  • 41. Data: 2020-09-22 12:40:37
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 19:24, J.F. pisze:

    > Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

    Ale może 'głosować nogami'.
    Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu
    banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie
    podejmowałem decyzję.
    P.G.

  • 42. Data: 2020-09-22 12:53:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 12:40:38 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Ale może 'głosować nogami'.
    > Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu
    > banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej podstawie
    > podejmowałem decyzję.

    Eee tam, przecież pisałeś, że na najlepszą ofertę trafiłeś na jakichś targach
    nieruchomości ;>

  • 43. Data: 2020-09-22 12:54:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Ale może 'głosować nogami'.

    Jesli w sensie "moze wyjsc", wlasnie nie bardzo, bo kredyt wiąże.

    >Ja przeznaczyłem na to cały dzień. Odwiedziłem placówki kilkunastu
    >banków. Zebrałem ich oferty w arkuszu kalkulacyjnym i na tej
    >podstawie podejmowałem decyzję.

    Ale przed wzięciem kredytu ?

    No i tak jakos znajemu z arkusza wyszedl ten DB.
    I nie wiem - zapomnial doliczyc koszt konta, czy doszly inne czynniki
    ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.

    Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

    J.

  • 44. Data: 2020-09-22 12:59:47
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Eee tam, przecież pisałeś, że na najlepszą ofertę trafiłeś na jakichś targach
    nieruchomości ;>

    ale musiał tam pójść ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 45. Data: 2020-09-22 13:00:27
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 22.09.2020 o 12:54, J.F. pisze:

> [...]
    > ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.
    >
    > Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

    fakt, bo drogie i debilne a system jak z lat 90.

  • 46. Data: 2020-09-22 13:04:18
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
    > Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować PZ się nie da,
    w idei pytanie poszło do weryfikacji do jakiego guru (bo w każdym z tych banków
    pierwsza odpowiedź była taka, że żeby odwołać PZ to trzeba się skontaktować ze
    sprzedawcą - plus czasem jeszcze się trafiało, że można i w oddziale).

    > W citi i IKA czekam na jakąkolwiek odpowiedź.
    >
    > W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej, a w bnp nie działa
    (w starym systemie jeszcze działała pół na pół - można było napisać pytanie, ale nie
    można było odpowiedzieć na odpowiedź).

    a nie jest tak, że zawsze masz 30 dni na cofnięcie transakcji?
    i kasa musi bezwarunkowo wrócić?

  • 47. Data: 2020-09-22 13:16:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 13:04:21 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    ale nie można było odpowiedzieć na odpowiedź).

    > a nie jest tak, że zawsze masz 30 dni na cofnięcie transakcji?

    Jest nawet 56 - ale co z tego, jesli nie zauważysz?
    PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
    Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

  • 48. Data: 2020-09-22 13:30:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
    > Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

    Ja używam, ale też uważam, że coś takiego to pomyłka.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

  • 49. Data: 2020-09-22 13:48:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu sobota, 19 września 2020 12:21:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca
    napisał:

    >Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
    >Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować
    >PZ się nie da,

    W jakim sensie ?
    Chcialbys w ogole zablokowac PZ z konta ?

    Bo PZ dla konkretnego odbiorcy zablokować sie da, czy jak wolą -
    wycofac zgode, czyli dopiero po pierwszym pobraniu.

    Teoretycznie, to pobierajacy powinien miec pisemna zgode klienta, i
    moze nawet przekazac ja do banku klienta, ale podejrzewam, ze banki
    doskonale to olewaja, przychodzi polecenie elektronicznie i przyjmuja
    za dobra monete bez zadnego sprawdzania.

    Tu co prawda piszą
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic

    "Od 1.06.2019 - zgoda nadal pozostaje w użyciu. Jednak jej wymagalność
    zostaje ograniczona do Twojej relacji z wierzycielem. Musisz ją nadal
    udzielić wierzycielowi (tak jak obecnie) jednak tu rozpoczynają się
    różnice. Wierzyciel nie ma obowiązku rzekazania zgody do TWojego
    banku. Mając podpisaną przez Ciebei zgodę może od razu rozpocząć
    obciążanie TWojego rachunku. "

    Teoretycznie, to klient moglby sprawe karna zglosic, bo ktos
    sfalszowal jego podpis, ale pewnie sie rozmyje po kosciach - nie mamy
    zadnej zgody, wiec i zadnego falszerstwa.
    Owszem - obciazylismy klienta bez zgody, ale to jakas pomylka
    komputera. A poza tym nie ma tu mowy o zadnej kradziezy, bo te
    pieniadze nam sie po prostu nalezaly :-)

    W Santanderze to w ogole obsluga sie malo na PZ zna.
    A w ogole wiekszosc bankow traktuje to PZ troche po macoszemu, tzn
    wcale nie dba o klienta.
    Pewnie dlatego, ze na tym zarabiaja, wiec klientem jest pobierajacy, a
    nie płacący.

    Jeden mbank kombinuje jakby w dobrą stronę, tylko mam wrazenie, ze
    skonczyc nie moze tego kombinowania, a głownym powodem dbania jest 2
    zl, ktore chce brac od klienta co miesiac :-)

    >W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej,

    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-o
    dpowiedzi/przelewy/polecenie-zaplaty/

    Kluczowe jest tu IMO
    "Oszczędność - miesięczna opłata za Polecenie Zapłaty to tylko 2 zł,
    niezależnie od liczby realizowanych przelewów."

    A wiec klient musi wyrazic jawnie zgode na PZ, bo inaczej nie ma go
    jak obciazyc :-)
    Ale jak juz wyrazi jedną zgodę ... bank cos jeszcze sprawdza ?

    J.

  • 50. Data: 2020-09-22 14:19:50
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Jest nawet 56 - ale co z tego, jesli nie zauważysz?
    > PZ nie używam i chciałbym mieć możliwość całkowitego zabronienia.
    > Co za debil wymyślił, że już nie trzeba potwierdzać zgody w banku...

    kiedyś płaciłem w ten sposób za EE, ale korzyści nie było więc zgodę
    wycofałem

    ja bym pewnie zauważył, gdyż u mnie na koncie zwykle jest kwota ~0 zł,
    korzystam z KK więc dostałbym monit, że coś tam nie zostało zrealizowane...