  • 1. Data: 2020-09-16 14:45:50
    Temat: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Najważniejsze (przynajmniej dla mnie) zmiany:
    - "konto jakie chcę" (KJC) będzie warunkowo płatne - do bezpłatności wymaga wpływu
    500zł i jednej transakcji debetówką lub blikiem w miesiącu (to już lepiej w pekao
    założyć, lepsza karta do transakcji zagranicznych)
    - na "otarcie łez" debetówka do KJC będzie miała takie same warunki zwolnienia z
    opłaty jak konto,
    - "konto NET" z b. deutsche bank też będzie warunkowo płatne - do bezpłatności wymaga
    wpływu min. 1000zł miesięcznie (choć z TOiP można wnioskować, że może to być wpływ
    wewnętrzny - wykluczają z tej sumy tylko odsetki - których i tak nie ma - oraz wpływy
    ze sprzedaży premiowej)
    - koniec z pierwszym bezpłatnym rokiem dla KK jedynie za 10 transakcji w ciągu 3
    miesięcy - teraz od początku trzeba będzie machać 10 razy w miesiącu (ale chyba wciąż
    dodatkowe bezpłatne, a do zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też transakcje
    dodatkowymi oraz mobilnymi).

  • 2. Data: 2020-09-16 18:30:49
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    dodatkowe bezpłatne, a do zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też transakcje

    mam w tym banku konto "od zawsze", ale te warunki mnie dobiją, ciekawe
    co z tym którzy mają tam kredyt na kilkadziesiąt lat, czy oni również
    będą musieli płacić jeżeli nie spełnią warunku (transakcja debetówką)?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-09-16 22:17:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 września 2020 18:30:58 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > mam w tym banku konto "od zawsze", ale te warunki mnie dobiją, ciekawe
    > co z tym którzy mają tam kredyt na kilkadziesiąt lat, czy oni również
    > będą musieli płacić jeżeli nie spełnią warunku (transakcja debetówką)?

    To jakiego typu masz ten ROR, skoro jest "od zawsze"? Czy też może systematycznie
    (albo po prostu raz, a ostatnio) zmieniałeś, aż w końcu stało się "kontem jakie
    chcę"?

    Cóz, te warunki nie są takie złe nawet dla mających KH, tylko 6zł, a do zwolnienia
    starcza mikry wpływ i jedna płatność blikiem.
    Gdyby w terminalach działały czeki blik to nawet nie trzebaby mieć smarkfona.
    W takim śp. db to dopiero było obowiązkowe konto do KH - nazywało się odpowiednio
    sugestywnie "db life" i kosztowało bezwarunkowo 20, a może i 30zł, w pięknie ukryty
    sposób powiększając ratę.

    Pewnie moje KJC pójdą do zamknięcia, trochę szkoda bezpłatnych express elixirów, ale
    co zrobić.
    Ciekawe czy wspólne da się wypowiedzieć bez wizyty w oddziale... Hmm, coś mi się
    przypomina, że gdzieś pytałem i była odpowiedź, że do wypowiedzenia wystarczy jeden
    współwłaściciel. No, ale to w każdym banku może być inaczej.

    Gorzej z kontami NET - trza będzie ping-pongować.

  • 4. Data: 2020-09-17 09:50:37
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > To jakiego typu masz ten ROR, skoro jest "od zawsze"? Czy też może systematycznie
    (albo po prostu raz, a ostatnio) zmieniałeś, aż w końcu stało się "kontem jakie
    chcę"?

    teraz mam KJC, ale wcześniej inne typy, w zasadzie pierwsze swoje konto
    bankowe miałem w WBK SA, później BZWBK i teraz Santander

    logo banku się zmienia i nazwa konta, jedynie numer cały czas ten sam,
    aktywnie nie korzystam, wpływa tam tylko moje "wynagrodzenie" z umowy o
    pracę czyli jakieś 20 zł/m-c ;-D

> [...]
    sugestywnie "db life" i kosztowało bezwarunkowo 20, a może i 30zł, w pięknie ukryty

    kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty
    przez Santander

> [...]
    przypomina, że gdzieś pytałem i była odpowiedź, że do wypowiedzenia wystarczy jeden
    współwłaściciel. No, ale to w każdym banku może być inaczej.

    indywidualne można nawet telefonicznie zamknąć, ale wspólne to już
    pewnie oddział

  • 5. Data: 2020-09-17 11:15:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Sep 2020 05:45:50 -0700 (PDT), w
    <464dca3b-7d81-476c-8992-0f8e5f7a73a2o@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    dodatkowe bezpłatne, a do zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też transakcje

    A wie może ktoś czy trzeba mieć tam konto, aby przelewać z i na rachunek
    maklerski? Niestety, zmigrowano mnie tam maklersko z VW Banku.

  • 6. Data: 2020-09-17 12:24:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 09:50, Robert_DF pisze:

> [...]
    >
    > logo banku się zmienia i nazwa konta, jedynie numer cały czas ten sam,
    > aktywnie nie korzystam, wpływa tam tylko moje "wynagrodzenie" z umowy o

    Zbieg okoliczności czy aż tak mnie śledzą :)
    Byłem akurat w tym miejscu, tej wiadomości a tu dostaję SMS od
    Santandera z życzeniami urodzinowymi.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-09-17 12:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Zbieg okoliczności czy aż tak mnie śledzą :)
    >Byłem akurat w tym miejscu, tej wiadomości a tu dostaję SMS od
    >Santandera z życzeniami urodzinowymi.

    A masz urodziny, czy sie spoznili o 4 miesiace ? :-)

    Bo zbiegiem okolicznosci moze byc raczej to, ze czytales ten post w
    urodziny :-)

    Ale ... do mnie chyba nie przysylali takich zyczen. Wiec cos w tym
    jest ... czy to nowa tradycja i ja jeszcze dostane ?

    J.

  • 8. Data: 2020-09-17 14:38:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 12:48, J.F. pisze:

    > A masz urodziny, czy sie spoznili o 4 miesiace ? :-)

    Mam.

> [...]
    >
    > Ale ... do mnie chyba nie przysylali takich zyczen. Wiec cos w tym jest
    > ... czy to nowa tradycja i ja jeszcze dostane ?

    Nie pamiętam, abym kiedykolwiek dostał taki SMS, ale pamięć ludzka jest
    zawodna.
    Telefon zmieniłem pół roku temu więc w historii nie sprawdzę czy rok
    temu wysłali.
    Jeden z poprzednich od nich zaczyna się od "Dawno Cię U nas nie było."
    No bo się loguję raz na kilka miesięcy bo po co częściej.
    A w takim T-Mobile, czy Alior Kantor nie logowałem się już ze 2 lata i
    jakoś nic do mnie nie piszą....

    Kiedyś takie programy jak Skype działały normalnie.
    Potem się zaczęło: "Twoi znajomi coś ostatnio mało aktywni,..."
    Czego oni ode mnie oczekują, że będę znajomym zawracał głowę, że mają
    być bardziej aktywni.

    Czekam kiedy mi bank napisze, że moi znajomi coś dawno się nie logowali.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-09-17 15:22:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy za "Konto Godne Polecenia" mają być jakieś nowe / zwiększone opłaty?
    IMHO na dziś tylko za karty naliczają.
    I pisałeś kiedyś, że jak zamiast karty do rachunku weźmie się jakąś apkę na
    komórkowca to "KGP" wyjdzie zupełnie darmo.

    -----

  • 10. Data: 2020-09-17 15:27:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    >zagranicznych)
    >- na "otarcie łez" debetówka do KJC będzie miała takie same warunki

    Czy to gorzej ? IMO lepiej - dawniej musialem liczyc te 5 transakcji
    do KD, teraz starczy jedna.

    Za to wydluza mi sie lancuszek przelewow krazących po bankach - samo
    tego chcieli, trzeba bedzie cos zamknac :-)

> [...]
    >machać 10 razy w miesiącu (ale chyba wciąż dodatkowe bezpłatne, a do
    >zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też transakcje dodatkowymi

    I dlatego z niej zrezygnowalem ... ale chyba ciagle rozne promocje
    maja bez tego warunku :-)

    J.