykaniu idei było nawet dwóch pisowskich członków zarządu żubra - nie
    wiem, czy polecieli po tym, czy jednak poszli po rozum do głowy.

    Albo mieli inne plany :-)

    > A dosypanie kapitału jest niezbędne, bo właśnie z powodu utraty kapitału własnego
    bank-dawca jest restrukturyzowany przymusowo.

    Ale Idea doszla do zera, czy nawet na minus.
    Pekao ma spory.

    > Ew. BFG tworzy nowy bank na własnym kapitale - ostatnio "bank nowy" w miejsce
    upadłej spółdzielni z Rzeszowa.

    Sanoka?

    Ktory chyba zaraz zostal przez kogos wchloniety?

    > Więc powiedzmy że BFG ma środki na restrukturyzację 1/10 polskiego
    > sektora (lub mniej, bo liczę wg gwarantowanej sumy depozytów, a nie
    > wiem, ile jest niegwarantowanych).
    > To nieźle, bo na upadek tylko 1/55.

    A nie moze przerzucic srodkow?

    > Getout ma podobno 45mld aktywów - choć pamiętam, jak miał 60mld.
    > Byłoby to 4,5-6% gwarantowanych - no to jest szansa, że w tych 10% się zmieści.
    > Ale inne banki będą musiały te 6mld wyjąć od razu z kieszeni i uzupełnić...

    Jak oglosi upadlosc, to trzeba bedzie wyskoczyc od razu z 45mld.

    > Jest jeszcze opcja podziału getoutu - na jeden "nowy", reżimowy, z
    > depozytami i dobrymi kredytami, i drugi - Czarneckiego- ze złymi
    > kredytami złotówkowymi (podobno 30% niespłacanych), frankowymi oraz
    > zobowiązaniami za obligi :)

    Byc może, ale to sie bedzie Giertych procesowal w TSUE.
    Prosciej poczekac az sie wykaze kolejnymi stratami i nawet TSUE nie
    bedzie mial watpliwosci :-)

    No i SN cos nie chce zajac stanowiska w sprawie frankow - poczeka
    jeszcze pare lat, kredyty sie spłacą :-)

    > Ten drugi może sobie wtedy upadać, a z frankowiczami będzie bujał się syndyk w
    sądach ;>
    > Sam geniusz z Wrocławia zrobić tego podziału nie może, ale KNF+BFG może.
    > Tyle że znów będą musieli dosypać kasy do tego "dobrego" getoutu -
    > no ale on już nie będzie Czarneckiego, i dosypać trzeba będzie
    > mniej (bo bez złych kredytów PLN i bez franków), ale wciąż sporo.
    > Póki co więc wolą udawać, że 0,5% kapitału własnego to właściwie
    > nic złego, bo to niewielka różnica w stosunku do 5%, tylko 4,5% ;P

    Tylko ze wczesniej sie wykazywal kapitałami na poziomie raczej 4.5%,
    choc jakos trudno mi sie tego doliczyc :-)

    P.S. Obligacje mozna bylo wliczyc do kapitalu, ale teraz trzeba je
    oddac :-)

    A rok 2021 .. na pierwszy rzut oka widze 1.3mld straty, ale przybyl
    miliard rezerw, pewnie na frankowiczow.
    Wiec ma te pieniadze, czy nie ma ? Czy poszlo na splate obligacji?

    > I wierzyć w czwarty plan naprawczy - że getout zarobi krocie na
    > podwyżkach stóp - mimo że 30% kredytów już można do kosza, a po
    > podwyżkach pewnie 60%...

    Duzo z tych kredytow jest starych, to raty wrocily na stary poziom.

    A ze nieruchomosci podrożały ... hipoteka dobrze zabezpiecza :-)

    w 21r getin mial 904 mln zysku na odsetkach, to teraz ile bedzie?

    Tak, ze wieksze zagrozenie widze z tych kredytow frankowych,
    albo ze strony PiS/KNF - beda chcieli przejac, to przejmą, podstawy
    maja dobre. Ale czy nie za blisko do wyborow ? :-)

    Na razie widze lokaty na 5.5% ... klienci uciekają :-)
    Wibor chyba tanszy, ale bank cos nie chce skorzystac :-)

    No ale jak to ktos przejmie ... zaledwie nie bedzie mial problemu
    nadwyzki pieniadza, czy bedzie musial podniesc depozyty, zeby tych

    J.