  • 31. Data: 2020-09-21 15:40:53
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 20.09.2020 o 22:45, J.F. pisze:

    >od kogo tak się dowiedzieli?

    Od Santandera, zwanego dawniej BZWBK.

    >na jakiej podstawie?

    Na podstawie umowy i połaczenia bankow czy jak to sie tam nazywalo.
    Kredyt przeszedl do Santandera, ROR przeszedl do Santandera, karty
    przeszly - choc akurat to im jakos slabo wyszlo, bo byly jakies
    problemy z dzialaniem.

    >czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

    Do niedawna pobieral, ale splacili kredyt przed terminem i teraz
    Santander nie chce im prowizji zwrocic :-)

    J.

  • 32. Data: 2020-09-21 18:04:42
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Inna sprawa, że to może różnica między podejściem poznańskim a wrocławskim (czy też
    ogólnie nie-poznańskim) ;)
    > Santander zwany też kupalem (to od logo) to niezły zlepek (bardziej pozlepiany jest
    chyba tylko bnp paribas) - mamy "rdzenne" części poznańską i wrocławską, do tego
    jeszcze śp. kredyt bank i db...

    > Widać w Poznaniu się da (a nawet więcej - w db dało się coś lepszego osiągnąć, bo
    przekonany jestem, że dbLife zawsze kosztowało 25zł - a przynajmniej od 2011, od
    kiedy miałem tam konto - więc może brałeś kredyt wcześniej, kiedy było tańsze, albo
    trafiłeś na promo albo miałeś indywidualne - poznańskie ;) - warunki) - a we
    Wrocławiu już nie ;>

    > Pytanie jeszcze, co bardziej wpływa na asymetrię - sam bank czy też może postawa
    (niezłomność ;) klientów?

    kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2
    lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

    a fuzja banków (ta pierwsza BZ + WBK) to była dopiero jazda

    ja byłem z WBK, kolezanka przy biurku z BZ; ja miałem wszystko za darmo
    w banku a ona za wszystko płaciła ;-)

    we Wrocku na bogato, a P-ń gratis

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 33. Data: 2020-09-21 18:08:38
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 21.09.2020 o 15:40, J.F. pisze:

    > Od Santandera, zwanego dawniej BZWBK.

    ja z santanderem nie rozmawiałem, dokładnie przeczytałem doksy jakie
    dostałem z DB, też w placówce mieli problem z zamknięciem konta,
    pokazałem im kwity z DB i konto ładnie zamknęli

> [...]
    > Kredyt przeszedl do Santandera, ROR przeszedl do Santandera, karty
    > przeszly - choc akurat to im jakos slabo wyszlo, bo byly jakies problemy

    mój kredyt został w DB czyli mieli złotowy?
    kart nie miałem

    > Do niedawna pobieral, ale splacili kredyt przed terminem i teraz
    > Santander nie chce im prowizji zwrocic :-)

    a kiedy kredyt zaciągnęli? to ma kluczowe znaczenie przy zwrocie prowizji

  • 34. Data: 2020-09-21 19:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >mój kredyt został w DB czyli mieli złotowy?

    Tak - pisalem, ze PLN.

    >a kiedy kredyt zaciągnęli? to ma kluczowe znaczenie przy zwrocie
    >prowizji

    Az tak to nie wiem - a jaka data jest kluczowa i dlaczego ?

    J.

  • 35. Data: 2020-09-21 19:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 21.09.2020 o 15:09, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]

    Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

    >kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze
    >2 lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

    To chyba pozniej wprowadzili "lepsze" konto i wciskali obowiazkowo :-)

    >a fuzja banków (ta pierwsza BZ + WBK) to była dopiero jazda
    >ja byłem z WBK, kolezanka przy biurku z BZ; ja miałem wszystko za
    >darmo w banku a ona za wszystko płaciła ;-)
    >we Wrocku na bogato, a P-ń gratis

    Ale ta fuzja to byla w 2001. Wtedy banki mialy rozne oplaty, dopiero
    mbank to udarmowil.
    Z PKOBP sie wypisalem, bo jak inne banki wtedy obnizaly oplaty, to PKO
    podnosil.

    A tak gdzies w latach 90-tych, to BZ mial troche wad - np czeki nie
    byly powszechnie akceptowane, bo do jakiegos porozumienia nie
    przystapili.

    J.

  • 36. Data: 2020-09-22 09:00:40
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 21.09.2020 o 19:24, J.F. pisze:

    > Klient kredytowy ma mniejsze mozliwosci wyrazenia niezadowolenia :-)

    ale może też dokładnie przeczytać umowę i regulamin promocji, na którą
    się zdecydował

    > To chyba pozniej wprowadzili "lepsze" konto i wciskali obowiazkowo :-)

    nie ma czegoś takiego jak obowiązkowe konto do kredytu, klient ZAWSZE ma
    wybór czy chce kredyt w pakiecie z kontem czy bez

    > A tak gdzies w latach 90-tych, to BZ mial troche wad - np czeki nie byly
    > powszechnie akceptowane, bo do jakiegos porozumienia nie przystapili.
    >
    > J.

    BZ to były lata świetlne od tego co było wtedy w WBK

  • 37. Data: 2020-09-22 09:38:07
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 21.09.2020 o 19:12, J.F. pisze:

    > Tak - pisalem, ze PLN.

    czyli mieli inaczej, ja mogłem konto w Santanderze od razu zamknąć, a
    oni nie zmienili na inny pakiet?

    > Az tak to nie wiem - a jaka data jest kluczowa i dlaczego ?
    >
    > J.

    info tutaj:
    https://finanse.uokik.gov.pl/kredyty-konsumenckie/ba
    nki-zwracaja-pieniadze-za-wczesniejsza-splate-kredyt
    u/

  • 38. Data: 2020-09-22 12:21:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 19 września 2020 12:21:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic
    > "Jak przebiega proces aktywacji"
    >
    > Można sobie wyobrazić sytuację, że wierzyciel ma odpowiednie dane
    > "skądinąd' i samodzielnie zacznie obciążać, aż się nie zorientujesz.

    Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
    Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować PZ się nie da, w
    idei pytanie poszło do weryfikacji do jakiego guru (bo w każdym z tych banków
    pierwsza odpowiedź była taka, że żeby odwołać PZ to trzeba się skontaktować ze
    sprzedawcą - plus czasem jeszcze się trafiało, że można i w oddziale).

    W citi i IKA czekam na jakąkolwiek odpowiedź.

    W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej, a w bnp nie działa
    (w starym systemie jeszcze działała pół na pół - można było napisać pytanie, ale nie
    można było odpowiedzieć na odpowiedź).

  • 39. Data: 2020-09-22 12:28:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    [...]
> [...]
    > bnp nie działa (w starym systemie jeszcze działała pół na pół - można
    > było napisać pytanie, ale nie można było odpowiedzieć na odpowiedź).

    W aliorze zdaje się można zablokować 'przyszłe' zgody.

    KJ

    It is difficult to legislate morality in the absence of moral legislators.

  • 40. Data: 2020-09-22 12:32:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 18:04, Robert_DF pisze:

    > kredyt mam z 2007 r., od zawsze było to 12 zł, chociaż przez pierwsze 2
    > lata tej opłaty mi nie pobierali (tak kojarzę)

    Mi BZWBK kazał założyć konto (bezpłatnie). Wybrałem Aktywni-50 bo przy
    okazji zakładania dawali kijki Nordic-walking (być może pod warunkiem
    wzięcia też karty). Dlatego mieliśmy dwie karty (+ 2 komplety kijków).
    Jak wkrótce wprowadzili za kartę opłatę 6zł (a jeśli wykonasz 5 operacji
    to 1zł) to z jednej zrezygnowaliśmy. A że nie jestem pewien, czy
    warunkiem promocji nie jest też utrzymanie karty (nie chce mi się
    sprawdzać) to płacimy 1zł miesięcznie (chyba, że się coś ostatnio
    zmieniło - mogę być nie na bieżąco). A że przelewy są (były) płatne 50gr
    to opłata za kartę częściowo się kompensuje (kompensowała).
    Promocja polega na tym, że mam 0,99% marży, a jak nie dotrzymam warunków
    to się zrobi 1,99% bez powrotu do poprzednich warunków nawet jakbym
    zaczął znów spełniać warunki. Tak przynajmniej jest w umowie, a czy to
    nie jest przypadkiem jakiś niedozwolony zapis to pojęcia nie mam.
    P.G.