  • 51. Data: 2020-09-22 14:20:17
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 21.09.2020 o 19:12, J.F. pisze:

    >czyli mieli inaczej, ja mogłem konto w Santanderze od razu zamknąć, a
    >oni nie zmienili na inny pakiet?

    W twoim przypadku DB nie chcial juz prowadzic kont klientow, wiec Ci
    odpuscili.
    A u nich - przeciez pan sie zobowiazal w umowie do utrzymania ROR typu
    XXX ...

    Ewentualnie nie tyle "zobowiazal", co "marza jest obnizona na czas
    posiadanie ROR, po likwidacji - rata wieksza" ...

    >info tutaj:
    >https://finanse.uokik.gov.pl/kredyty-konsumenckie/b
    anki-zwracaja-pieniadze-za-wczesniejsza-splate-kredy
    tu/

    Tylko tu jest mowa o kredycie "konsumenckim", a oni mieli hipoteczny.

    Pytanie, czy unijne przepisy i TSUE to odroznia ?

    Ale zaraz ... skoro jest w ustawie taki zapis, to czemu banki sie nie
    stosują ?
    Chyba, ze jest dopiero od niedawna, a nie od 2011 ...

    J.

  • 52. Data: 2020-09-22 14:27:57
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 22.09.2020 o 14:20, J.F. pisze:

    > W twoim przypadku DB nie chcial juz prowadzic kont klientow, wiec Ci
    > odpuscili.
    > A u nich - przeciez pan sie zobowiazal w umowie do utrzymania ROR typu
    > XXX ...

    DB nie mógł, bo wszystko oprócz walutowych hipo sprzedał do Santandera

    > Ewentualnie nie tyle "zobowiazal", co "marza jest obnizona na czas
    > posiadanie ROR, po likwidacji - rata wieksza" ...

    tak pewnie było w przypadku hipo w PLN, ciekawe czy santander by się
    połapał, że ktoś zamknął, w tym banku ror można nawet przez tel. zamknąć

    > Tylko tu jest mowa o kredycie "konsumenckim", a oni mieli hipoteczny.

    niektóre hipoteczne są/były konsumenckimi

    > Pytanie, czy unijne przepisy i TSUE to odroznia ?
    >
    > Ale zaraz ... skoro jest w ustawie taki zapis, to czemu banki sie nie
    > stosują ?
    > Chyba, ze jest dopiero od niedawna, a nie od 2011 ...

    kojarzę, że o zwrot prowizji można się ubiegać jeżeli kredyt był
    wypłacony po którymś tak roku, ale nie szukałem jaka to data

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 53. Data: 2020-09-22 15:01:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Eee tam, przecież pisałeś, że na najlepszą ofertę trafiłeś na jakichś targach
    nieruchomości ;>

    Jedno nie przeczy drugiemu.
    Najpierw zrobiłem arkusz.
    Według arkusza zorientowałem się, że mogę podzielić banki na te które
    mają niską marżę i wysoką prowizję i te co mają odwrotnie.
    Na targach byłem z wydrukowanym tym arkuszem. Zauważyłem na stoisku
    BZWBK info, że prowizja 0 (jeśli wypełni się ankietę na targach i w
    ciągu miesiąca podpisze umowę).
    Uznałem, tę promocję za ciekawszą od innych głównie dlatego, że bank był
    na mojej liście w grupie o dużej prowizji.
    A obniżka marży za utrzymanie konta (+ miesięczną wpłatę 2k) nie była
    promocją targową - to było w standardzie - miałem to już wpisane na
    mojej ściądze.
    Ponieważ w obecnej dyskusji nie wspominałem o tym zero prowizji a tylko
    o obniżce marży dlatego napisałem o arkuszu (bo tam miałem takie
    informacje zebrane) a nie o targach bo z nich wynikało co innego o czym
    nie wspominałem.
    P.G.

  • 54. Data: 2020-09-22 15:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu wtorek, 22 września 2020 13:04:21 UTC+2 użytkownik Robert_DF
    napisał:
> [...]

    Moze i musi wrocic, ale chwilowo nie masz, co podwaza zaufanie do
    banku, przynajmniej moje.

    Dobry kierunek widac w mbanku - jest limit platnosci.
    Tylko nie wiem czy to w praktyce dziala.

    >Jest nawet 56 - ale co z tego, jesli nie zauważysz?

    Dodaj jeszcze to co pisalem z rok temu o Santanderze - cofnac mozna,
    ale tylko w oddziale.
    Mnie akurat wyjatkowo nie przeszkadza, blisko mam.
    Wiec ide, rozmawiam z panienka, ona mowi o cofnieciu zgody, a ja ze
    zgode owszem - tez, ale pieniadze chce cofnac.
    Ona mowi, ze musze reklamacje zlozyc. Jeszcze gdzies telefonuje, i
    ak - musze zlozyc reklamacje.
    No dobra, moze i reklamacja sie to u nich nazywa.
    Po jakims czasie przychodzi informacja ... ze potrzebuja jeszcze
    troche czasu na rozpatrzenie.
    Az w koncu rozpatrzyli ... negatywnie, bo przeciez pieniadze pobrano
    prawidlowo, zgodnie z dyspozycja i zgodą.
    To chyba ponad miesiac trwalo.
    I poinformowali, ze moge wycofac platnosc.

    A - i jeszcze sk* elektronicznie napisali, ze odpowiedz wyslali listem
    papierowym, wiec dodatkowe pare dni na dojscie i odbior z poczty.

    Wiec zlozylem kolejna reklamacje, tym razem na poziom obslugi.

    Covid zmienil chyba tyle, ze teraz da sie to zalatwic przez telefon

    >PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
    >Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

    Hm, chyba nigdy nie bylo potwierdzania w banku. Jak pamietam to chyba
    jeszcze za komuny pisales wniosek do sprzedawcy i sie rozliczało.
    No ale przeciez panstwowe przedsiebiorstwo Cie nie oszuka :)

    Wiec zgoda ogolna, potwierdzanie zgód indywidualnych, lista tych zgód,
    limit kwotowy miesieczny, awizowanie/potwierdzanie pobran by sie
    przydalo, wycofanie na ST - a co mamy ?
    Nic.

    Aczkolwiek cos mi chodzi po glowie, ze w niektorych bankach taka zgoda
    ogolna jest, nie tylko w mbanku.
    Ale predzej piekło ostygnie niz moją zobaczą - najpierw musza liste
    zyczen zrealizowac :-)

    Tylko czy w obecnej rzeczywistosci dam rade cos zatrzymac przez brak
    zgody ogolnej ? Wyglada na to, ze nie jest wymagana.

    J.

  • 55. Data: 2020-09-22 15:12:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 22.09.2020 o 12:54, J.F. pisze:

    >fakt, bo drogie

    Mieli i darmowe konta, ale nie - kredytobiorca musi miec to
    najdrozsze.

    >i debilne a system jak z lat 90.

    Nie wiem czy nie obrazasz lat 90-tych.
    Choc u nas chyba nie - w takim PKO wtedy chyba jeszcze nie BP, to
    pamietam ze panienka z okienka miala wydruki stanow kont a nie
    komputer :-)
    Ale w Niemczech to juz chyba mieli wtedy komputery :-)

    Glowny zarzut - "nigdy nie wiem, ile mam na koncie".
    Bo jakies platnosci karta, ktore juz byly zrobione, ale sie rozliczaja
    pare dni, nigdzie nie pokazuja ... infolinia je widzi, ale klient na
    ST nie ...

    A przeciez tego w arkusz nie wpiszesz, bo nie wiesz ...

    J.

  • 56. Data: 2020-09-22 15:17:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 12:33:07 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > W aliorze zdaje się można zablokować 'przyszłe' zgody.

    W "dużym" aliorze nie sprawdzę, bo nie mam, ale z IKA dostałem odpowiedź:
    "W Kantorze Walutowym nie można ustawić poleceń zapłaty."
    co w sumie może być dobrą wskazówką dla kogoś, kto chce mieć RORO bez PZ.
    Kurtałka, ale niedobre są takie odpowiedzi, bo narobiło mi to ochoty, żeby ich
    sprawdzić ;> Na szczęście za dużo z tym zachodu.

  • 57. Data: 2020-09-22 15:52:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-22 o 12:54, J.F. pisze:

    > Ale przed wzięciem kredytu ?

    W sumie wyszło, że ponad pół roku przed wzięciem kredytu.
    Najpierw spacer po ulicy na której bank za bankiem.
    Potem targi (wiosna) i wpisałem się na listę promocyjną. Potem spotkanie
    z doradczynią. Potem przysłali umowę ale byłem akurat mocno zajęty.
    Zajrzałem dzień przed terminem i (nigdy wcześniej nie widząc takiej
    umowy) przeraziły mnie kwoty które tam powypisywali (a to było tylko to,
    co wynikało z obowiązku informacyjnego). Nie zdążyłem wyjaśnić co to za
    koszty i termin minął.
    Na jesieni nie było targów w Gdańsku, ale były w Gdyni. Pojechałem. Ta
    sama promocja, ale na stoisku ta sama doradczyni. Głupio mi było drugi
    raz to samo załatwiać, ale jej nie przeszkadzało i tym razem podpisałem
    kredyt tyle, że teoretycznie wziąłem go w jakimś oddziale po drugiej
    stronie Gdyni (bo ona na targach reprezentowała tamten oddział). Na
    szczęście nie musiałem się tam fatygować.

    > No i tak jakos znajemu z arkusza wyszedl ten DB.

    W tym moim spacerze po ulicy pierwszy był akurat DB. Ogólnie wyglądało
    początkowo bardzo fajnie (byłem trochę oczarowany uprzejmością z jaką
    się mną zajęli - nie jestem bywalcem banków). Chyba świadomie nie
    dopowiadali pewnych informacji, ale się dopytałem. Potem w moim arkuszu
    DB miał jakąś czerwoną kartkę (mam zwyczaj niektóre pola oznaczać
    zielonym, żółtym lub czerwonym tłem).
    Na targach (w Gdyni) na stoisku DB namawiali mnie na kredyt frankowy -
    że mam wtedy większą zdolność i mogę sobie wziąć więcej. Ale pokazałem
    pani, że nie podoba mi się np. zapis, że spłacam według kursu ustalanego
    na dany dzień przez bank i skąd ja mam wiedzieć, że bank nie będzie
    akurat na ten dzień ustalał specjalnego kursu. Ona twierdziła, że 'bank
    takich rzeczy nie robi', a ja że jak będzie to zapisane w umowie to mogę
    ją rozważyć.

    > I nie wiem - zapomnial doliczyc koszt konta, czy doszly inne czynniki
    > ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.

    Ja na początku (grudzień 2011) płaciłem prawie 7% odsetek (0,99% marża,
    1% ubezpieczenie do czasu hipoteki, 4,94% wibor). Przy takich odsetkach
    opłata za konto może się wydawać niewielka.
    Ale jak według ostatniego płacę 1,22% (wibor 0,23%) to już nie jest do
    pominięcia.

    > Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

    Szkoda, że normalny człowiek nie za wiele razy bierze KH i trudno tu
    mówić o uczeniu się na swoich błędach :)
    P.G.

  • 58. Data: 2020-09-22 15:59:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    [....]
    > nie będzie akurat na ten dzień ustalał specjalnego kursu. Ona
    > twierdziła, że 'bank takich rzeczy nie robi', a ja że jak będzie to
    Hehe, akurat zdaje się właśnie DB miał "specjalną tabelę" dla kredytów
    walutowych :)
    > zapisane w umowie to mogę ją rozważyć.

    KJ

    <Apple_IIe> anyone seen my 80 column card?

  • 59. Data: 2020-09-22 18:57:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dawid Rutkowski.
    On 22.09.2020 15:17 you wrote:

    > W dniu wtorek, 22 wrze=C5=9Bnia 2020 12:33:07 UTC+2 u=C5=BCytkownik
    > Kamil J= o=C5=84ca napisa=C5=82:
    > y. W "du=C5=BCym" aliorze nie sprawdz=C4=99, bo nie mam, ale z IKA
    > dosta=C5=82= em odpowied=C5=BA: "W Kantorze Walutowym nie mo=C5=BCna
    > ustawi=C4=87 polece=C5=84 zap=C5=82aty= ." co w sumie mo=C5=BCe
    > by=C4=87 dobr=C4=85 wskaz=C3=B3wk=C4=85 dla kogo=C5=9B= , kto chce
    > mie=C4=87 RORO bez PZ. Kurta=C5=82ka, ale niedobre s=C4=85 takie
    > odpowiedzi, bo narobi=C5=82o mi t= o ochoty, =C5=BCeby ich
    > sprawdzi=C4=87 ;> Na szcz=C4=99=C5=9Bcie za du=C5= =BCo z tym
> [...]

    W dużym Aliorze są 4 rodzaje blokad.
    Po id płatności
    Po NIP dostawcy
    Blokada rachunku
    Blokada konta

    --
    Pete

  • 60. Data: 2020-09-23 13:16:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    citi odpowiedział zachęcająco (i jako jedyny od razu na temat - aliora nie liczę, bo
    ułatwione mieli ;) :
    "Na wniosek Klienta możemy zablokować realizację poleceń zapłaty z Pana rachunku. W
    tym celu proszę o przesłanie dyspozycji w Citibank Online."
    ale dopytałem jeszcze, czy chodzi o już ustanowione PZ, czy też o ogólną możliwość
    blokady wszystkich - obecnych oraz - przede wszystkim - przyszłych.