  • 1. Data: 2020-09-11 20:28:45
    Temat: Citi Kantor
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Rewolucja w Citibanku. W Przeciwieństwie do Alior Kantor, Citi zintegrował kantor z
    rachunkami już posiadanymi, więc nie trzeba nigdzie wpłacać/wypłacać. Kursy też
    bardzo dobre. W AK mam na stałe obniżony spread, ale w Citi kursy nawet minimalnie
    lepsze niż w AK z obniżonym spreadem. Ciekawe czy to na stałe czy na początek. Na
    razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi
    system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

  • 2. Data: 2020-09-11 22:21:37
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 11 września 2020 20:28:47 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]
    razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi
    system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

    No to rewolucja/rewelacja ;>
    Poprawili już to, że przez pierwsze dni istnienia tego (wtedy) tworka-potworka kursy
    były jak w tabeli wymjany walut banku - i myślałem, że tak zostanie, a tylko dla
    "nowego citi konta" (to jest prawdziwa rewolucja w citku) promocja - to teraz zostało
    im do poprawienia jeszcze to, by można było wymienić ;P

    To już wolę aliora.
    "Dużego" aliora i tak nie mam, a kantor jest niezłym bankiem samym w sobie, nawet z
    darmową debetówką złotówkową (i jedną wypłatą z bankomatu na miesiąc).
    Przelewy euro są już wszędzie darmowe i dochodzą D+1, dolarów do citka też darmowe (w
    ramach licznika) i dochodzą tego samego dnia (jak się weźmie ekspress oczywiście).

    Santander też ma "zintegrowany" kantor, jednak problem mały z rachunkami walutowymi -
    dla darmowości wymagają, by było na nich min. 20 jednostek waluty (chyba że się ma -
    chyba - konto vip).

    A kursy mam akurat w IKA najlepsze - jak patrzyłem kilka dni temu (oczywiście w ciągu
    dnia) to spread na euro był 2gr (bez obniżeń), troszkę gorzej było w santander (tu z
    kolei było tak przez długi czas, choć chyba to już poprawili, że EUR, USD i GBP miały
    ten sam spread w "bezwzględnych" groszach, więc kurs euro był troszkę gorszy niż w
    IKA, franka gorszy, dolara sporo gorszy, ale funta lepszy), a w citi ponad 4gr. Może
    masz lepiej, boś gold?

  • 3. Data: 2020-09-12 09:18:05
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    niż w IKA, franka gorszy, dolara sporo gorszy, ale funta lepszy), a w citi ponad 4gr.

    a IKA umożliwia wymianę bezpośrednią np. USD na CHF i czy posiada
    rachunki w mBanku i Santanderze (taka operacja ma sens tylko jeżeli robi
    się wewn. przelewy), bo coś mi się domwaluty popsuł i muszę poszukać
    alternatywy

    ps
    Citi warto testować?
    została mi tam KK, ror zamknąłem jakiś czas temu

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-09-12 10:05:42
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Saturday, September 12, 2020 at 12:21:39 AM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    niż w IKA, franka gorszy, dolara sporo gorszy, ale funta lepszy), a w citi ponad 4gr.

    Ponieważ na razie nie mogę nic wymienić, bo system upiera się że nie mam rachunku w
    PLN chociaż mam, czekam na odpowiedź z Citi. W tygodniu (w godzinach roboczych)
    zrobię bardziej szczegółowe porównanie IKA vs Citi.

    Rewolucja jak dla mnie polega na tym, że nie muszę składać żadnych dodatkowych
    wniosków, czy posiadać dodatkowych rachunków lub odrębnego kantorowego portfela celem
    dokonania wymiany walut. Np. co takiemu mBankowi szkodziło zintegrować kantor w
    systemie online, tak jak to zrobił Citi. Po co jakieś dodatkowe wnioski i
    komplikacje, stąd nawet nie wiem czy mKantor warto czy nie warto, bo i kursów
    publicznie nie ma.

  • 5. Data: 2020-09-12 10:21:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2020 13:21:37 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi
    system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

    [...]

    A to jest tylko taki kantor, czy powiazane z karta wielowalutowa ?

    Bo to mnie od dluzszego czasu frapuje - podnoszenie prowizji za
    przewalutowanie na karcie i wprowadzanie kart wielowalutowych.

    Albo tu - oficjalna tabela banku z wysokim spreadem, i jak rozumiem -
    kantor z niskim.

    Te walutomaty i cinkciarze skutecznie konkurowaly z bankami ?

    J.

  • 6. Data: 2020-09-12 11:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2020 01:05:42 -0700 (PDT), Stiwi napisał(a):
> [...]
    > tak jak to zrobił Citi. Po co jakieś dodatkowe wnioski i
    > komplikacje, stąd nawet nie wiem czy mKantor warto czy nie warto,

    Nie bardzo rozumiem - przeciez mbank kantor ma.

    Płatnosci/Waluty/Kup lub sprzedaj.
    Teraz kurs euro 4.40 / 4.49, wiec taki sobie.

    Oczywiscie musisz miec konto walutowe, ale co - w City rozne waluty na
    jednym koncie ?

    No chyba, ze jak nie masz konta walutowego, to mbank nawet tego nie
    pokaze. Mam, wiec nie wiem ... Konto zaklada sie "na klik" ...

    I nawet jakies oferty ma, ale cos pusta lista - moze dlatego, ze
    "wystapil blad" przy zakladaniu. Czyzbym wniosku nie zlozyl ?
    A moze dlatego, ze czynne tylko w dni robocze ?

    J.

  • 7. Data: 2020-09-12 12:33:56
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.09.2020 o 10:21, J.F. pisze:

    > A to jest tylko taki kantor, czy powiazane z karta wielowalutowa ?
    >
    > Bo to mnie od dluzszego czasu frapuje - podnoszenie prowizji za
    > przewalutowanie na karcie i wprowadzanie kart wielowalutowych.

    tylko, że taka karta wielowalutowa potrafi kosztować, w mBanku 10 zł,
    ale mam też w PeKaO i tam jest darmowa (wystarczy zasilić rachunek na
    500 zł i wykonać jedną transakcję)

  • 8. Data: 2020-09-12 14:05:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2020 10:05:44 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

> [...]
    komplikacje, stąd nawet nie wiem czy mKantor warto czy nie warto, bo i kursów

    Hmm, "dodatkowe rachunki" mieć musisz - walutowe.
    I akurat mBank, tak samo jak santander (a być może i pko i chyba ing - nie wiem, bo
    obu nie mam i nie sprawdzałem, tylko słyszałem - i może jeszcze inni) kantor
    zintegrował - jedyny "niezintegrowany", pewnie dlatego, że pierwszy, to kantor
    aliora.
    Choć i on nie jest aż tak "oddzielony" - klient "dużego" aliora musi się w kantorze
    jedynie zalogować i otworzyć rachunki - jeśli jesteś klientem "dużego" aliora, to
    jest i klientem kantoru - i chyba vice versa.
    I oczywiście przelewy między kantorem a "dużym" aliorem darmowe i natychmiastowe, we
    wszystkich walutach.

    mKantor otwierasz kilkoma klikami - nic nie trzeba cudować.
    I właściwie to tak się zastanawiam, czy nie mieć akurat pretensji do citka (i do
    santandera), że mi kantor otworzyli, choć o to nie prosiłem.
    Ale to może mBąk niepotrzebnie komplikuje.
    Plus kilka klików do założenia w mBąku kont walutowych.
    Inna sprawa, że nie warto - kursy mam w mBąku najgorsze ze wszystkich kantorów. I
    urban legend głosi, że mBąk te kursy ma dla każdego klienta inne - pewnie dlatego
    nigdzie ich nie ogłasza - ja mam nie najgorsze, ale może to dlatego, że dawno dawno
    dostałem w mBąku status vip i może zapomnieli mi usunąć - a słyszałem, że są klienci,
    którzy dostają kursy niewiele lepsze niż tabela wymiany walut banku.

    Ciekawy jestem swoją drogą, czy w citku kantor się włącza, gdy nie ma kont
    walutowych?
    W santanderze się pojawia, można obejrzeć kursy, ale jak próbujesz wymieniać, to
    wyskakuje błąd braku konta.
    W mBąku nie pamiętam już, ale chyba kantor otworzyłem, gdy nie miałem żadnego konta
    walutowego.
    Teraz mam w euro - otworzyłem, żeby móc włączyć na debetówkach "funkcję
    wielowalutową" - to dawało od razu to, że przeliczenie na PLN kosztowało nie 6% a
    3,5% (inna sprawa, że i tak bym nie użył, chyba że w super ekstremalnej sytuacji).
    Teraz można już tą "funkcję wielowalutową" włączać nawet gdy nie ma się żadnego konta
    walutowego ;)

  • 9. Data: 2020-09-12 14:37:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2020 12:33:58 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > tylko, że taka karta wielowalutowa potrafi kosztować, w mBanku 10 zł,
    > ale mam też w PeKaO i tam jest darmowa (wystarczy zasilić rachunek na
    > 500 zł i wykonać jedną transakcję)

    Nieco mieszasz.
    "Wielowalutowa" to jest taka, że może być "podłączona" do kilku kont w różnych
    walutach - i jeśli są środki w walucie płatności, to obciążane jest konto w tej
    walucie bez żadnych prowizji - czy to organizacji czy banku.
    Jeśli nie ma środków - albo nie ma możliwości, by były, bo bank nie prowadzi
    rachunków w tej walucie - to już jest różnie, czasem jest przeliczenie po kursie
    organizacji na euro, czasem po kursie banku na złotówki, a czasem nawet po kursie
    organizacji na złotówki (choć tak to tylko w pekao - a ściślej po kursie organizacji,
    jeśli przeliczane są USD, a dla innych walut po podwójnym kursie organizacji).

    A są też karty, które po prostu obciążają konto złotówkowe po kursie organizacji -
    np. wspomniana wyżej visa świat z mbanku (która nie tylko kosztuje 10zł/mc, ale też
    trzeba spełnić warunki bezpłatności konta intensive, bo tylko do takiego jest
    wydawana) czy visy z getoutu.

    Debetówka pekao zaś łączy w sobie cechy obu powyższych typów.

    Co ciekawe, choć mBąk ma "funkcje wielowalutowe" dla swoich debetówek, to akurat dla
    visy świat funkcji tej włączyć nie można ;>

    Z innych kart polskich banków mamy debetówki kantoru aliora oraz citka - z "funkcją
    wielowalutową" i z przeliczaniem po kursie organizacji na EUR.
    Przeliczanie po kursie organizacji na EUR można mieć też z debetówką N26.
    Te trzy są darmowe.

  • 10. Data: 2020-09-12 14:50:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2020 09:18:06 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    > rachunki w mBanku i Santanderze (taka operacja ma sens tylko jeżeli robi
    > się wewn. przelewy), bo coś mi się domwaluty popsuł i muszę poszukać

    IKA jako jedyny ze znanych mi kantorów bankowych posiada opcję wymiany miedzy parami
    walutowymi.
    Co do "kont" w innych bankach - tu tak nie będzie, to są po prostu konta w aliorze.
    Co jest ważne, bo kasa nigdy nie wychodzi z _Twojego_ konta.
    Ale kłopot może być z przelewami walut, oczywiście oprócz euro, bo to już wszędzie
    jest darmowe.
    Sumy, które w IKA wymieniłeś, zapisują się na "liczniku" - i przelewy sum w ramach
    tego licznika są zwalniane z kosztów przelewu ze strony aliora w opcji SHA (no bo
    oczywiście w opcji BEN nie ma kosztów ze strony aliora).
    Problem jest z kosztami banku odbiorcy - ja jedynie z doświadczenia mogę powiedzieć,
    że przelew USD do polskiego citi jest za darmo i w opcji ekspress dochodzi tego
    samego dnia.
    Na grupie było też, że funty bodajże do angielskiego lloyds też doszły w całości.
    W ostateczności możesz zawsze przepuścić te waluty przez kasę w oddziale.

    > Citi warto testować?
    > została mi tam KK, ror zamknąłem jakiś czas temu

    Teraz wprowadzili do ofert "nowe citi konto" - przetestować można, bo jest darmowe,
    łącznie z debetówką, i nawet 4 wypłaty z dowolnego bankomatu w krauj i za granicą
    miesięcznie darmowe (plus wszystkie wypłaty z bankomatów citi - ale tych akurat w PL
    malutko, choć mają unikalną opcję wypłaty USD i EUR - więc bardziej się ta opcja już
    może przydać za granicą) - i jeszcze 150zł na start można dostać (jak zamknąłeś konto
    przed 1 stycznia 2020).
    Jeśli masz KK (tzw. "aktywna umowa") to założysz przez telefon, nigdzie nie trzeba
    chodzić ani się z kurierem umawiać. Jest też opcja "na selfie" - jak masz ochotę to
    potestuj (o ile w ogóle będą to selfie chcieli) - albo może w ogóle da się po prostu
    przez ST założyć?
    Chyba że chcesz konto gold, to wtedy możesz dostać 2k nagrody (a jak ja Cię polecę,
    to dostanę 1k), ale musiałbyś mieć ponad 400k i wrzucić je do citka na ponad 3
    miesiące ;>

    A jak nie masz to jeszcze trick z zamykaniem karty kredytowej - kliknij sobie to w
    ST, zadzwonią z propozycją moneybacku 10% do sumy 100zł.
    A nawet jak nie zadzwonią to zawsze możesz odwołać to wypowiedzenie, więc nic nie
    ryzykujesz.