  • 21. Data: 2020-09-18 22:20:54
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 18.09.2020 22:05 you wrote:

    > ale portfela walutowych kredytów hipotecznych od DB nie kupili
    > ror przenieśli, kredytu już nie poza tym: 1. w jaki sposób bank X
    > (DB) miałby sprawdzić czy klient ma konto w banku Y (Santander)

    Ognivo

    > 2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta
    > prowadzonego w innym banku?

    Polecenie zapłaty.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2020-09-18 22:43:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    [..]

    > Polecenie zapłaty.

    Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

    KJ

    If practice makes perfect, and nobody's perfect, why practice?

  • 23. Data: 2020-09-18 22:57:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca).
    On 18.09.2020 22:43 you wrote:

    > Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

    Pytanie było czy się da.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2020-09-18 23:28:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Pytanie było czy się da.

    Pewnie że się da. Tyle, że dla kont "w tym samym banku" wpisywało sie to
    w umowie (że można obciążać), a dla kont w innych bankach - do niedawna,
    nie można było (trzeba było ekstra zgody). Więc sama fuzja nie
    załatwiała sprawy.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Are you mentally here at Pizza Hut??

  • 25. Data: 2020-09-19 12:09:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 września 2020 22:49:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Pete writes:
    >
    > [..]

    > Potrzeba upoważnienia (czy teraz: braku sprzeciwu)

    O, jakaś zmiana w prawie?
    Trzeba w każdym banku zakazać PZ?

  • 26. Data: 2020-09-19 12:19:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > O, jakaś zmiana w prawie?
    > Trzeba w każdym banku zakazać PZ?

    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic
    "Jak przebiega proces aktywacji"

    Można sobie wyobrazić sytuację, że wierzyciel ma odpowiednie dane
    "skądinąd' i samodzielnie zacznie obciążać, aż się nie zorientujesz.

    KJ

    Polbank - polski oddział, grecki bank, czeski film

  • 27. Data: 2020-09-19 12:32:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 19:00, J.F. pisze:

    > Jak podlaczysz facebooka, to pewnie tak :-)

    Czasem się zastanawiam, czy jakbym założył konto na facebooku to
    znalazły by się tam miejsca gdzie można by podyskutować jak na p.b.b.
    czy p.m.e.

    Musiałbym gdzieś najpierw poczytać coś jakie są możliwości na facebooku
    bo nie lubię sprawdzać takich rzeczy 'w boju' tylko wolę się dowiedzieć
    z jakiegoś sensownego opisu.

    Ale bez celowych działań z mojej strony to się pewnie na taki opis nie
    natknę... i tak sobie czas mija :)
    P.G.

  • 28. Data: 2020-09-20 22:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Sep 2020 22:05:43 +0200, Robert_DF napisał(a):
    > ale portfela walutowych kredytów hipotecznych od DB nie kupili

    > ror przenieśli, kredytu już nie

    No tak, znajomi mil kredyt w PLN.
    I sie dowiedzieli, ze nadal musza placic za ror, bo przeciez taka byla
    umowa ...

    J.

  • 29. Data: 2020-09-21 11:07:53
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 20.09.2020 o 22:45, J.F. pisze:

    > No tak, znajomi mil kredyt w PLN.
    > I sie dowiedzieli, ze nadal musza placic za ror, bo przeciez taka byla
    > umowa ...
    >
    > J.

    od kogo tak się dowiedzieli?
    na jakiej podstawie?
    czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 30. Data: 2020-09-21 15:09:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2020 11:08:29 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > od kogo tak się dowiedzieli?
    > na jakiej podstawie?
    > czy bank nadal pobiera im ratę z tego konta?

    Hehe, na pewno się dogadasz ;>

    Inna sprawa, że to może różnica między podejściem poznańskim a wrocławskim (czy też
    ogólnie nie-poznańskim) ;)
    Santander zwany też kupalem (to od logo) to niezły zlepek (bardziej pozlepiany jest
    chyba tylko bnp paribas) - mamy "rdzenne" części poznańską i wrocławską, do tego
    jeszcze śp. kredyt bank i db...

    Widać w Poznaniu się da (a nawet więcej - w db dało się coś lepszego osiągnąć, bo
    przekonany jestem, że dbLife zawsze kosztowało 25zł - a przynajmniej od 2011, od
    kiedy miałem tam konto - więc może brałeś kredyt wcześniej, kiedy było tańsze, albo
    trafiłeś na promo albo miałeś indywidualne - poznańskie ;) - warunki) - a we
    Wrocławiu już nie ;>

    Pytanie jeszcze, co bardziej wpływa na asymetrię - sam bank czy też może postawa
    (niezłomność ;) klientów?